Închirierea mașinilor, caselor, terenurilor, spațiilor comerciale generează venituri care trebuie declarate. Unele obligații fiscale pot fi anulate

0
1001

Veniturile obținute de persoane fizice din închirieri și subînchirieri de bunuri mobile și imobile din patrimoniul personal (mașini, locuințe, case de vacanță, garaje, terenuri, spații comerciale, etc.), a căror folosință este cedată în baza unor contracte de închiriere/subînchiriere, inclusiv a unor părți din acestea utilizate în scop de reclamă, afișaj și publicitate, reprezintă venituri impozabile care trebuie declarate, atrage atenția Fiscul.

Declarația trebuie depusă în 30 de zile

Contribuabilii care obţin venituri din cedarea folosinței bunurilor au obligaţia depunerii Declarației unice privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice (formular 212) în termen de 30 de zile de la
încheierea contractului între părţi şi respectiv până la data de 25 MAI inclusiv a fiecărui an, pentru contractele în curs, în cazul celor care au încheiat contractele respective în anii anteriori.
În situația în care nu v-ați îndeplinit la timp obligațiile fiscale, Fiscul vă recomandă să depuneți cât mai curând Declarația unică (formular 212), pentru a putea solicita anularea unor obligații bugetare, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 107/2024.
Cererea de anulare a unor obligații bugetare se poate depune până la data 25 NOIEMBRIE 2024, sub sancțiunea decăderii.

Informații detaliate 

  • Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal și Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, disponibile pe site-ul ANAF, secțiunea Asistență contribuabili – Legislație;
  •  Ghidurile și alte materiale informative, postate pe site-ul www.anaf.ro, secțiunea Asistență contribuabili – Servicii oferite contribuabililor. (Este disponibil Ghidul privind tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obținute de persoanele fizice care realizează venituri din închirierea și subînchirierea bunurilor mobile și imobile din patrimoniul personal, respectiv Ghidul pentru accesarea facilitatilor fiscale stabilite prin OUG 107/2024);
  • Formularul de contact disponibil pe site-ul ANAF și în Spațiul Privat Virtual;
  • Call-center-ul ANAF la numărul de telefon: 031.403.91.60.

Sursa foto: hotnews.ro

N.R.

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.