Pod feroviar distrus de autocamioanele încărcate cu bușteni. Autoritățile dorm

2
730

Un pod feroviar de pe ruta căii ferate industriale Bicaz – Bicaz Chei se degradează pe zi ce trece fără ca nimeni să ia vreo măsură, Poliția, administratorul căii ferate sau Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași. Loviturile repetate în grinda din amonte, aplicate de buștenii transportați de către autocamioanele care cară lemn de pe Valea Bicazului, au dus la afectarea structurii de rezistență a podului, aspect sesizabil cu ochiul liber. Și grinda din aval prezintă urme ale loviturilor încărcăturii autoacamioanelor.

Grav este că de la o lună la alta, grinda podulului de cale ferată se degradează, punând în pericol atât transportul feroviar, cât și pe cel auto, care se desfășoară pe DN 12C, Bicaz – Lacu Roșu, pe sub podul afectat. Iar acest lucru nu se întâmplă de ieri de azi, ci de ani, pozele de pe google maps, din anul 2012, fiind dovada vie a nepăsării celor care ar trebui să intervină. Situația ar fi cu totul alta dacă administratorul drumului sau al căii ferate, ori ambii ar amplasa limitatoare de înălțime pe suporții care există deja, semn că, la un moment dat, podul a fost apărat de aceste limitatoare.

 Așa arăta podul în august 2012 (Sursa foto: Google Maps)…

…și așa arată acum…

Podul de la Preluca, de pe DN 15 (Bicaz – Piatra Neamț) a avut închis, pe un sens de mers, mai bine de 3 ani, după ce structura de rezistență i-a fost afectată de autocamioanele care circulau pe sub pod și loveau cu încărcătura (bușteni) grinda podului. Nici aici nu a luat nimeni nici o măsură, adică să monteze limitatoare de înălțime, iar nota de plată a fost una usturătoare, de peste 200.000 de euro pentru reparația grinzilor.

 

Situația de la Preluca se poate repeta oricând cu podul feroviar de peste DN 12 C, situat la ieșirea din orașul Bicaz spre Gheorgheni, la câteva sute de metri de sediul Poliției Bicaz. Lipsa limitatoarelor de înălțime va duce, în timp, la distrugerea grinzilor și slăbirea structurii de rezistență, ceea ce înseamnă pericol pentru participanții la traficul feroviar și rutier și costuri foarte mari cu reparațiile. 

Pe podul de la Preluca s-a circulat pe un singur fir din anul 2015, când, în urma unei inspecții a celor de la DRDP Iași, s-a constatat că talpa inferioară a grinzii a suferit degradări puternice. Expertiza tehnică a indicat o distrugere de 40% a armăturii de rezistență la grinda principală, în amonte. Distrugerile, spun experții, au fost cauzate de lovirile repetate ale încărcăturilor autocamioanelor care au circulat pe sub pod, pe un drum aflat în administrarea autorităților locale. În mod firesc, administratorul drumului de sub pod, care a dat dovadă de indolență, ar fi trebuit să achite nota de plată, însă DRDP-ul nu s-a mai complicat.

Daniel MURARU

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

2 comments

  1. Chirila 31 octombrie, 2019 at 08:01 Răspunde

    Pe acolo trece trenul cu ciment si piatra.Mi-a atras si mie atentia, cind am trecut prin zona, nu se poate sa nu vezi in cel hal arata. Numai astia care trec zilnic nu-l vad. Poate cind s-o intimpla vreo tragedie in care unii dintre ei sa fie victime, la autoritati ma refer, o sa-si dea seama ca nu-i de glumit

  2. Florin 31 octombrie, 2019 at 09:42 Răspunde

    Acel limitator de înălțime nu s-a evaporat, pur și simplu. A fost demontat cu bună știință de niște băieți șmecheri, care aveau tot interesul ca TIR-urile burdușite cu lemn să poată trece nestingherite. Primarul localității, șeful de post, oare chiar n-au observat că ditamai grinda a dispărut? Dacă această dispariție se întâmpla într-un stat civilizat (dar nu avea cum!) în 24 de ore hoții erau depistați. La noi, nu. La noi sunt protejați.
    Așa a fost și cu limitarea de pe DN 15. Acces interzis pe acest drum, pentru prostime, timp în care camioanele au cărat tot ce s-a defrișat pe culmea Stânișoarei.
    Credeți că drumul acesta, reparat abia acum, a fost degeaba lăsat în paragină?
    Nu. Nu, degeaba. El a fost drum forestier. Și probabil va mai fi.
    Un lucru e cert: cei care pot, fac ce vor. Pentru ei nu există legi, nu există pedepse, nu există decât profitul.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.