Peste 200.000 de euro costă reparațiile podului de la Preluca. Sunt șanse mari ca lucrarea să nu fie finalizată la termen

20
1308

Lucrările de reparații la podul de la Preluca de pe DN 15, din comuna Pângarați (judetul Neamt), pe care se circulă pe un singur sens de aproape trei ani, aducându-i la exasperare pe participanții la trafic, fie ei transportatori, turiști sau navetiști, ar trebui să fie finalizate până la jumătatea lunii septembrie. Termenul de execuție a lucrărilor, fixat prin contract, este de 90 de zile. Cum lucrările au început pe 11 iunie, înseamnă că, cel târziu, după jumătatea lunii septembrie, pe podul de la Preluca ar trebui să se circule fără restricții, inclusiv de tonaj.

Întârzierea finalizării lucrărilor ar fi cauzată de ploile abundente din lunile iunie – iulie. Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași afirmă, într-o adresă remisă publicației atacul.ro, că desfășurarea lucrărilor a fost afectată de ploile torențiale, ceea ce înseamnă că termenul de finalizare nu va fi cel fixat, respectiv 9 septembrie. Informațiile pe care le primim de pe teren arată, de asemenea, că sunt probleme care vor împiedica respectarea termenului de finalizare. Un nemțean, care locuiește în zonă și care urmărește desfășurarea lucrărilor de la pod, ne-a comunicat că muncitorii sunt văzuți destul de rar la muncă, iar când ajung nu prea au activitate. „Nu vor termina în niciun caz la termen, după cum se muncește. Vin destul de rar, iar când ajung aici mai mult stau. Nu știu ce se întâmplă de avansează lucrările atât de greu”, ne-a declarat nemțeanul care face naveta în fiecare zi la Piatra Neamț, fiind nevoit să piardă zeci de minute pentru a traversa podul de la Preluca.

Ionel Arsene a promis că în luna septembrie se va circula în condiții normale pe podul de la Preluca.

Podul de la Preluca, probleme de aproape trei ani

Podul de la Preluca nu mai este sigur de ani buni, de când, în urma unei inspecții a celor de la DRDP Iași, s-a constatat că talpa inferioară a grinzii a suferit degradări puternice. Expertiza tehnică a indicat o distrugere de 40% a armăturii de rezistență la grinda principală, în amonte. Distrugerile au fost cauzate de lovirile repetate ale încărcăturilor autocamioanelor care au circulat pe sub pod, pe un drum aflat în administrarea autorităților locale. Nu s-ar fi ajuns aici dacă cei de la primărie sau de la Drumuri ar fi amplasat niște limitatoare de înălțime. Acestea ar fi fost, cu siguranță, mult mai ieftine decât reparațiile efectuate acum și care se ridică la aproape 900.000 de lei, adică peste 200.000 de euro.

Ca urmare a constatărilor făcute de către expertul tehnic, profesorul universitar Cristian Claudiu Comisu, în octombrie 2015 a fost luată măsura restricționării pe un singur fir de circulație, alternativ în ambele sensuri, pe lângă limita de tonaj de 13 to existentă. Astfel, din octombrie 2015 și până în prezent, pe podul de la Preluca s-a circulat și se circulă pe un singur fir. Reprezentanții DRDP Iași afirmă că lucrarea a fost scoasă la licitație pe SEAP, însă la primele două anunțuri nu s-a prezentat niciun ofertant. În noiembrie 2017 a avut loc o nouă procedură pe SEAP, în urma căreia contractul de proiectare și execuție a fost câștigat de firma C-ON Trust Engineering SRL Bacău. Valoarea contractului: 749.540 lei fără TVA, adică aproape 900.000 de lei cu TVA inclus.

 

 

Daniel MURARU

Citeste si:

De râsul lumii! Mașina de la Google Street View, prinsă în blocajul rutier de la podul Preluca

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

20 comments

  1. FLORIN 30 august, 2018 at 18:20 Răspunde

    Cum sa coste sa repari panarama aia de podet 200.000 euro?

    Uite asa se fura banii publici de aia nu avem nimic in aceasta tara in schimb toti functionarii publici si securistii de prin SRI/DNA/PARCHET se lafaie in pensii de lux,vile si masini scumpe…bineinteles din salariile de bugetari.

    Uite asa,in loc sa reparam 2 podete,facem doar unul.

    In mod normal caricaturile din Parchet si DNA ar fi trebuit sa se autosesizeze si sa deschida o ancheta vizavi de cum si cine a cistigat aceasta licitatie unde exista suspiciunea rezonabila pentru oricine care nu e handicapat ca se vor fura cel putin 50% din bani.

    Insa nu,oamenii stau la fumat si cafele in birouri asteptind sa vina cineva sa faca vreun denunt iar apoi sa ”negocieze”cu acuzatul gradul de compromitere a anchetei.De comisioane se ocupa soferul institutiei…

    5500 de asa zisi ”procurori”care se ascund prin birouri.Iar noi nu avem 100 cazuri de coruptie finalizate…..

    Toti ar trebui dati afara.

  2. mihnea1 30 august, 2018 at 21:54 Răspunde

    Ce incompetenti conduc destinele acestei tari. Manelistul asta nenorocit nu s-o fi saturat de minciunile lui? Nu e constient ca nici ma-sa nu-l mai voteaza? Nenorocitilor, blestemati sa fiti voi si urmasii vostri.

  3. Crin 31 august, 2018 at 07:44 Răspunde

    Podul de la Prelucra e reprezentativ pentru toata infrastructură din Ro. Asa cum fac podul, asa construiesc si străzi, autostrăzi. Nu vom ajunge niciodată prea departe. Rămînem la coadă națiunilor pentru ca nu doar ca nu vor si fura, nici nu se pricep. Incompetenta e cuvîntul care guvernează aceasta tara. Nu va mai agitati ca se rezolva cîndva. Poate peste alți trei ani!

  4. drojman 31 august, 2018 at 08:14 Răspunde

    Lucrarile intarzie din cauza ploilor din iunie -iulie. Alo, dom derector, suntem in septembre, si nici un puturos de la firma pe care ati ales-o sa faca lucrarile nu misca. O fi vreu SRL de apartament cu 2 un angajat si o secretara? Ca noi vedem o data pe saptamana o fatuca care numara masini . Sa va fie rusine! Dumneavoastra, client PSD lui Soseta, sefului lui Soseta si la toti pensionarii fara creier care va voteaza. Sictir!

  5. constantin 31 august, 2018 at 08:38 Răspunde

    Raman surprins sa constat ce contine adresa de la DRDP iASI.Suntem intr-o tara de incompetenti si impostori.Iata un exemplu:podul s-a degradat fiindca a fost trafic intens pe sub pod, pa acel drum local.Pe acolo nu trec decat carute si masini de mic tonaj (3,5 to) si nu puteau sa aiba incarcatura de inALTIMEA SA ATINGA PODUL.In anul 2015 uzura era de 40% dar acum cat este?Fara sa fiu specialist in domeniu va informez ca uzura podului este datorata de trecerea masinilor mari (cele speciale pentru ciment, cele care transporta bustean si au si remorca) cu incarcatura de peste 13 to.De 25 de ani fac deplasarea la p.neamt zilnic si niciodata nu am vazut sa fie oprit vre-un autovehicol cu incarcatura mai mare de 13 to.Curios este si faptul ca nu spune nimic de proiect care dpv al dirigintelui de santier este gresit gradul de uzura fiind mai mare.Este si firesc sa fie asa fiindca expertiza este din anul 2015 iar lucrarea se face in august 2018.Este adevarat ca a plouat mult in luna iunie si iulie.Curios este ca atunci cand ploua mai vedea-i 2-3 oameni la lucru.De cand nu ploua nu vezi picior de muncitor prin zona.De aceea apreciez ca adresa de la Iasi este profund neserioasa si naste in continuare multe semne de intrebare.Durerea cea mai mare a celor care circulam in zona este ca la iarna se va circula mult mai greu prin gropile de pe pod facute de constructor.Oare la nivel de judet nimeni nu este in masura sa ia taurul de coarne si sa se termine cu minciuna?

  6. gigiexpertu 31 august, 2018 at 19:23 Răspunde

    la cati experti/mp in neamtul asta ma si mir cum au venit aia din bacau sa va faca podul. ma mir ca nu e brazdat neamtul de autostrazi cu 3 benzi pe sens la cati cunoscatori in ale constructiilor sunt numai prin comentarii… de ce nu va faceti firme de constructii daca le stiti pe toate ? de ce nu vine viteazul ala de mai sus sa faca podul cu 199.999 de euro ? l-a oprit cineva ?

    daca ai fi stat o zi sub pod ai fi vazut ca trec si masini pline ochi cu lemne …… ca uite asa se fura prin neamt…..si cum nu ii mai satura , umpleau masinile cu varf , si da , loveau in pod ca pana nu de mult se vedeau urmele unde au lovit

    sunt curios cum ai ajuns la concluzia ca gropile de pe pod au fost facute de constructor….. uimeste-ma

  7. Albulescu 31 august, 2018 at 22:02 Răspunde

    Stimati domni, se fura in toata tara si nici judetul Neamt nu scapa. Toate podurile se strica. Nimic nu are garantie pe viata. E bataie de joc. Nu e unul atunci sigur este altul care castiga licitata. Nu este omul lui Arsene atunci e omul lui Pinalti si tot asa. Apropo sa nu uitam masinile lui Garbulet, care carau lemne intro fericire prin zona in vremurile bune cu protectie de sus. Si lemnarii au rupt podul si camioanele cu ciment si noi toti cu masinile

  8. FLORIN 31 august, 2018 at 22:02 Răspunde

    Gigel,si un copil de 3 ani stie cum se fura bani cu licitatii trucate,caiete de sarcini facute cu dedicatie,preturi umflate si santaj.

    Asa fac politicienii bani in Romania,altfel de unde sa-i aiba?

    Drept rezultat,lucrarile se fac de proasta calitate pentru ca profitul sa-i fie cit mai mare,bineinteles dupa ce da spaga de 30-40%… avind siguranta ca cei care ii vor receptiona/verifica calitatea acestor lucrari sunt cei care au luat spaga sau controlati de cei care au luat spaga.

    Asta e motivul Gigel pentru ca nu avem infrastructura in aceasta tara.Se face un drum si dupa 2 ani se alege prafu din el.Apoi refaci cu banii cetatenilor acel drum in loc sa faci altul….de aia nu progresam cu nimic..an de an ”reparam hotiile”precedente.

  9. sebi 31 august, 2018 at 22:13 Răspunde

    Constantine draga, la nivel de judet nu ia nimeni taurul de coarne fiindca tauristul are mainile ocupate cu telefonul ala mare cat televizorul si se teme de se caca pe el de taur. Se ascunde chiar de teama taurului sub fustele lui Husaru sau Carmen sau alte matracuci cu fuste. Ca acolo-i cald si nu-s probleme de circulatie. La Preluca, vine cateodata tauristul in sosete roz sa faca poze. Si niste mascarici fac poze ca doar pe bani ce nu face fotofraful, nu? Asa ca, totul e o comedie de prost gust, o mimare, un cacat

  10. Amalia 1 septembrie, 2018 at 01:38 Răspunde

    Arsene a mers acum cateva saptamani la Podet ca sa-si ia partea de parandarat? Dar ce cautau cu el mimoza Nicol si cu (***) Iosuban, trebuia sa-i plateasca din banii aia?
    Niste penibili!
    Sunt convinsa ca atunci cand vom afla ce e cu firma aia am putea avea aceeasi surpriza ca si cu cea contractata de Hidroelectrica pentru curatenie pe lac. Tot vreo firma de debara, cu 2 angajati cu tot cu patron care au luat lucrarea pe o licitatie trucata pana la maduva. Pesedistii astia nu mai au nicio jena, jefuiesc tot, lasa prapad in urma lor.

  11. gigiexpertu 1 septembrie, 2018 at 12:45 Răspunde

    @florinel ….. cred cai ai ratat paragraful din adresa drdp iasi unde zice ca la primele doua licitații nu s-a prezentat NIMENI. NIMENI ba. tu dai inainte cu licitatii trucate , cu parandarat , ca stim noi cum e in romania , copii de 3 ani …… e asa de valoroasa lucrarea ca nu i-a interesat pe niciunu din neamt sa vina la primele doua licitatii….. si pe urma vine amalia cu licitatii trucate….. aveti tarate in loc de creier frate , nu stiti sa cititi si sa interpretati un comunicat . de asta ziceam ….daca esti asa viteaz de ce nu ti-ai facut firma de constructii ( 2 oameni cu tot cu patron – ca dupa capul lui amalia de atat e nevoie ) si incasai tu 40% din 200.000 euro dupa ce dadeai spaga si alte aberatii….. va bate vantul prin cap si mai multe nu!!!

  12. anca 1 septembrie, 2018 at 16:36 Răspunde

    bai nene expertule…de unde stii mneata cati s-au prezentat sau daca nu s-a prezentat nimeni la licitatie, esti cumva de acolo unde doi incarca si trei descarca???Am o singura intrebare:in ce calitate merge dl presedinte arsene la acel pod, constructor, nu, beneficiar, nu, arhitect, nu, proiectant, nu…bat-o s-o bata de imagine electorala!!!pun pariu ca ai carnet rosu….

  13. FLORIN 1 septembrie, 2018 at 17:06 Răspunde

    Gigele,voi de ce nu v-ati prezentat la primele doua licitatii?

    1.Erati prea ocupati cu zugravitul apartamentelor prin Bacau?

    2.Nu a-ti cazut de acord pe parandaratul pe care trebuia sa-l dati?

    Din cite am inteles de la tine a-ti fost rugati de coruptii incompetenti din CNAIR sa veniti ca sa reparati podetul ala ,voi care in mod normal faceti si reparati numai poduri suspendate si sunteti cunoscuti la nivel mondial….TRUST ENGINEERING SRL….nu a-ti gasit niste cuvinte in romana la numele ala de firma?Pe cine dracu credeti ca pacaliti cu denumirile astea pompoase?

    Vai de capu nostru ca vom circula pe un pod ”reparat” de o firma care renoveaza apartamente prin Bacau.

    Fii sincer si recunoaste ca nu a-ti mai reparat niciodata vreun pod…poate din alea de LEGO…si nu te mai da destept ca rid si curcile de tine.

  14. gigiexpertu 1 septembrie, 2018 at 17:46 Răspunde

    @ anca ….. vezi comunicatul drdp punctul 5 …… e asa greu sa citesti , sa intelegi ce ai citit si abia pe urma sa comentezi ?

    @ florinel care „voi” ? ce scriu eu si ce intelegi tu . la cum scrii „a-ti” in mod repetat imi cam dau seama cat te duce capul. imi pierd timpul aiurea cu tine . daca iti bagi apa pe o ureche iese bors pe cealalata.

  15. FLORIN 1 septembrie, 2018 at 21:57 Răspunde

    C ON TRUST ENGINEERING SRL-firma cistigatoare desemnata de coruptii din CNAIR sa repare podetul de la Preluca.

    Cifra de afaceri de 250.000 euro.Va dati seama ce baza tehnica si materiala are…sa repare poduri.

    6 angajati.

    Ce gasesti despre ei pe internet…

    ”Autorii dezastrului de pe strada Milcov, trimiși în judecată de DNA Bacău”

    Printre acesti autori se regaseste si megacompania cu afaceri de 200.000 euro C ON TRUST ENGINEERING SRL alaturi de teparii clasici condamnati la puscarie ”IMROM SA Roman – HUGE Construct Iași, Electro Univers Iași ”

    Nu e nici o surpriza Gigele tata pentru noi ca aceasta lucrare a ajuns la o firma de apartament cu o cifra de afaceri cit a patiseriei de la coltul strazii.

    In Judetul Neamt condus numai de hoti si incompetenti doar firmele de 2 bani care dau spaga pot cistiga licitatii de aia este praf si pulbere la infrastructura.

  16. Miruna 3 septembrie, 2018 at 01:50 Răspunde

    Bai expertul lui Peste Prajit, ia lamureste-ne tu daca tot sugi seva de la firma asta de debara din Bacau?
    -De ce nici in zilele cu vreme buna nu mai e vazut niciun muncitor la lucrare la Pod? Aia 2 care erau au plecat in concediu sau si-au dat demisia?
    -Care e lagatura intre firma asta de debara si penalul Haivas de la Roman? Penal pt ca a fost condamnat definitiv fiind considerat faptas al unei fapte penale…
    -Cate zile au fost din alea cu ploaie naspa in care nu s-ar fi putut lucra, ca procent din termenul total? Cat din lucrare este realizat pana acum, tot ca procent?
    Deci nenea Expertul, cred ca tu esti inginerasul ala sau seful de echipa care apare in pozele di filmarea de la Pod cand a venit seful vostru de partid in vizita, sa-si faca sedinta foto. Si ce frumosi mai erati cu veste si casti noi, cumparate cu jumatate de ora inainte, de la Dedeman.
    De ce nu mai lucrati mai? Nu mai aveti bani de sarme de impletit ca a trebuit sa dati parandaratul in avans?

  17. constantin 3 septembrie, 2018 at 08:34 Răspunde

    Gigiexpertul sau oricine ai fi tu atunci cand faci comentarii respecta niste reguli:1.nu ai facut nici o apreciere la fondul problemei, aratate in articolul de mai sus.2.de ce nu poti fi civilizat si sa nu ataci aiurea pe cineva care locuieste in zona si stie foarte bine realitate?3.este firesc ca expertiza tehnica sa fie din 2015 si in baza proiectului depus sa faci lucrari in anul 2018 fara ca podul sa intre in conservare.Si daca tot esti asa destept circula pe pod si ai sa observi ca pe sensul deschis acum pentru circulati pe partea dreapt pe sensul P Neamt-Bicaz sau format gropi ca urmare a lucrarilor efectuate si stagnate de aproape doua luni.Daca esti de acord cu cea mai mare placere te conduc in zona pentru a nu mai bate campii cu tampeniile tale.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.