Achiziții aberante la Complexul pentru persoane cu dizabilități de la Vad-Dragomirești. Milioane cheltuite, niciun bolnav internat
Situația de la Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizablități Dragomirești (Neamț), acolo unde, lunar, sunt plătiți peste 50 de angajați, deși nu există încă niciun bolnav, adică nu au obiectul muncii, persistă. În continuare, la centrul special nu sunt bolnavi internați. În schimb, aproape în fiecare zi, câțiva bolnavi de la alte centre sunt transportați la centrul din Dragomirești pentru acomodare. Sursele noastre arată că bolnavii sunt duși la Dragomirești dimineața, în jurul orei 9.30, și stau până în jurul orei prânzului, când revin în centrele lor pentru a servi masa. Nici în acest moment, complexul de la Vad – Dragomirești nu este racordat la energie electrică și nici la rețeaua cu apă, ceea ce înseamnă că bucătăria nu are cum să funcționeze. Situația este tolerată de Consiliul Județean Neamț, instituție care asigură bugetul pentru plata acestor lucrări. Deși situația aberantă de la Vad este de notorietate, în sensul că unii bolnavi sunt doar în vizită la centru, lucrările la complex nu au fost finalizate, dar angajații merg la serviciu … ca să întocmească rapoarte de activitate, decidenții nu au luat, până în prezent, nicio măsură.
În acest context, cei care monitorizează traseul banilor europeni sunt obligați să verifice de ce sunt plătiți angajații acestui complex, deși nu au obiectul muncii, acolo nefiind internată nici măcar o persoană. Chiar și în aceste condiții, angajații întocmesc rapoarte de activitate și își încasează lefurile, care sunt asigurate din bani europeni. În momentul finalizării proiectului, cheltuielile vor fi suportate de Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Neamț.
Până în prezent, salariile celor peste 50 de angajați au însemnat peste 1 milion de lei, efort din bani europeni, la care se adaugă alte câteva sute de mii de lei pentru cheltuieli de funcționare, achiziții diverse, generator electric, plata combustibilului etc.
Au dat frâu liber cumpărăturilor
Așa cum am menționat, angajații centrului nu au obiectul muncii, însă asta nu înseamnă că cei care gestionează centrul nu au cheltuieli. Și nu numai că nu sunt puține, însă unele dintre ele sunt discutabile. De exemplu, recent, centrul a plătit câteva mii de lei bune pentru servicii de deratizare. A fost plătit abonament la TV, internet, produse de îngrijire personală. Surprinde faptul că a fost plătită o sumă considerabilă pentru materiale de construcții, în condițiile în care vorbim despre un complex nou, care ar trebui să fie construit integral.
În luna martie, Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Dragomirești a cumpărat un generator pentru care a plătit aproape 100.000 de lei. Generatorul a consumat peste 1.000 de litri de motorină, pentru ca cei 56 de angajați să se poată încălzi cu aerotermele.
Tot în martie, centrul a mai cumpărat: produse de curățat și lustruit (4.413 lei), articole de menaj (aproximativ 1.700 lei), produse de îngrijire medicală (4.205 lei), rulouri interioare și plase insecte (21.833 lei), servicii software și mentenanță (9.000 lei), servicii de pază (peste 80.000 de lei).
În aprilie, centrul a cumpărat perdele (45.374 lei), grup electrogen (82.000 de lei), electrocasnice (8.699 lei), accesorii IT (798 lei), baterii pentru mouse și telecomenzi (256 lei), servicii deșeuri menajere (8.000 de lei), bonuri carburant (25.210 lei), bonuri valorice (6.302 lei), proiectare, implementare și adrese de e-mail (1.400 lei), materiale de construcții (590 lei), scule de mână (1.464 lei), mașini unelte (3.394 lei), materiale de construcții (3.904 lei).
O Skoda nouă și ceva servicii TV, în caz de plictis
Din luna mai și până în prezent, centrul a cumpărat, din nou, produse de îngrijire personală (749 lei), articole menaj casnic (250 lei), produse de curățat și lustruit (736 lei), furnituri de birou (514 lei), hârtie Xerox (647 lei), prelungitoare, echipamente bucătărie (8.130 lei), lenjerii de pat (8.130 lei), halate de baie (7.053 lei), prosoape (4.477 lei), echipamente pentru bucătărie (27.031 lei), abonament legislație on-line (1.050 lei), curs de pregătire profesională (1.080 lei), materiale de construcții (1.431 lei), produse de curățat (5.017 lei), dezinfectanți (8.131 lei), articole de menaj, uz casnic (5.585 lei), serviciu de analiză de risc la securitatea fizică (3.000 de lei), achiziții servicii TV (3.576 lei), servicii fotocopiere (1.950 lei), diverse materiale pentru funcționarea rețelei de internet (2.125 lei), etichete autocolante (1.302 lei), articole cazarmament (16.905 lei), articole textile (16.975 lei), securitate și sănătate în muncă (14.850 lei) etc.
Centrul a mai achiziționat servicii CFP (9.200 lei – martie), servicii de pază (14.229 lei – aprilie), un autoturism Skoda (91.087 lei), servicii software contabilitate (1.200 lei).
Toate sumele sunt fără TVA.
La sfârșitul lunii aprilie, reprezentanții centrului au anunțat că organizează licitație pentru „furnizare produse alimentare”, valoarea estimate a contractului fiind de 1.889.180 lei, fără TVA. Licitația a fost anulată de curând, deși s-au înscris mai multe firme dornice să furnizeze produse din carne, legume, produse lactate etc centrului care va găzdui, într-un final, câteva zeci de bolnavi.
Daniel MURARU
Citește și:
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.