campanie electorala

Arsene a cheltuit o avere ca să se promoveze pe Facebook. Cozmanciuc îl urmează

2
197

O componentă importantă a campaniei electorale o reprezintă publicitatea pe care și-o fac candidații în mediul online, unde se duc adevărate lupte între cei care își dispută diverse funcții publice. Fie că sunt știri pozitive sau negative despre contracandidați, toate se plătesc. Facebook, cea mai populară rețea de socializare, oferă posibilitatea oricărui politician să se promoveze în funcție de puterea financiară fiecăruia. Promovarea unui mesaj cu conținut electoral și nu numai costă de la câțiva lei în sus.

Verificările atacul.ro arată că, dintre candidații la Consiliul Județean Neamț, cei mai mulți bani cu publicitatea electorală pe Facebook i-au cheltuit Mugur Cozmanciuc (PNL) și Ionel Arsene (PSD). Astfel, în intervalul 6 – 12 septembrie, pagina Mugur Cozmanciuc a plătit 20.705 lei pentru publicitate pe Facebook, cea mai mare parte din sumă fiind virată din conturile PNL-ului. Din martie 2019 și până în data de 12 septembrie, pagina Mugur Cozmanciuc a cheltuit aproape 70.000 de lei pentru reclamă și publicitate.

De partea cealaltă, Ionel Arsene, candidatul PSD la Consiliul Județean Neamț, a cheltuit 9.859 lei în intervalul 6 septembrie – 12 septembrie. Din martie 2019 și până în data de 12 septembrie, pagina Ionel Arsene a cheltuit cu reclama la Facebook 140.380 lei. Plățile au fost făcute de Arsene (62.286 lei), Media PR Grup SRL (44.049 lei) și PSD Neamț (34.015 lei).

Ceilalți candidați la Consiliul Județean Neamț au cheltuit sume mult mai mici pentru reclamă pe Facebook. De exemplu, USR Neamț a plătit în 7 zile (6 septembrie – 12 septembrie) doar 352 de lei pentru publicitatea făcută de pagina lui Florin Zaharia, candidatul pentru Consiliul Județean Neamț. De asemenea, pagina Emiliei Arcan, candidata Pro România la Consiliul Județean Neamț, a comandat o singură reclamă, pentru care Neamț Politic a plătit între 200 și 300 de lei. Bogdan Gavrilescu, candidatul PMP la Consiliul Județean Neamț, a plătit câteva sute de lei pentru reclamă pe Facebook. Cum mai sunt aproape două săptămâni până la alegeri, sumele cheltuite cu reclama pe Facebook vor crește considerabil, mai ales că cei intrați în această luptă vor încerca să fie mai convingători în ultima parte a campaniei.  

D.MURARU

2 comments

  1. FLORIN 15 septembrie, 2020 at 15:40 Răspunde

    Toti acesti bani folositi pentru ”reclama electorala”sunt furati de la noi cetatenii care platim taxe si impozite,sunt bani publici,bani care in loc sa fie folositi in interesul celor care ii fac sunt sifonati de clicile de delapidatori si hoti care conduc vremelnic acea urbe.
    Cum?
    Prin licitatii trucate,incredintari directe,achizitii manarite la preturi umflate,lucrari receptionate de proasta calitate si bani multi,etc.
    Acesti bani se fac/fura inainte de alegeri sau dupa caz se recupereaza/fura dupa”alegeri”

    Singurii care nu stiu de acest lucru sunt cei de la DGA/IPJ/Parchet pe care nu ii intereseaza pentru ca cetatenii inculti si fara pretentii le platesc salarii colosale si pensii speciale halucinante fara sa le ceara NIMIC in schimb.
    Si atunci?Daca pot sa nu faca de ce sa faca?Iar in plus nici nu au timp deoarece sunt ocupati sa-si cheltuie sutele de milioane pe luna pe care le primesc degeaba pe EMAG,MOBILE.DE,BOOKING.COM,etc.Pai ce,credeti ca asta e usor?

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.