Campioni la tocatul banilor publici pe reclamă și publicitate

1
1172

 

Promisiunile electorale privitoare la grija pentru banul public, la ponderație s-au risipit imediat după alegeri. Deși unii dintre aleșii locali se plâng că nu mai au bani, uneori chiar și pentru salarii sau plata utilităților, sume considerabile se scurg lunar din bugetele instituțiilor pentru servicii de reclamă și publicitate.

Auditorii Curții de Conturi au atras atenția că multe dintre cheltuielile prevăzute la acest capitol sunt ilegale, deoarece legea prevede că instituțiile își pot face cunoscută activitatea prin intermediul propriilor site-uri și, mai mult, nu sunt entități comerciale. 

18.000 de lei pentru reclamă, după instalarea lui Carabelea

Campioană absolută la cheltuielile cu reclama și publicitatea este Primăria Piatra-Neamț, arată Ministerul Finanțelor. Sub conducerea lui Dragoș Chitic, fostul primar al municipiului, din bugetul orașului s-au dus, anul trecut, 229.924 de lei pentru astfel de servicii.

Dacă pietrenii credeau că Andrei Carabelea, noul primar, va mai mult mai atent cu cheltuielile pe care primăria le face, ei bine, s-au înșelat. În numai două luni, în noiembrie și decembrie, Primăria Piatra-Neamț a cheltuit încă 18.108 lei cu reclama și publicitatea, ajungând, la finele anului, să înregistreze cheltuieli de 248.032 de lei. În ritmul acesta, la finele anului, Carabelea îl va ajunge din urmă pe Chitic.

Anul trecut, Primăria Roman a fost ponderată cu cheltuirea banilor pe reclamă și publicitate, dar până la un moment dat. În lunile de după alegerile locale, în noiembrie și decembrie, a înregistrat o creștere spectaculoasă a acestor cheltuieli. Dacă în perioada ianuarie – octombrie 2020, primăria romașcană a plătit reclamă și publicitate de 47.045 de lei, în următoarele două luni, acestea au urcat la 71.070 de lei. Practic, Primăria Roman a plătit, în cele două luni, 25.025 de lei pentru aceste servicii.

Primăria Bicaz a cheltuit în 2 luni mai mult decât în 10

Consiliul Județean Neamț ar fi putut fi dat drept exemplu în ceea ce privește echilibrul de care a dat dovadă în cheltuirea banului public. Asta dacă am fi luat în considerare numai banii de la capitolul „Reclamă și publicitate”, unde instituția are înregistrată o cheltuială, pe întregul an 2020, de 73.985 de lei. Însă, așa cum auditorii Camerei de Conturi au scos la iveală, o parte dintre cheltuieli au fost înregistrate la capitolul „Alte bunuri și servicii pentru întreținere și funcționare”, care, în 2020, au depășit suma de 1,83 de milioane de lei. 

Cu o cheltuială de 7.729 de lei, cu reclama și publicitate, pe ultimele două luni ale anului 2020, vine din urmă și Primăria Bicaz. Atenție, mai mult decât a cheltuit în 10 luni cu aceleași servicii. În total, în 2020, instituția a plătit 15.278 de lei pentru a-și face reclamă în diferite publicații.

Primăria Târgu-Neamț a cheltuit și ea cu publicitatea, anul trecut, 25.968 de lei, din care 1.700 de lei după alegerile locale.

Primăria Roznov este unitatea administrativ teritorială din mediul urban care a reușit să se abțină, nu de tot, de la astfel de cheltuieli. Doar 2.795 de lei au însumat aceste servicii în anul precedent, în ultimele două luni, cheltuielile fiind pe zero. Asta dacă nu cumva a aplicat tactica celor de la Consiliul Județean și a trecut cheltuielile la capitolul „Alte bunuri și servicii pentru întreținere și funcționare”. 

În total, numai cele cinci primării au cheltuit, anul trecut, peste 437.000 de lei cu astfel de servicii.

N.R.

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

1 comment

  1. Dana 1 februarie, 2021 at 22:23 Răspunde

    Pentru ce ar putea cheltui banii proveniti din bugetul local, Primaria Bicaz? Cui din aceasta institutie pare sa-i pese de interesele, cu adevarat reale, ale acelei urbe? Pentru cei care traiesc acolo sau pentru cei care tranziteaza ocazional micul orasel, totul arata mai rau ca in orasele miniere parasite. De cum treci podul la intrare in Bicaz, te intampina o imagine dezolanta, cel putin in partea dreapta peste pod. Edilului aflat la al treilea mandat, nu-i pasa catusi de putin de neajunsurile localnicilor. Totul se face „orientat”, in functie de osanale. De ani de zile se promite localnicilor, prin diversi intermediari, proiecte destinate anveloparii blocurilor. Brasoave de doi bani, livrate de obedienti. Poate aflam si pentru ce fel de publicitate s-au cheltuit sumele mentionate in articol. Banii au fost tocati in campania electorala. Avand in vedere circumstantele din ultimii 12 ani, Bicazul isi va continua trendul, din pacate ascendent, spre distrugere. Acum este un loc rece, neprimitor si nu se intrevad sperante de evolutie favorabila. Cu toate ca, majoritatea localnicilor sunt oameni vrednici si muncitori. Dar ocoliti de o soarta mai buna.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.