Fapte, nu vorbe! Crapă asfaltul nou de pe drumul județean Dochia-Bălușești

3
3041

 

Așternut în urmă cu mai puțin de o jumătate de an, stratul de asfalt de pe drumul județean 157 H, care face legătura între satele Dochia și Bălușești, a început să crape. În mai multe zone, asfaltul s-a fărâmițat efectiv , în alte locuri au apărut gropi, iar pe alte porțiuni au apărut denivelări, semn că ar putea fi probleme cu fundația. Chiar dacă nu este stratul final de asfalt (stratul de uzură), apariția unor probleme la stratul de legătură – BAD 20 (beton asfaltic deschis cu criblură cu bitum) ar trebui să îngrijoreze constructorul, mai ales că crăpăturile au apărut în mai multe zone ale drumului. Tronsonul cu probleme este între satele Dochia și Bălușești, DJ 157H continuând de aici și până la Mărgineni, prin satul Itrinești.

Conform proiectului, porțiunea de drum cuprinsă între Km 9.000 + 14.000, adică între Dochia și Itrinești, trebuie să aibă un strat de fundație de balast de 20 centimetri, un strat de macadam gros de 15 centimetri, un strat de legătură de beton asfaltic – cu o grosime de 6 centimetri și stratul de uzură din asfalt BA 16, cu o grosime de 4 centimetri.

 

Lucrările, reluate, dar muncitorii și utilajele nu sunt pe teren

Joia trecută, Ionel Arsene anunța că au fost reluate lucrările de modernizare a unui sector de pe drumul DJ 157H, Dochia-Itrinești. Anunțul este însoțit de mai multe fotografii în care se observă și câteva utilaje.

La câteva ore după anunțul lui Arsene, puțin după ora 17, în zona respectivă au ajuns și redactorii atacul.ro și, surprinzător, nu au mai găsit nici muncitori, nici utilaje.

Revenind pe DJ 157H, sâmbătă, pe 16 aprilie, atacul.ro nu a găsit niciun muncitor, niciun utilaj, în afară de câteva grămezi cu piatră concasată (n.red. nemișcate de joi) depozitate pe o porțiune de drum aflată în lucru. 

DJ 157 H, între Dochia și Mărgineni, are o lungime de 9,5 kilometri și trece prin satele Bălușești și Itrinești.

În primă fază, a fost realizat tronsonul de 3,5 kilometri (Km 14.000+17.500), care face legătura între Mărgineni și Itrinești. Ulterior, pe un alt contract, au intrat în modernizare alte două tronsoane (Dochia – Itrinești – Km 9.000+14.000) și o porțiune de un kilometru (Km 17.500+18.500, în Mărgineni).

În prezent, între Dochia și Itrinești, un kilometru de drum se află în faza de pregătire pentru asfaltare. Nici porțiunea dintre Dochia și Bălușești nu este terminată, aici apărând mai multe zone cu crăpături, gropi. Doar dinspre Itrinești spre Bălușești este asfaltată o porțiune de aproximativ un kilometru.

În concluzie, din cel de-al doilea contract de modernizare a celor 6 kilometri din DJ 157H (5 kilometri între Dochia-Bălulești-Itrinești și un kilometru în Mărgineni până la intersecția cu DN 157), nu este finalizat nici măcar un sfert. Lucrările pe DJ 157 H sunt executate de firma Trust CCDP SRL, controlată de Daniel Niță, un partener vechi al Consiliului Județean Neamț și apropiat de-al lui Arsene. Modernizarea numai a celor 6 kilometri de drum înseamnă o investiție de aproximativ 13 milioane de lei.

D.MURARU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

3 comments

  1. FLORIN 18 aprilie, 2022 at 21:25 Răspunde

    Nu e nici o surpriza.
    Marele program de furaciuni nationale PNDL inventat de hotii din PSD/PNL este incununarea a 30 de ani de expertiza in furaciuni a borfasilor din Parlament .
    Toate lucrarile executate prin acest program sunt niste MEGA hotii.Nu ami vorbesc de INUTILITATEA lor.
    Nu verifica NIMENI calitatea acestor lucrari in afara de ”ziarul Atacul”.
    De aici vine si tupeul de a fura pe fata cu aceste lucrari care sunt ”verificate”de hotii din CJ sau din Primariile care”beneficieaza”de aceste ”lucrari”.
    Ca sa pui hotii sa verifice hotiile nefiind nici o autoritate ”independenta”in acest lant de furt al banilor publici PNDL este inca o sfidare din partea PNL/PSD care si-au data mana sa fure la ”liber de puscarie”bugetul acestei tari.
    PNL/PSD este cea mai toxica alianta din istoria acestei tari puse NUMAI PE HOTII pentru ca altfel nu fac NICI UN FEL DE REFORME.

  2. V.Vasile 19 aprilie, 2022 at 07:42 Răspunde

    Priviti si va minunati la aceste ,,fapte,, , lucrari de mantuiala , amatorism maxim ! Normal exista garantia lucrarii , insa daca nu se rezolva fundatia , vor fi probleme mereu. Interesante ar fi , explicatiile celor care au receptionat lucrarea si a dirigintelui de santier, pt ca legea te obliga sa ai ,,diriginte,, la orice constructie..!

  3. roman 19 aprilie, 2022 at 08:10 Răspunde

    Daca pleaca la bulau, ” soseta ” cine sa mai repare hotiile facute !?? ca va pleca si ginel, (***) lui
    ” soseta ” !! poate se sesizeaza din oficiu, Inspectia in constructii, Garda de Mediu – Comisariatul Judetean NEAMT pentru nerespectarea actelor de mediu emise de APM NEAMT, si C.J. NEAMT!! dar si M.A.I. – I.P.J. NEAMT – S.I.C.E. pentru decontari ilegale pentru lucrari de proasta calitate, neconforme cu Normele in vigoare !!!

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.