BMW-ul X6, pe care Consiliul Județean Neamț l-a reparat cu vreo 80.000 de lei când a intrat în posesia lui, a fost băgat din nou în service. Acum nu mai sunt probleme cu partea mecanică, ci cu aspecte ce țin de caroserie. Iar asta din cauza unui eveniment rutier în care mașina folosită de Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț, a fost implicată în urmă cu vreo două săptămâni. Cel puțin așa ne-a șoptit nouă o sursă din Consiliul Județean pe care șefii instituției încearcă să o identifice și să o reducă la tăcere pentru a nu ne mai oferi informații. Reducerea la tăcere nu înseamnă că sursele noastre, atât de vânate de șefii supărați că atacul.ro primește informații din interior, ar urma să pățească ceva fizic, ci să fie efectiv pedepsite. A se înțelege date afară, transferate sau șicanate.
Revenind la accidentul rutier în urma căruia superbul bolid de lux a fost avariat, sursele noastre afirmă că acesta ar fi avut loc pe traseul Târgu Neamț – Piatra Neamț, undeva prin comuna Bodești. Nu avem o confirmare clară că Arsene s-ar fi aflat la volan, singurul lucru pe care am reușit să-l aflăm a fost acela că un alt autoturism ar fi intrat în coliziune cu BMW CJ-ului. Din spate…Deci, vina ar aparține conducătorului auto care nu a păstrat o distanță regulamentară față de bolid. Ca urmare a acestui incident, luxosul autoturism a intrat din nou în service. Până atunci, Arsene, proaspăt revenit din concediu, va folosi o altă mașină de serviciu, respectiv un Volkswagen Passat.
Cititorii atacul.ro sunt tratati cu… „flit”
Evenimentul nu a fost făcut public, iar Departamentul Comunicare tace mâlc, deși i-am solicitat public să ne răspundă la o serie de întrebări legate de acest eveniment. Însă cum purtătorul de vorbe al CJ-ului nu mai răspunde de ceva timp solicitărilor noastre, nici ultima adresă pe care am trimis-o nu a primit răspuns. Iar acest comportament nu este al reprezentanților unui SRL, ci al unei instituții care gestionează bani publici. Cu alte cuvinte, „flitul” nu-l ia publicația atacul.ro, ci miile de cititori care ne accesează zilnic. Consiliul Județean Neamț, care ar trebui să fie un exemplu de respectare a Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile publice de interes public pentru toate instituțiile publice din județ, continuă să refuze să ne pună la dispoziție informațiile pe care le solicităm. Același lucru îl face și Prefectura Neamț de câteva luni bune, în special din momentul în care Vasile Panaite a fost numit prefect, iar Gabriel Apetrii responsabil în relația cu presa. Cu o ipocrizie fără margini, cel din urmă încerca să ne explice, acum vreo două luni, că publicația atacul.ro nu mai primește comunicatele de la Prefectura Neamț pe motiv că nu este acreditată. În ceea ceea ce privește întârzierea cu care ni s-a răspuns la o solicitare pe 544/2001, același Apetrii s-a scuzat că a aflat târziu de adresa noastră. Lucru absolut fals, pentru că am avut o confirmare clară din partea unor angajați ai Prefecturii că adresa noastră a fost recepționată. Cât privește acreditarea, cei de la Prefectură poate vor să explice de ce alți colegi de breaslă, unii aflați în concediu de creștere a copilului, alții plecați de ceva vreme la muncă în străinătate ori lăsati de această meserie, primesc în continuare comunicate, deși nu au cum să fie acreditați. Așadar, avem de-a face cu motive false invocate de cei care nu agrează atacul.ro pe motiv că șefii lor, prefect sau președinte de consiliu județean, au făcut obiectul unor articole care nu le-au picat deloc bine. Indiferent de tratamentul aplicat publicației atacul.ro, dezvăluirile nu se vor opri aici. Cu sau fără punctul lor de vedere.
Poate nu a facut accident cu masina ci a ascuns-o o perioada sa nu bata la ochi prea tare. Glumesc, evident, chiar daca sunt o doamna nu-i cred in stare sa isi infranga tentatia de a afisa opulenta. Sau, poate nu vrea sa strice bucsele sau naiba stie ce piese se strica la o masina atunci cand merge pe drumuri atat de proaste ca-n Neamt. Dl. Muraru, a mai trecut o luna de cand i-ati amintit ca a promis asfaltarea portiunii de la Ursuleti. Parca vorbise el la Bucuresti si urma sa se rezolve. Si acum imi amintesc de poeziile pe care le recita cand spunea cateva propozitii: suntem oameni de cuvant, noi facem ceea ce spunem etc. Totusi, se intampla ceva, s-au imputinat odele. Nu mai lucreaza noaptea (#noapteacahotii), nu mai ajuta batrane bolnave? Sau simt ceva jurnalistii si iau distanta? E ciudat. E drept ca devenise gretoasa propaganda, orice citeai se referea la conducatorul iubit. Daca mai sta la conducerea judetului mult timp cred ca se vor strica si drumurile care mai sunt bune. Mai bine l-ar lua pe frumuselul ala de a fost pe la primarie si a mai asfaltat cate ceva in oras, sa-l ajute prin judet cu asfaltarile. Va mirati ca ne sfideaza neraspunzandu-va la intrebari. S-o fi crezand vreun Dumnezeu, dar nu al nostru.
S-or fi terminat banii pentru publicitate, doamna Diana! S-au gindit ca daca tot au Facebook-ul la dispozitie, de unde ii copiaza toata presa, nu mai are rost sa mai imparta si bani pe la Iosubani. Ma gindesc asa, desi cred ca gindesc foarte prost. Banii circula nestingheriti prin buzunarele lor fara fund.
Una ca asta aș putea păți și eu. Se întâmplă să mă grăbesc. Se întâmplă că există stații și mulți au. Eu n-am. În limitele relative ale bunului simț mă iau după unul cu stație, sau după unul fără, dar din rasa lui Capdegumă cu tărăboanță „invizibilă” MCVului, așa încât să fiu asigurat că nici pe mine nu mă vede, negociind distanța între asigurare și siguranță. Se poate ca, oricât de calculat aș fi, să am totuși un idiot care să fi trecut degeaba prin tabla adunării și să-mi încurce toate socotelile. E adevărat că legislația rutieră e bine și responsabil socotită, e adevărat că experiența la volan contează mult, poate că la fel de mult ca bunul simț izvoditor al respectului pentru semeni, așa că normal ar fi ca accidente să se întâmple doar „din voia Domnului” – cum ar zice americanul – și nu din prostia omului, dar dacă atât de mulți „căruțași” conduc, cu același cap cu care conduc, singura muzică a străzii mai e decât maneaua.
Nu știu ce s-a întâmplat acolo, dacă nesimțitul CdeJ nici nu vrea să vorbește cu mine ca să-mi spuie cine mi-a condus BMWul și care circumstanțele. Nu pot decât pentru ca să speculez, dar vreau să știu dacă mai fucționează aici o anume cenzură, aia cu… informația verificată, sau avem slobozenie totală, că dacă pe dânșii nu-i cenzurează nimeni… gândesc că… egalitatea armelor… deci, chiar dacă, în ciuda lui pendulă, atacul.ro tot află ce nu se vrea a se știa, să completez cu informații care m-ar informa pe mine… „vocile”, spre exemplu, ar fi o compensare la grava încălcare a dreptului meu la liberul acces prin presă la informația publică?
Oameni buni, mai deschdeti vreun santier pe undeva, pe datorie, sa aiba seful de la CJ unde sa mearga ca nu mai are ce pune pe FB. S-au saturat si aia de la spital sa mearga acolo in fiecare saptamana.