O nouă lovitură pentru Troleibuzul! Se pregătesc „cadouri” pentru operatorii privați de transport persoane

4
973

În urmă cu două săptămâni, respectiv pe 20 mai, pe site-ul Consiliului Județean Neamț, la rubrica   „Dezbateri publice”, destul de greu de găsit pentru neinițiați, a apărut un document extrem de important pentru transportul județean de persoane – „Anexa la proiectul de hotărâre privind actualizarea programului de transport pentru perioada 2014 – 2021”. La cât de important este, responsabilii din Consiliul Județean Neamț ar fi trebuit să-i acorde atenția cuvenită și să mediatizeze subiectul pe toate canalele media, inclusiv în presa plătită boierește ca să prezinte „realizările” iubitului conducător inculpat pentru corupție – Ionel Arsene. Bine pitită prin cotloanele site-ului, anexa proiectului de hotărâre privind actualizarea programului de transport numai parte de dezbatere publică nu are, pentru că puțină lume a aflat de ea. Va fi, cu siguranță, introdusă pe ordinea de zi a primei ședințe de consiliu județean, unde mașina de vot va decide exact așa cum se dorește. Un ales județean, foarte atent la tot ce se întâmplă în Consiliul Județean Neamț, ne-a atras atenția asupra acestui document prin care câteva firme care dețin deja licențe județene de transport pe anumite trasee își vor putea înmulți cursele pe anumite trasee fără niciun efort. Fără licitație, evident, vor avea clienți mai mulți și încasări mai mari! Vorbim despre un „cadou” făcut anumitor firme de transport persoane de către Direcţia investiţii, transporturi şi infrastructură județeană, Consiliul Judeţean Neamț, condusă de Doru Gavriliu. Prin aprobarea acestei anexe, care aduce o suplimentare a numărului de curse pe anumite trasee, vor avea de pătimit alte societăți de transport. Una dintre acestea, spune consilierul, va fi Troleibuzul SA, firmă aflată în subordinea Consiliului Județean Neamț care operează pe licențele emise de ADI Urbtrans în așa-zisa zonă metropolitană (Alexandru cel Bun, Roznov, Gârcina, Dumbrava Roșie, Săvinești). Și asta pentru că responsabilii de la Transporturi din Consiliul Județean vor să suplimenteze numărul de curse pe traseele operate și de Troleibuzul SA, firmă care oricum se află într-o situație dificilă. Cu alte cuvinte, toată povestea ar suna așa: cineva din Consiliul Județean Neamț ajută firmele private de transport să îngroape compania județeană Troleibuzul SA. Altfel, ce explicație ar putea fi, de exemplu, pentru creșterea numărului de curse de la 3 la 14, adică un plus de 11 curse pe traseul Piatra Neamț – Podoleni, care se suprapune cu traseul Piatra Neamț – Roznov, operat de Troleibuzul SA.

Anexa proiectului nu este însoțită și de un document care să susțină măsura suplimentării numărului de curse pe traseul Piatra Neamț – Podoleni. S-a deschis vreo mega companie la Podoleni, iar muncitorii nu au cu ce să ajungă la serviciu? Cum comuna Podoleni nu s-a transformat într-un centru economic, cu mii de locuri de muncă, ne face să credem că la mijloc sunt cu totul alte interese. În primul rând, dacă documentul va fi votat în forma actuală, de câștigat va avea firma care operează deja aceste trasee. Un plus de 11 curse pentru operatorul privat pe un traseu folosit și de Troleibuzul SA (cele mai multe curse ar avea ore de plecare identice, după cum spune alesul județean) ar însemna pentru operatorul județean mai puține persoane transportate și, bineînțeles, mai puține încasări.

Anexa la proiectul de hotărâre privind actualizarea programului de transport pentru perioada 2014-2021 poate fi consultată aici

Va fi o nouă lovitură puternică pentru compania județeană care a rămas deja fără transportul pe cablu. Așa cum atacul.ro a mai scris, interesul pentru a distrugerea companiei Troleibuzul este imens. În primul rând, dispariția companiei județene de transport ar aduce trasee în plus transportatorilor privați. Jocurile care s-ar face la licitațiile pentru acordarea licențelor județene de transport ar putea fi mai mult decât profitabile pentru unii din Consiliul Județean Neamț. Așa că nu ar trebui să mire acțiunile, apărute în timp, care au avut rolul de a îngropa și mai tare compania județeană. Am încercat să o contactăm și pe directoarea companiei Troleibuzul, însă până la ora publicării articolului nu am reușit.

Rămâne de văzut dacă anexa va fi votată în forma actuală de către consilierii județeni.  

Daniel MURARU

Citește și:

Transportului electric i se cântă prohodul. Cine a pus ochii pe zecile de tone de cupru ale Troleibuzul SA?

4 comments

  1. Ioan 6 iunie, 2020 at 06:46 Răspunde

    De ce ar trebui protejată o companie a CJ-ului în detrimentul companiilor private și al clienților? Ne mirăm că nu se respectă condițiile de transport, mașini proaste, supraaglomerate, etc. Lăsați concurența să intervină și va câștiga clientul!

  2. George 6 iunie, 2020 at 20:49 Răspunde

    Corect, Ioane! Dar daca ar avea macar conditii mai bune. Mizerii de masini au toti privatii. Nu cred ca ai circulat cu vreun microbuz/autobuz de-al privatilor. Eu, da! In afara de aerul conditionat, nu le lipseste nimic! Glumesc! Au roti, asta e cert.
    Aia e concurenta? Pe licitatii trucate si spagi? Doar cum sa castige trasee.

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.