Primarul de Pângărați și-a „tras” asfalt în fața magazinelor, din bani publici. Un fost prefect a încasat sutele de mii de lei pentru lucrare

6
306

Cei 15 consilieri locali din Pângărați au fost convocați pe 20 noiembrie 2019, la ora 8 dimineața, să participe la o ședință extraordinară pentru a dezbate și vota un singur proiect de hotărâre, respectiv cel privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru parcarea centru și drumul de acces. Dintre cei 15 consilieri, la ședința matinală au ajuns 13, doi aleși locali liberali lipsind. Așa au aflat consilierii locali din Pângărați că au fost chemați ca să-și dea acordul pentru asfaltarea a două parcări și a unei porțiuni de drum în suprafață de 352 de metri pătrați. Consilierul local Laurențiu Bogdan Radu le-a atras atenția colegilor săi că cele două parcări se află chiar în fața unor spații comerciale pe care le deține firma familiei primarului Petru Lungu Bordea (foto). Acesta, care avea un interes major să asfalteze parcările din fața magazinelor firmei familiei, a inițiat proiectul de hotărâre care, în dimineața zilei de 20 noiembrie, a fost supus votului consilierilor locali. Dintre cei 13 consilieri prezenți, 10 au votat pentru, 2 împotrivă (PRU), iar unul (PRU) s-a abținut, așa că proiectul a trecut fără probleme. Au votat ”pentru” cei 5 consilieri de la PSD, 2 de la PNL, și câte unul de la PMP, ALDE și PND.

(Sursa foto: pangarati.ro)

Concret, Consiliul Local Pângărați a votat alocarea sumei 289.709 de lei pentru asfaltarea a 1.750 metri pătrați: drum – 352 metri pătrați, parcare 1 – 805 metri pătrați și parcare 2 – 380 metri pătrați, ultimele două fiind, așa cum spuneam, în fața unor spații comerciale deținute de firme ale familiei primarului de Pângărați.

(Sursa foto: Facebook/Laurentiu Bogdan Radu)

„Nu sunt bani pentru stații, pentru drumuri, pentru dotarea școlilor etc,  deoarece apare genul acesta de proiecte (ca cel prezentat aici) care nu sunt prioritare, nici măcar cronologic, nu mai vorbim că sunt oameni care nu au apă potabilă în comună, copii care merg cu cizme spre școală din cauza drumurilor impracticabile… Urgența proiectului acesta, în viziunea mea, nu este că locatarii blocului nu au parcare, ci că parterul blocului și clădirea alăturată sunt ale firmelor familiei domnului primar. Nu că aș avea o problemă… toate trebuie făcute, dar toate la timpul lor și cu sume realiste…Nu mi se pare normal ca pe o parcare să plătești aproape 3 miliarde de lei vechi”, a declarat consilierul Laurențiu Bogdan Radu.

Lucrarea, scoasă la licitație după câteva ore de la ședință

Tot în ziua în care consilierii au votat asfaltarea parcării din fața magazinelor firmei familiei primarului, executivul primăriei dădea sfoară în țară că este în căutare de firmă care să execute lucrarea. La ora 12.42, Primăria Pângărați posta pe SICAP – portalul electronic de achiziții publice -, anunțul pentru contractul „Reparații curente parcare și drum de acces centru comuna Pângărați”, valoarea estimată a lucrărilor fiind de 231.962 lei, fără TVA,adică 276.034 lei, cu TVA inclus. Pentru acești bani, firma câștigătoare trebuia să amenajeze terenul și să execute îmbrăcăminți bituminoase din două straturi, pe o suprafață de 1.750 metri pătrați. La ora 14.11, adică la nici două ore de la publicarea anunțului, firma Kipper Trans SRL Podoleni depunea o ofertă egală cu valoarea estimată. A doua zi, la 8.28, autoritatea contractantă declara câștigătoare oferta firmei din Podoleni, cu suma de 276.034 lei, cu TVA inclus, adică exact valoarea cu care a fost scoasă la licitație (achiziție electronică), nici un leuț mai puțin. Un simplu calcul arată că Primăria Pângărați a plătit pentru un metru pătrat de teren asfaltat suma 157,7 lei, cu TVA inclus. Exagerat, afirmă cunoscătorii.

La câteva zile după finalizarea achiziției directe, firma din Podoleni a executat lucrarea și și-a încasat banii. Sursa finanțării este bugetul local, banii fiind primiți de la Consiliul Județean în urma rectificării bugetare.

 

Firma fostului prefect Archip a executat lucrările de asfaltare

Lăsând la o parte faptul că numai la noi este posibil ca un primar să inițieze un proiect de hotărâre pentru a-și asfalta parcările din fața magazinelor familiei sale, fără ca aleșii locali sau membrii comunității să aibă vreo reacție, trebuie spus că firma Kipper Trans aparține lui Mihai Archip, fostul prefect al județului din perioada PDL-ului. Așadar, Archip se știa cu Bordea încă din perioada în care primul era prefect susținut de PDL și de Gheorghe Ștefan, iar cel de-al doilea era primar PDL de Pângărați. Archip s-a retras din politică, însă ar fi în continuare membru de partid, înregimentat în PNL, zic sursele noastre. Poate nu ar fi deloc lipsit de interes faptul că acest contract a fost obținut de firma lui Archip la fix două săptămâni și jumătate de la instalarea Guvernului Orban. Cu siguranță că Arsene, inculpatul din fruntea CJ Neamț și șeful PSD Neamț, ar fi foarte încântat să afle că Bordea, primarul PSD de Pângărați, a cheltuit banii primiți de la bugetul județului cu o firmă condusă de un fost pedelist, prieten cu Pinalti, cel care l-a denunțat la DNA. Sau, de ce nu, poate acest contract se înscrie pe linia așa zisei bune relații care ar exista între Arsene și o anumită aripă din PNL.

Firma Kipper Trans SRL, în care Mihai Archip deține 90% din părțile sociale, iar Cristina Bibirig – 10% (amândoi au calitatea de administratori), a mai încheiat contracte cu instituțiile în ultimii doi ani, ceea ce înseamnă că guvernarea pesedistă nu a fost atât de haină cu firmele conduse de adversari politici. Kipper Trans SRL, care are ca principal obiect de activitate „Lucrări de construcții a proiectelor utilitare pentru fluide”, a încheiat, în 2018, două contracte: unul în valoare de 430.083 lei, fără TVA, cu Primăria Bicaz Chei, iar celălalt, în valoare de 24.984 lei, fără TVA,cu Primăria Bicazu Ardelean.

 

Anul 2019 a fost și mai prolific, firma Kipper Trans  încheind patru contracte cu primării din județ.

Daniel MURARU

6 comments

  1. Florin 14 ianuarie, 2020 at 08:02 Răspunde

    pe modelul, ”ce-a fost mai întâi, oul sau găina?” eu întreb: ce-a fost mai întâi, firma SRL sau funcția publică? Ca să știm și noi, ăștia mulți și prea proști, că dacă ne vine cheful de a intra în politică să vedem cu ce începem: punem de-o afacere ori trecem direct la munca de jos într-ale politicii. Și încă ceva, duamnele care intră în politică fac și ele primul pas cu lipit afișe, sau prestează alte munci? Cică etapa cu afișele e incertă. Așa umblă vorba prin târg.

  2. constantin 14 ianuarie, 2020 at 14:35 Răspunde

    Este evident ca Bordea nu se poate lasa de porcarii pe banii publici.Este evident ca Bordea este protejat de unele institutii locale ale statului.Daca se vor verifica lucrarile la drumuri si poduri ,comisionul a fost exagerat.Acea parcare amenajata este o aiureala.Asfaltul folosit este format din reziduri si intre sosea si parcare a mai ramas o banda neasfaltata de 3m latime.

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.