Fapte, nu vorbe! 7 milioane de euro blocate într-un drum județean. Asfaltul se oprește la granița cu Harghita
Ani de zile, reprezentanții Consiliului Județean Neamț s-au lăudat cu realizările privind modernizarea infrastructurii rutiere a județului. În perioada în care infractorul fugar Ionel Arsene s-a aflat la șefia CJ Neamț, județul a primit fonduri substanțiale de la guvern, controlat, la acea dată, de alt infractor – Liviu Dragnea -, prieten cu Arsene, pe care le-a investit în drumurile județene.
Proiecte fără utilitate
Prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL), județul Neamț a primit sute de milioane de lei. O parte din sumă a fost investită în proiecte care, cel puțin la această dată, nu au nicio utilitate.
Unul dintre acestea vizează o porțiune din drumul județean DJ 127A, Bicazu Ardelean – limita cu județul Harghita (Tulgheș), a cărui modernizare a înghițit suma de 7 milioane de euro, iar în prezent este foarte puțin utilizat, când și când prin zonă trecând câte o mașină. DJ 127 A face legătura între Bicazu Ardelean și Tulgheș (Harghita), de unde, prin DJ 127, se poate ajunge la Ditrău (Harghita), iar de aici, la Toplița.
Au făcut doar jumătate de drum
Din Bicazu Ardelean la Tulgheș pot ajunge doar mașinile de teren, deoarece DJ 127 A a fost modernizat numai până la limita cu județul Harghita, în Pasul Balaj. De aici, în partea harghiteană, pe o porțiune de 5 kilometri până la Tulgheș, drumul este aproape impracticabil.
Modernizat în acte, căci drumul a fost construit de la zero, înainte de această investiție arătând ca un drum forestier.
Nu există un indicator care să avertizeze că drumul este impracticabil
În Neamț, se circulă foarte bine până în Pasul Balaj, pe o șosea modernă, cu marcaje rutiere, indicatoare etc, dar din vârf drumul surprinde prin starea degradată la care a fost lăsat, de drum forestier. Nu există nici măcar un indicator care să avertizeze călătorii că jumătate din drum este impracticabil. Mulți pot crede că doar o mică parte este cu probleme, înaintează și nu se mai pot întoarce, pentru că porțiunea din partea harghiteană este îngustă, plină de gropi și șanțuri formate de ploi, iar terenul este abrupt.
Au fost cheltuite, așadar, 7 milioane de euro pentru a ajunge doar până la limita cu județul Harghita, unde sunt câteva colibe folosite de localnici vara, când fac fân, și câteva case de vacanță.
Așa arată DJ 127A în partea harghiteană, după Pasul Balaj:
Promisiuni
Modernizarea (construirea) drumului județean 127A s-a oprit la granița cu Harghita, în Pasul Balaj, iar în acest moment nu există decât promisiuni că vor fi modernizați și cei 5 kilometri din partea harghiteană.
Consiliul Județean Harghita se străduiește de ceva vreme să modernizeze DJ 127, care face legătura între Ditrău și Tulgheș, așa că este puțin probabil ca cei 5 kilometri din DJ 127A, dintre Tulgheș și Pasul Balaj, să vadă asfaltul prea curând. Până atunci, porțiunea de 5,4 kilometri de drum în care județul Neamț a investit 7 milioane de euro, nu va avea nicio utilitate, pentru simplu fapt că nu poate fi folosit pentru a ajunge la destinația pentru care a fost proiectat, Tulgheș (Harghita).
Oportunitatea
Este greu de înțeles cum a fost aprobată această investiție doar pe jumătate.
În mod firesc, în momentul în care Guvernul României a alocat bani pentru porțiunea de drum din județul Neamț, ar fi trebuit să facă același lucru și pentru cei 5 kilometri din partea harghiteană.
Investiția arată lipsa de sincronizare a autorităților, dar și de interes în ceea ce privește cheltuirea banului public. Poate fi luată în discuție și oportunitatea investiției, mai ales că, în condițiile date, respectivul drum nu aduce niciun beneficiu, nu poate fi folosit de autovehiculele de tonaj ori de orice alt autovehicul care nu este destinat terenurilor accidentate.
De altfel, din județul Neamț în Tulgheș se poate ajunge fie prin DN 15 (Bicaz – Poiana Teiului – Grințieș – Tulgheș), fie prin Axial (Stațiunea Durău).
De asemenea, la Ditrău se poate ajunge prin Gheorgheni, dar și prin Tulgheș – Borsec (traseu mai lung).
Variante existau, dar cineva a preferat să îngroape câteva milioane de euro într-un proiect care, în prezent, nu folosește aproape nimănui.
Foto deschidere: Facebook/ Aurel Husariu
N.R.
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.
Eram curios sa aflu cine constructorul ,însă bănuiesc!