Caută firmele de rent a car fără garanție pentru a te proteja

0
527

Garantia auto a ajuns sa devina o modalitate de a stoarce bani de pe urma clientului in serviciul de rent a car. Este de inteles faptul ca se inchiriaza o masina si ca trebuie depus un depozit. Una dintre probleme apare atunci cand valoarea depozitului este de cateva mii de euro. Mai mult de atat, au fost foarte multe situatii in care s-a retinut abuziv din garantia clientului fara nici un fel de motiv. In randurile urmatoare, veti vedea de ce nu trebuie sa inchiriati autovehiculul cu garantie auto. Veti afla care sunt situatiile prin care au trecut alti clienti, care au apelat acest serviciu.

 

 

Acum problema sta in felul urmator: Este posibil ca acest articol sa fii inceput cam agresiv. Da. Este adevarat. Sunt companii care au pacalit clientul pe baza garantiei auto. Ideea este ca nu sunt foarte multe firme de rent a car, care sa practice aceste inselatorii. Daca ar fi sa numaram firmele de inchirieri auto, care sa se incadreze in acest profil, nu vom numara mai mult de 20. Cu toate acestea, trebuie sa invatati dumneavoastra ca si client sa va protejati. Va trebui sa stiti ca exista sansa sa fiti pacaliti, atunci cand apelati la un serviciu de inchirieri auto.

Indiferent de situatie, noi va vom arata de aceasta data cum sa va protejati. De asemeni, veti stii de ce trebuie cautate companiile de rent a car, care nu cer garantie auto.

Alege companiile de închirieri auto care nu cer garanție

In urma cu cativa ani, garantia auto de inchirieri masini, nu era o suma foarte mare. Spre exemplu, o companie de rent a car avea garantia pentru un Dacia Logan de 300 de euro. In cazul in care era un accident cu masina respectiva se retinea din garantia propriu-zisa. In functie de gravitatea situatiei, aceasta putea fi retinuta in totalitate sau partial.

Marea problema a aparut, cand unele companii de rent a car au inceput sa creasca plafonul garantiei auto. Astfel, s-a ajuns ca unele firme de inchirieri auto sa solicite pentru aceeasi masina valori de 2000 sau 3000 de euro.

Nu toți clienții de rent a car își permit o asemenea garanție

Marea majoritate a clientilor de inchirieri auto nu isi permit o garantie de 3000 de euro. Sincer, daca si-ar fi permis cineva o garantie de un asemenea nivel, ar fi fost mai convenabil sa cumpere o masina. Astfel, este impropriu sa fie solicitat un asemena depozit. Mai mult de atat…

Compania de rent a car poate retine oricat din garantia respectiva, in cazul in care apare un accident. Astfel, puteti risca ca pentru o singura oglinda rupta sa se retina toata garantia auto.

Unde a apărut închirierea cu garanțiile mari?

Sistemul este preluat din Europa de Vest, numai ca aici elementele functioneaza diferit. Se blocheaza garantia uriasa pe cardul de credit. In cazul in care masina este returnata inapoi flota fara nici o dauna, banii sunt restituiti clientului pe card. De asemeni, in cazul in care apare un accident, se preiau din depozitul blocat, costul reparatiei, uzura morala a masinii si taxa de blocare a autovehiculului in service. Astfel, pentru o oglinda rupta la un Volkswagen Golf, se va retine un total de 270 de euro. Restul de bani vor fi restituiti clientului.

Situații în care clienții de rent a car au fost păcăliți pe baza garanției auto

Cazurile in care clientii au fost pacaliti pe baza depozitului de rent a car nu au fost doar in Romania. Spre exemplu, in Italia este legea junglei cu privire la acest aspect. In sudul Spaniei, trebuie sa te feresti pentru a inchiria un autovehicul. Deci, aceste cazuri sunt peste tot in lume. Totusi, haideti sa va exemplificam cateva dintre cazuri. Nu vom da nume, pentru a nu intra la acuzatii.

Client căruia i-au fost reținuți 4.000 de euro din garanția depusă

In urma cu doi ani, un cetatean de origine africana a inchiriat un autovehicul la o companie de rent a car din Romania. Masina a fost preluata direct din aeroport, iar plata pentru serviciile de inchiriere s-a realizat online. Autovehiculul inchiriat era un Dacia Duster. Garantia blocata pe cardul de credit de catre firma de rent a car era in valoare de 4000 de euro.

Dupa 15 zile clientul a adus masina cu o indoitura pe partea din dreapta fata. Costul reparatiei pentru aceasta dauna era de 250 de euro. De asemeni, autovehiculul a stat in service timp de doua zile lucratoare. In toata aceasta perioada, masina putea sa fie inchiriata, dar nu a putut sa fie pusa spre inchiriere, deoarece a stat in service. Dacia Duster se inchiria la compania respectiva cu 35 de euro pe zi. Astfel, la costul de reparatie de 250 de euro se adauga inca 70 de euro, cat ar fi costat inchirierea pentru doua zile. Pe langa toate aceste cheltuieli, se va mai adauga si uzura morala masinii. Pentru aceasta masina, ea este in valoare de 130 de euro. Dupa cum vedeti, se ajunge la un total de 450 de euro. Acestia ar fi trebuit sa fie suma de bani retinuti din garantia clientului.

Ceea ce s-a intamplat a fost sa se retina intreaga suma de 4000 de euro. In contractul de rent a car, agentia a stipulat ca poate retine intreaga garantie, atunci cand se produce un accident. Clientul din pacate, nu a putut mai departe sa isi recupereze suma de bani.

A închiriat mașina, nu s-a produs niciun accident și a rămas fără garanție

O alta situatie pe care o vom expune in urmatoarele randuri, aduce in fata dumneavoastra un client care nu a produs nici un fel de accident. Acesta a inchiriat autovehiculul de la o companie de rent a car din Timisoara. Garantia blocata pe cardul de credit a fost in valoare de 3400 de euro. El a inchiriat autovehiculul pentru 7 zile si l-a returnat fara nici o dauna.

Compania de rent a car a promis mai departe ca o se restituie intreaga valoare a garantiei, dar ca dureaza o zi lucratoare. Acesta a plecat de la sediul companiei, iar dupa o zi a fost contactat de firma respectiva. Agentul a anuntat ca au fost facute reparatii asupra masinii si trebuit sa ii retina intreaga garantie. Clientul era din Statele Unite si ar fi insemnat sa revina in tara pentru a se judeca cu firma respectiva. Evident, acesti bani au fost pierduti din partea clientului.

Nu închiriați mașina pe baza garanției auto, decât dacă este foarte mică!

V-am expus acum cateva situatii in care clientii au fost pacaliti, pentru ca au inchiriat pe baza garantiei. Ceea ce trebuie sa urmariti dumneavoastra, atunci cand inchiriati un autovehicul este sa nu existe garantie. In cazul in care nu este nici o firma de rent a car fara garantie in orasul respectiv, va trebui sa le cautati pe cele care cer un depozit cat mai mic. Este totusi o diferenta atunci cand se retine o garantie de 4000 de euro sau una de 300 de euro.

Sunt firme de rent a car care cer garanție mică?

Fara doar si poate. In Bucuresti este compania Rent-4U, care poate inchiria si fara garantie. Desigur, au si sistemul normal de rent a car pe baza unui depozit. Singura diferenta intre ea si alte firme de inchirieri auto este ca acest depozit este de cateva sute de euro.

Va multumim ca ati ajuns cu noi pana la sfarsitul articolului!

Articol publicitar

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.