Drumarii luptă pentru un contract de 22,7 milioane de lei. Cine vrea să repare Artera Roman-Est?
Perioada de depunere a ofertelor pentru licitația privind lucrările de modernizare a Arterei Roman-Est, DJ207A – str. Plopilor – DN2, din municipiul Roman, a expirat în urmă cu câteva zile. Contractul are o valoare de peste 22 de milioane de lei, iar bătălia, al cărei câștigător va fi declarat cel mai probabil până la sfârșitul anului, se dă în trei, printre ofertanți fiind firme de construcții cunoscute. Nu lipsesc Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi (fosta Aqua Parc SRL), controlată, după cum spun procurorii anticorupție, de Gheorghe Vlasie, cumătrul pușcăriașului Ionel Arsene, Danlin XXL a lui Dan Amurăriței și nici noua firmă a lui Alexandru Rotaru, cel care a gestionat o perioadă firma tatălui său – Darcons SRL, societatea care a modernizat podul prăbușit de la Luțca. Toate aceste societăți, parte a unor asocieri de firme, s-au înscris la una dintre cele mai mari licitații organizate în ultima perioadă de Primăria Roman: modernizarea unei porțiuni de 3,7 km din Artera Roman-Est.
Afaceri de familie
Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi face echipă cu societățile Străzi Concept SRL, unde asociat unic este Eugen Vlasie Ginel, fiul lui Gheorghe Vlasie, și cu Loial Impex SRL, reprezentată de Gabriel Sorin Iacob.
Cea de-a doua asociere care speră să obțină contractual este formată din firmele Eky Sam SRL Târgu Frumos și Artcon Way SRL. Ultima firmă a fost înființată în aprilie 2022, iar asociați sunt Alexandru Rotaru și Tania Echimoc Rotaru, soția sa. Cea din urmă este fiica celui care deține Eky Sam SRL.
Cea de-a treia ofertă înscrisă în cursă este ce a asocierii Danlin XXL și Mithras Build SRL, cea din urmă reprezentată de Mirel Constantin Iamandii.
Cum, în ultima perioadă, lucrările de construcții/reparații drumuri din Neamț și împrejurimi au fost destul de rare, iar Umbrărescu nu a mai lăsat loc niciunui constructor pentru construcțiile loturilor din A7, licitația pentru Artera Roman-Est este de interes maxim pentru competitori.
A mai fost reparată modernizată o dată, acum 7 ani
Artera Roman-Est urmează să fie reparată pe o lungime de aproape 4 kilometri, suma alocată în acest sens fiind de 22,7 milioane de lei, fără TVA. Finanțarea este asigurată prin Programul „Anghel Saligny”. Investiția nu este lipsită de controverse, pentru că porțiunea de drum care urmează să fie modernizată a fost reparată acum 7 ani, însă s-a degradat rapid.
În acest sens, există un proces la Tribunalul Neamț, înregistrat în 2018 și ajuns la al 50-lea termen, în care Primăria Roman se judecă cu societatea Imrom SRL, care a executat porțiunea de drum. Instanța urmează să stabilească cine a fost vinovat pentru degradarea rapidă a drumului, constructorul sau proiectantul?
Inaugurată cu mare fast în vara anului 2016, chiar în campania electorală pentru alegerile locale, de primarul Romanului de la acea vreme, Laurențiu Dan Leoreanu, centura ocolitoarea a orașului Roman – Artera Roman-Est – nu a trecut proba timpului, iar după câteva luni au apărut și problemele.
În toamna anului 2016 și, mai ales, în primăvara anului 2017, pe șoseaua de centură au apărut adevărate cratere care, iar de la un an la altul, șoseaua s-a degradat în mod accelerat.
Daniel MURARU
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.