Podul de la Preluca, reparații de 1 milion de lei. Reluarea lucrărilor, „bucuria” șoferilor

3
683

Lucrările de reaparații la podul de la Preluca, situat pe DN 15 (Piatra Neamț – Bicaz), la granița dintre comunele Pângărați și Alexandru cel Bun, au fost sistate în noiembrie anul trecut, din cauza vremii nefavorabile. A mai rămas de reparat sensul de mers dinspre Piatra Neamț spre Bicaz, iar lucrările ar fi trebuit să reînceapă în primăvara acestui an. Suntem în ultima decadă a lunii mai, iar podul se află în același stadiu, adică cu un singur sens de mers reparat, respectiv cel dinspre Bicaz spre Piatra Neamț. Am solicitat, în urmă cu 10 zile, reprezentanților Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași să ne comunice data la care vor fi reluate lucrările, dar și ce sumă de bani a fost cheltuită până în prezent cu acest proiect. În răspunsul primit, DRDP-ul, sub semnătura directorului general Ovidiu Laicu, ne-a comunicat că din cauza faptului că in perioada 6 – 13 mai a fost autorizat de CNAIR SA un transport agabaritic special pe un traseu care a cuprins și podul de pe DN15 km 302+570, nu a fost dat ordinul de reîncepere a lucrărilor la pod pe perioada de verificare și pregătire a transportului. În prezent, spun reprezentanții DRDP Iași, „se desfășoară un set de încercări pe structura podului, solicitate de către Inspecția de Stat în Construcții”, iar „lucrările vor reîncepe, cel mai probabil, pe data de 27.05.2019″.  Deci, la o zi după alegerile europarlamentare de duminică, 26 mai, muncitorii vor reveni, probabil, pe șantier pentru a continua lucrările sistate în 19 noiembrie 2019, din cauza condițiilor meteo.

Tot la solicitarea atacul.ro, DRDP Iași a precizat că valoarea contractului pentru repararea podului de pe DN15, km 302+570, la Vaduri, încheiat în ianuarie 2018, este de 835.839,48 lei, fără TVA (incluzând proiectare și asistență tehnică). Valoarea inițială a contractului a fost de 749.384 lei, fără TVA, însă după modificarea soluției tehnice suma a fost suplimentată cu 86.455 lei. Cu TVA, valoarea contractului este, în acest moment, de 994.648 lei. Din această sumă s-a plătit constructorului 507.353,75 lei, fără TVA, restul lucrărilor urmând să fie executate și decontate pe parcursul acestui an.

În 2019 se împlinesc 4 ani de când DRDP Iași a impus restricții de tonaj pe podul respectiv. S-a circulat pe un singur fir din 2015 și până în noiembrie 2019, când, deși lucrarea nu a fost finalizată, constructorul a deschis circulația în ambele sensuri. Rezistența podului de la Preluca a fost grav afectată de distrugerile provocate de lovirile repetate a încărcăturilor autocamioanelor care au circulat pe sub pod. Expertiza tehnică dispusă de DRDP Iași a arătat că talpa inferioară a grinzii a suferit degradări puternice, fiind distrusă 40% din  armătura de rezistență a grinzii principale, din amonte. Nu s-ar fi ajuns aici dacă cei de la primărie sau de la Drumuri ar fi amplasat niște limitatoare de înălțime. Acestea lipsesc și acum, după ce în reparația podului s-au băgat peste o jumătate de million de lei.

Reparațiile la pod au început în iunie 2018 și ar fi trebuit să fie terminate în 9 septembrie. Numai că pe parcursul lucrărilor a fost schimbată soluția tehnică, iar termenul de finalizare a tot fost amânat. Ultima dată din cauza iernii care i-a alungat pe muncitori. Cu siguranță, sensul de mers care urmează să fie reabilitat va însemna încă cel puțin o lună de chin pentru participanții la trafic, pentru că în perioada lucrărilor se va circula, din nou, pe un singur fir.

Daniel MURARU

Citeste si:

„Minunea” de pod de la Preluca a rămas în istoria Google Maps. Cum arată cozile kilometrice de mașini pe aplicația Street View

:

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

3 comments

  1. valisor 23 mai, 2019 at 15:05 Răspunde

    La cum l-a trecut dom’ Năstăselu clasa din milă, probabil că și la Geografie i-aidoma de alintat. O fi auzit ceva, dar o fi ratat ritmul și acuma-și socotește că „la ce atâta grabă?”, că doar scoarța lucrează și ca mâine ca poimâine ajunge podul de piatră vârf de munte sau fund de mare, respectiv Vârful cu Șosetă sau Groapa Derbedeilor. Ideea e că bani s-au băgat, bani s-au păpat și a rămas pod de… căruță. Ce mai e de reparat… din căruță nu se poate face pod, deci trebuie să dea vreo trei ploi și vreo doi ninsori… mai trec și convoiuri camioane prost crescute… și căruțe agabaritice… bicicliști care aruncă cu chiștoace și scuipați… și uite așa își bat joc ( cu creonu pe hârtie) intembeliile naturii de marea realizare socialistă! Alți bani, alte distracții la Banul Herarilor!
    Nu vreau să nu mă tot repet, HAIDEȚI LA VOT!

  2. Alis 23 mai, 2019 at 15:27 Răspunde

    In disperare de cauza, cei de la Drumuri si Poduri, vazind ca le-au mai ramas niscaiva bani in cont, ce se gindira ei? Sa mai dea un tun, fie el cit de mic. Paradesc si ultimii bani, ca de, daca nu mai iese cine vor ei pe primul loc de pe podium, duminica seara cind se vor numara bobocii…de trandafiri? Numai bine incep ploile si va fi o lucrare cu repetitie. Asa-i pe la noi de vreo 30 ani. Ca si cintatul Cucului, in fiecare primavara…

  3. Cata 23 mai, 2019 at 16:48 Răspunde

    Acum soseta, cumatru berar si ministrul apelor și pădurilor sunt pe canalul care l au facut pentru poze de campanie.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.