Gafă! „Au pus piconul pe piloți și îi distrug până-n adâncime!”
Vizita ministrului Cuc la Neamț, pentru a analiza la fața locului modul în care decurg lucrările de la DN 15 Bicaz-Poiana Teiului, unde se execută lucrări evaluate la peste 300 de milioane de lei, a scos la iveală și un aspect care ar trebui să scoată din letargie autoritățile statului. Ar trebui să intre în priză atât constructorul, cat și beneficiarul, finanțatorul și insituțiile cu atribuții de control în domeniul construcțiilor. Iar aici ne referim în special la Inspectoratul de Stat în Construcții Neamț (ISC). Autoritatile ar trebui să analizeze dacă muncitorii care au montat piloții pe drumul Bicaz – Poiana Largului, serios afectat de alunecări de teren, au procedat corect. Piloții sunt acei stâlpi din beton armat ce au fost fixați (vertical) în pământ pentru a consolida terenul. Un specialist în construcții, căruia îi vom proteja identitatea, afirmă că muncitorii nu au procedat corect atunci când au folosit piconul pentru a sparge partea superioară a piloților. Procedura, respinsă de constructori, se vede foarte clar în filmele și imaginile realizate cu ocazia vizitei lui Cuc pe șantier. Se observă cum un picon excavator lucrează de zor, sfărâmând partea superioară a pilotului. Acest lucru, spun constructorii este interzis, pentru că pilotul se poate fisura și își pierde rolul de a consolida terenul. Pentru „dezvelirea” piloților se folosesc numai ciocane pneumatice de mână. De ce? Pentru că așa pilotul nu poate fi fisurat, cum se poate întâmpla când se folosește piconul.
Am rugat doi ingineri constructori să comenteze situația, prezentându-le fotografiile.
Primul a spus clar că se vede că muncitorii au pus piconul pe piloți și îi distrug până în adâncime. Însă acest lucru ar putea fi stabilit doar în urma efectuării unor teste. „Acești piloni sunt foarte importanți, așa că trebuie maximă atenție. Mă îndoiesc serios că nu s-au fisurat în urma acțiunii brutale cu piconul asupra lor”, a declarat primul specialist.
Cel de-al doilea a spus că nu ar fi o mare problemă că au folosit piconul pe piloți, pentru că aceștia sunt bine armați, însă când l-am întrebat de ce este interzis să folosești procedura cu piconul în situații de genul ăsta, ceal de-al doilea specialist a recunoscut că există riscul să se inducă vibrații în corpul pilotului și, mai grav, chiar în terenul de înfundare.
„Piloții respectivi se sparg pentru a elibera armătura și a face legătura cu armătura de radier. În mod normal se face cu ciocanul pneumatic de mână”, a declarat specialistul în construcții.
Deși unii ar putea să trateze subiectul la diverse, lucrurile nu stau chiar așa, pentru că acești piloți, care sunt introduși până la adâncimi de 15-25 de metri au un rol foarte important. Cu cât mai mulți fisurați, cu atât mai rău, pentru că-și pierd rolul pe care îl au, acela de a consolida terenul. Asta ar însemna că alunecările de teren ar putea să reapară oricând în zonele respective. Ne-am interesat de ce un constructor ar proceda în acest mod, mai ales că se știe foarte clar ce riscuri pot să apară. Răspunsul primit a fost acela că firma se află în întârziere cu lucrările, iar folosirea piconului în locul ciocanului pneumatic de mână reduce timpul de execuție.
Procedura, nepermisă sub nicio formă, de a sparge piloții cu piconul a fost folosită, culmea, chiar sub ochii oficialităților (Cuc, Arsene, Laiu de la DRDP Iasi) venite în vizită pe șantier. Firma care exeută lucrările este Aqua Parc SRL Roznov, beneficiarul lucrării este Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, iar banii sunt de la bugetul de stat.
(Video: Turn TV; Foto: Facebook/Ionel Arsene)
Daniel MURARU
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.
Ce pretentii vreti de la niste amatori, ba o balastiera , ba o statie de sortare, spalari agregate, poluari continue a raurilor, iazuri mici piscicole cu furt de agregate minerale, un pod cu probleme de la Roznov facut greu, si acum piloti forati armati si betonati e grele tehnologiile!!!!! necesita carte si iar carte !!!!!!de fapt muncitorii si tehnologia afost adusa prin relatiile lui CUCU!!restul, utilajele vai de capul lor sunt ale unuia si betonul al altuia!!
Domnule Muraru, la ce sa ne asteptam???? Cind facultatile sunt doar daca ai bani, nu cap, unii nici nu stiu pe unde se afla facultatea, nu stiu ce e aia o universitate, cumpara diplome, unii, cine stie citi, au diplome false, cind liceele sunt un fel de pierdere de timp, iar din scolile profesionale nu ies, in veci, muncitori calificati, despre ce vorbim????
Avem conducatori cu diplome date fara sa treaca pe la scoala si vedeti ce au reusit sa faca din judetul asta, din tara asta!
Se grabesc sa termine, ca sa scoata banul cit mai repede! A contat vreodata calitatea? Ma indoiesc!
Si pina la urma, cind oile stau si se uita admirativ la hotii care le fura si piinea de la gura copiilor, unde credeti ca vom ajunge?