Transportatorii, disperați după introducerea unei noi restricții de tonaj: „Ce vină avem noi sau călătorii de trebuie să ocolim zeci de kilometri?”

0
2845

După introducerea restricției de tonaj de pe podul de la Girov, de 7,5 tone (DN 15D, Piatra Neam-Roman), transportatorii de marfă și de persoane se confruntă cu o nouă problemă aducătoare de costuri suplimentare, timp pierdut și nervi atât pentru ei, cât și pentru clienți.

Săptămâna trecută, Consiliul Județean Neamț a instituit o restricție de tonaj de 7,5 tone, pe drumul județean 157 (Dochia-Mărgineni-Roman), o rută de interes pentru transportatori, mai ales de când a fost introdusă interdicția de tonaj (7,5 tone). Toți cei care, de exemplu, voiau să ajungă de la Piatra-Neamț sau Roznov la Roman alegeau varianta DJ 157, prin Mărgineni. După ce a fost introdusă restricția de tonaj și pe acest drum, probabil din cauza podului de peste râul Cracău, transportatorii sunt nevoiți să ocolească zeci de kilometri pentru a ajunge la destinație. Asta înseamnă cheltuieli mai mari, dar și un mare chin pentru navetiștii care folosesc autobuzele ca să se deplaseze la serviciu și retur.

Transportatorii, care nu mai pot folosi nici ruta DN 15 D (Piatra Neamț-Roman), din cauza podului de la Girov, și nici DJ 157 (Dochia-Mărgineni-Roman) sunt nevoiți să ocolească prin Târgu-Neamț.

„Numai la noi se poate întâmpla așa ceva! În loc să repari podurile introduci restricții de tonaj peste tot, ca să fii sigur că nu vei fi tras la răspundere dacă se va întâmpla vreun accident. Acum, după nebunia cu podul de la Luțca, suflă și-n iaurt. Însă ce vină avem noi, transportatorii, ce vină au navetiștii care sunt nevoiți să piardă timp prețios din cauza acestor rute ocolitoare? Oamenii ăștia nu merg în pelerinaj, ci de acasă la muncă și de la muncă spre acasă. Chiar în halul ăsta am ajuns, să nu mai fim în stare să reparăm un pod. Cei de la Consiliul Județean trebuie să cunoască aceste lucruri și să ia măsuri. Trebuie reparate cât mai repede podurile astea și să se termine odată cu bătaia de joc”, ne-a declarat un șofer de autobuz.

„Problema este că dacă ai de transportat, de la Dochia la Roznov, un mic utilaj dintr-o parte în alta și depășești 7,5 tone, ai de ocolit zeci de kilometri. Este o măsură care ne revoltă, mai ales că noi ne plătim taxele și impozitele la timp. Gândiți-vă cât timp și câți bani se pierd din cauza acestor ocoale pe care suntem nevoiți să le facem din cauză că unii nu sunt în stare să repare un pod”, ne-a declarat patronul unei firme de transport.

Indicatorul care anunță restricția de tonaj a fost montat la intrarea pe DJ 157, imediat după intersecția cu DJ 156 A (Roznov-Girov).

Așa cum se vede, restricția nu este respectată de toată lumea, în niciun minut redactorii atacul.ro identificând cel puțin trei mașini cu tonaj peste 7,5 tone.

„Acum mai trec oamenii, că doar nu o să ocolească zeci de kilometri ca să ajungă din Ronzov la Bârgăuani. Dar nu va dura mult situația, pentru că o să pună echipaje de Poliție să stea în zonă și o să-i amendeze pe cei care nu vor respecta indicatorul”, a adăugat conducătorul auto.

Nici Consiliul Județean Neamț și nici Prefectura Neamț, o instituție foarte activă în problemele de infrastructură rutieră, mai ales după prăbușirea podului de la Luțca, nu a anunțat că a fost impusă restricție de tonaj pe drumul județean Izvoare-Dochia-Mărgineni.

D.M.

Citește și:

Restricția de tonaj pe podul de la Girov, coborâtă la 7,5 tone de la 15 tone. Experții analizează și situația podului de la Tupilați

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.