Licitația pentru drumul expres Piatra Neamț – Bacău a fost suspendată
Licitația lansată pe sistemul electronic pentru achiziții publice de către Compania Națională de Administrarea a Infrastructruii Rutiere (CNAIR), la sfârșitul lunii martie, în vederea realizării studiului de fezabilitate pentru drumul expres Piatra Neamț-Bacău, a fost suspendată. Acesta este mesajul care apare lângă anunțul privind „Elaborare Studiu de fezabilitate pentru Drum Expres Bacău-Piatra Neamț”. Reprezentanții CNAIR nu s-au obosit să vină cu explicații în ceea ce privește suspendarea licitației, deși, în momentul publicării ei în sistemul electronic pentru achiziții publice, compania a avut grijă să publice pe pagina oficială de internet un comunicat de presă semnat de directorul Narcis Neaga, în care se vorbește de accesare de fonduri europene pentru realizarea studiului de fezabilitate. Cum această companie de stat suferă la capitolul transparență, deși are în schemă un birou de presă, este puțin probabil că o informație oficială privind suspendarea licitației pentru elaborarea studiului de fezabilitate al drumului expres Bacău – Piatra Neamț va fi oferită cetățenilor.
Comunicat de presă CNAIR (9 aprilie 2019) :
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus in data de 09 aprilie 2019 Aplicația de Finanțare pentru proiectul „Elaborare SF pentru Drum expres Bacău-Piatra Neamț” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.2-Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea– Cresterea accesibilității zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T.
Obiectivul general al proiectului, ca parte din rețeaua TEN-T Globala, este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în Uniunea Europeană, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a crea condiții pentru creșterea volumului investitorilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene. Rezultatele așteptateale proiectului sunt :– realizarea Studiului de Fezabilitate. Valoarea totală a proiectului este de 16.292.442,08 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala-11.689.051,32 lei, 15% contribuția proprie-2.062.773,76 lei, restul de 2.540.617,00 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului: 30 luni Cod proiect 129340. Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Date de contact: Narcis Ștefan NEAGA, Director General CNAIR SA., fax: (+4 021) 312.09.84
Lansarea, în data de 30 martie, a acestei licitații, cu termen de deschidere a ofertelor pe 15 mai, a fost folosită din plin de conducătorii PSD. Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț, judecat pentru fapte de corupție, nu a ratat ocazia să laude realizările partidului pe care îl reprezintă, declarând că prin construirea acestui drum expres județul va fi scos din izolare. Numai că până la realizarea drumului este cale lungă, investiția fiind la stadiu de studiu de fezabilitate, licitație care, dupa cum spuneam, a fost suspendată. Pe 30 martie, dată la care a fost lansată licitația pe SEAP, Ionel Arsene publica o captură de pe site și declara că-l va susține în continuare pe Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, membru PSD detașat recent de la organizația Girugiu la cea din Neamț.
Postarea lui Ionel Arsene pe Facebook (15 februarie 2019):
Dragi prieteni, am bucuria uriașă să vă anunț că am obținut două succese enorme în aceste zile pentru județul nostru! După ani de zile în care toate administrațiile locale ce s-au perindat la conducerea județului au încercat, fără niciun rezultat, să convingă guvernele de necesitatea unui drum express Piatra-Neamț-Bacău, iată că, anul acesta, am reușit să convingem Guvernul Dăncilă de utilitatea și oportunitatea acestui proiect! Astfel, prin amendamentul formulat de parlamentarii PSD la bugetul de stat pe anul 2019, care a fost adoptat, se va avea în vedere bugetarea pe parcursul anului 2019 a fazei de proiectare, pentru inițierea procedurii de licitație în vederea atribuirii contractului de elaborare a Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru drumul expres Piatra-Neamț-Bacău, totalizând 61 de km.CNAIR SA va demara chiar în acest an procesul de elaborare a documentației tehnice, faza Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic. Avem în sfârșit ocazia să scoatem județul Neamț din izolare, să-l conectăm la centrele economice din țară, să stimulăm dezvoltarea economică a zonei noastre și să recuperăm decalajele față de celelalte regiuni ale României. Veștile bune nu se opresc aici! Le-am promis locuitorilor de pe Valea Muntelui că în acest mandat voi obține finanțare pentru reabilitarea drumului național 15 Bicaz-Poiana Largului și am reușit să îmi îndeplinesc și această grea promisiune. Tot în bugetul de stat pe anul acesta este prinsă și reabilitarea acestui drum, atât de dorit de nemțenii din zonă și de cei care ne vizitează județul! Acesta vine în completarea drumului național Piatra-Neamț-Bicaz, ce va fi total reabilitat în acest an. Șoferii vor avea la dispoziție un drum sigur și modern care leagă municipiul reședință de această zonă a Neamțului. Am fost conștient încă de la preluarea mandatului că una dintre premisele pe care județul nostru trebuie să o îndeplinească pentru a fi atractiv, pentru mediul de afaceri și turiști, este o infrastructură rutieră de calitate, care să corespundă cerințelor lor. Mi-am concentrat eforturile pentru a le asigura asta! Mulțumesc Guvernului PSD că mi-a înțeles demersul și mă sprijină în permanență în îndeplinirea lui!
Data limită de depunere a ofertelor a fost stabilită pentru data de 20 mai, însă cum licitația a fost suspendată este evident că termenul nu va fi respectat. Asta înseamnă că marele proiect începe cu stângul. Valoarea estimată a contractului este între 13.341.668 lei și 15.766.517 lei, fără TVA. Dacă lucrurile ar fi decurs normal, iar termenele ar fi fost respectate, câștigătorul pentru realizarea studiului de fezabilitate ar fi fost anunțat în iarna acestui an sau în primăvara anului 2020, evaluarea financiară a ofertelor având termen limită în data de 15 noiembrie 2019. Cum durata realizării contractului, prevăzută în contract, este de 18 luni, înseamnă că studiul, în cea mai mai optimistă variantă, ar urma să fie finalizat la jumătatea anului 2012. Asta, dacă ar fi fost respectat termenul limită de depunere a ofertelor, de 20 mai. Cum nu s-a întâmplat astfel, cu siguranță, dacă nu se va renunța la proiect, termenul de finalizare a studiilor pentru drumul expres Bacău-Piatra Neamț va fi undeva pe la finele anului 2021, începutul anului 2022. În ceea ce privește demararea efectivă a lucrărilor la acest proiect… Dumnezeu cu mila!
(Sursa foto: Makaan.com)
Daniel MURARU
Citeste si:
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.
La ce ar folosi acest drum, care dublează șoseaua existentă, și care este foarte bună? Aaa, nu putem merge cu viteză prin sate!?! Nu-i minic, viteza cauzează accidente. Investiție inutilă, bani aruncați fără eficiență.
Fără eficiență, doar că socoteala-i alta. Vor să ocolească satele, deci vor lungi drumul, va fi de o sută de kilometri, numai că va fi de mare viteză, cam două sute de kilometri pe oră, deci fie că la Piatra, fie că la Bacău, vei ajunge, mare parte din tine, tot într-un ceas de mers efectiv adică deci în sac. Vrei altceva? Păi atunci… ȘTII CE. Critică, dar nu te sfii să și instigi la mers la vot!
„Dragi prieteni, am bucuria uriașă să vă anunț că am obținut două succese enorme în aceste zile pentru județul nostru! După ani de zile în care toate administrațiile locale ce s-au perindat la conducerea județului au încercat, fără niciun rezultat, să convingă guvernele de necesitatea unui drum express Piatra-Neamț-Bacău, iată că, anul acesta, am reușit să convingem Guvernul Dăncilă de utilitatea și oportunitatea acestui proiect! Mulțumesc Guvernului PSD că mi-a înțeles demersul și mă sprijină în permanență în îndeplinirea lui!” Asa rasunau laudele lui soseta Arsene in data de 15 feb.2019 pe FB. Si eu multumesc CJ Neamt pentru inca o gogoasa electorala. Traseul Piatra Neamt-Bacau nu avea nevoie de nici o peticeala, era foarte bun in comparatie cu Piatra Neamt-Bicaz. Parcurg acest traseu de 20 ani si nu am remarcat sa fie probleme deosebite pe nici un tronson. Acum 5 ani, intrarea in Bacau dinspre Piatra Neamt, de la Mall Arena pina la sediul DNA a fost in lucru din cauza inlocuirii unor conducte, dar atit. Soseta ar trebuie sa stie bine traseul, a facut cunostiinta cu zona. O portiune care ar mai necesita ceva imbunatatiri este cea catre Penitenciarul Bacau, intrarea dinspre Gara Bacau, dar pina ajunge el acolo se rezolva. Iata ca „succesurile” despre care ne anunta cu surle si trimbite, personajul aflat inca la conducerea CJ Neamt, au fost sortite esecului. Imitrec prin minte trei variante care ar putea justifica anularea procedurilor in cazul de fata. Prima, a fost refuzata aprobarea finantarii, neexistind justificari concrete de oportunitate. A doua varianta, nu au fost intocmite corect si transparent documentele. Varianta „cistigatoare” cred eu, ar fi ca soseta nu da doi bani pe nemtenii care-i platesc leafa, luxul si distractiile de care se bucura. El nu are nevoie de drumuri bune si autostrazi, doar petrece concediile prin resorturi occidentale si nu numai. Cu tichetele de vacanta. „Sa iubim trandafirii…” pe 26 mai. Soseta zice ca sintem prietenii lui, de aceea a intervenit la Dna Dancila sa aprobe lucrarea cu drumul expres. Expres pentru prietenii lui nemteni. Vai mama noastra cu asa prieteni!
Acest drum (expres, sanchi ) nu se va realiza niciodata sau, mai optimist spus in vitorii 50 de ani ! Este o constructie dificila !
Fumigene electorale cu miros de sosete nespalate…
(***)! Putea sa-si aleaga o minciuna mai credibila
A facut lobby sa ia cumatrul (berar) bicaz poiana largului pe 60 milioane euro. Lasă pe anul viitor sa aiba ce face.
Dacă stăm bine să ne gândim ar fi undeva la 1 milion de euro pe km. Șmecherie de pret.
SE VA RELUA ACEASTĂ MINCIUNĂ ÎN URMĂTOAREA CAMPANIE ELECTORALĂ .
ȘTIȚI CUMVA DACĂ A INCEPUT REABILITAREA PROMISĂ IN URMĂ CU PESTE 2 ANI A DRUMULUI BICAZ – POIANA LARGULUI !!!
Este inutil sa pierdem timpul cu pamblicile lui Arseni sau panglicile de la Suceava.Acest om nu da doi bani pe noi si mereu isi bate joc.La probleme serioase omul nu se baga si ii da cu povesti.Va rog nu mai credeti in el si nici in povestile lui.Din pacate ne umple administratia cu vuvuzele si vuvuloi.
O varianta mult mai ieftina si mai rapida ar fi optimizarea traficului pe soseaua existenta!Nu e atat de greu sa se faca niste pasarele pietonale, sa se mareasca limita de viteza acolo unde este posibil, sa se repare podurile ,si, bineinteles, sa se scoata carutele de pe drum!
mai au un pic și trec și la renovarea căii ferate. că și asta e în ultimul hal de degradare.
cam așa au făcut în toți acești ani: au lăsat în paragină drumuri, poduri, spitale, școli, clădiri de patrimoniu, ca să aibă ce scoate din hazna în campaniile electorale.
în rest, au furat tot ce s-a putut fura. resursele naturale, în primul rând. și furturile continuă nestingherite si în ziua de azi!
așa să le ajute Cel de Sus!