Ce bătălie pe un contract de publicitate al Consiliului Județean Neamț! 

1
1047

Consiliul Județean Neamț a scos la licitație, la sfârșitul anului trecut, serviciile de publicitate și informare pentru proiectul  „Regiunea Nord-Est-Axa Rutieră Strategică 3: Neamț-Bacău-Reabilitare și modernizare axa de transport Piatra Neamț-Mărgineni-Făurei-Horia-Ion Creangă-Icușești-limita județului Bacău”. Reabilitarea traseului amintit este susținută financiar din fonduri europene, proiectul făcând parte din Programul Operațional Sectorial. Și, ca în cazul oricărui proiect finanțat cu bani europeni, există și componenta de publicitate. Valoarea contractului a fost estimată la 194.999 de lei, bani din care câștigătorul licitației trebuie să organizeze două conferințe de presă (inițială și finală); 3 conferințe de presă intermediare; 2 comunicate de presă (inițial și final); 26 panouri informative; 26 plăci permanente. În cursa pentru cele aproape 200.000 de lei s-au înscris 9 societăți comerciale din București (2), Iași (2), Constanța (1), Agnita (1), Craiova (1), Suceava (1) și Pitești (1). Firma din Pitești nu a mai depus oferta, iar în cursă au rămas cele opt societăți comerciale.

La sfârșitul lunii martie au fost evaluate ofertele societăților rămase în cursă. Câștigător: Promo Media SRL din Suceava cu o ofertă de 74.850 de lei, adică mai puțin de jumătate din valoarea estimată a contractului.

Am încercat să-l contactăm pe Daniel Mariniuc, acționarul și administratorul firmei câștigătoare, însă nu am reușit. În schimb, am discutat cu reprezentantul unei alte societăți de profil care ne-a spus că în acest domeniu lupta este acerbă, motiv pentru care la licitații ofertele ajung și la jumătate din valoarea estimată a contractului.

În ceea ce privește firma Promo Media SRL, care a câștigat licitația pentru serviciile de publicitate și informare pe proiectul „Regiunea Nord-Est-Axa Rutieră Strategică 3: Neamț-Bacău-Reabilitare și modernizare axa de transport Piatra Neamț-Mărgineni-Făurei-Horia-Ion Creangă-Icușești-limita județului Bacău”, trebuie spus că în urmă cu trei ani a câștigat un contract de informare și promovare a proiectului Linia de Metrou Magistrala 5 din Drumul Taberei. Pentru aceste servicii, firma suceveană a câștigat de la Metrorex SA 410.000 lei. Daniel Mariniuc declara, la acea vreme, unei publicații centrale, că a câștigat licitația de la Metrorex SA fără a beneficia de vreun sprijin politic.

„În prima fază am licitat toţi câte 700.000 de lei. Oferta tehnică a fost în regulă şi m-am calificat în faza de licitaţie electronică. Aici am coborât preţul până la 410.000 de lei şi am câştigat licitaţia. Nu am nicio legătură cu Metrorex, nu am niciun fel de susţinere politică. Am câştigat pentru că am respectat caietul de sarcini. Dacă nu ştii legea achiziţiilor publice degeaba te bagi la licitaţii”, declara Mariniuc jurnaliștilor de la Adevărul.
Firma suceveană a câștigat, pe Serviciul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), 46 de licitații (29 achiziții directe, 2 licitații deschise și 5 licitații electronice). Datele oficiale ale Ministerului de Finanțe arată că Promo Media SRL a avut, în anul 2016, un angajat, o cifră netă de afaceri de 308.950 lei și un profit de 25.344 lei.

Daniel MURARU

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

1 comment

  1. Emil 18 aprilie, 2018 at 19:26 Răspunde

    Aha! Deci se pot face si licitații corecte, dar cu bani europeni! Da’ cum de nu s-a băgat nici un deontolog dintre ăia care sug efectiv banii județului? Cumva procedurile? Pe care bineinteles ca nu le pot respecta! Japca e cuvîntul ce le place!

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.