Fiscul controlează casele de marcat de la distanță

1
257

Marii contribuabili vor conecta casele de marcat cu jurnal electronic la serverele ANAF în termen de trei luni începând cu data de 1 iulie (până la 30 septembrie 2020), în timp ce operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii și mici vor finaliza procesul de conectare până la data de 31 ianuarie 2021.

Furnizorii de AMEF-uri vor fi notificați că începând de miercuri au primit acces gratuit la un server pentru testarea firmware-ului. Accesul este facilitat înainte ca furnizorii și producătorii să meargă la Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică ICI București pentru suplimentul de aviz.

Datele colectate din AMEF-uri vor fi folosite pentru analiză și control de la distanță, astfel încât să conducă la reducerea substanțială a numărului controalelor fizice inopinate și la concentrarea verificărilor pe zonele de risc identificate.

Până la 30 septembrie, vor fi conectate la serverele ANAF circa 50.000 de terminale instalate de marile companii, iar la finalul lunii ianuarie se vor colecta datele în timp real de la un total de circa 550.000 de case de marcat.

În platformă vor fi integrate și bazele de date cu fișierele colectate până în prezent (formularul A4200 – care va fi eliminat ulterior) pentru a fi folosite în cadrul procesului de analiză. Noutatea sistemului implementat acum constă în faptul că tot volumul de date primite și stocate din 2018 până în prezent, cât și datele noi raportate zilnic vor fi folosite pentru analize predictive.
Acest sistem va permite recunoșterea unor tipare și le va semnala pe cele disfuncționale sau atipice. Interfața folosită de inspectorii ANAF va permite filtrarea datelor pe mai multe tipuri de date: cod CAEN tip produs/ serviciu, CUI, sediu, adresă și altele.

Proiectul vizează și folosirea datelor colectate în vederea identificării cu o acuratețe foarte mare a operatorilor economici care se conformează benevol și cei care încearcă eludarea prevederilor legale.

 

1 comment

  1. Stefan 16 iunie, 2020 at 07:59 Răspunde

    Deocamdata , fiscul nu controleaza nimic de la distanta!Va pune pe drumuri furnizorii de echipamente pentru un “supliment de aviz” si va genera cheltuieli de implementare pentru agentii economici.De altfel, toata aceasta panarama este complet inutila!In acest moment, rapoartele de vanzari ale caselor de marcat se transmit oricum lunar la fisc, in format electronic.Nu vad diferenta intre a avea datele lunar sau in fiecare zi, deoarece evaluarile se fac oricum lunar!Evaziunea nu va fi oprita in acest fel fiindca nimeni nu face evaziune inregistrand un bon , ci , tocmai, neinregistrand in casa de marcat.Daca se dorea limitarea evaziunii , trebuia facut un sistem de emitere a facturilor online, nu a bonurilor de casa…

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.