Accesul spre „Olimpul românilor” se face pe un drum județean plin de gropi și noroaie

4
1168

            

Drumul județean 155F, care face legătura între Bistricioara, Stațiunea Durău și orașul Bicaz, peste Masivul Ceahlău, considerat de mulți Muntele sfânt sau „Olimpul romanilor”, arată jalnic, cu excepția unei porțiuni de aproximativ 12 kilometri, dintre Bistricioara și Durău, care a fost asfaltată anul a trecut. Din Durău până la „Gura Izvorului”, intersecția cu DN 15, adică aproximativ 28 de kilometri, drumul este înfiorător. Situația deplorabilă a Axialului, zona de aproximativ 20 de kilometri dintre stațiunea Durău și Cabana Izvorul Muntelui, este bine cunoscută șefilor de la „Județ”, care nu au făcut altceva decât să promită că o vor rezolva. Porțiunea de drum județean de la intersecția cu DN 15 și până la Cabana Izvorul Muntelui, de la poalele Ceahlăului, arată, la fel, ca după război. În zona foarte apreciată de către turiști, în ultimii ani s-au construit zeci de pensiuni, însă acum cele mai multe dintre acestea sunt închise și scoase la vânzare de proprietari. Principalul motiv îl reprezintă infrastructura rutieră proastă, care îi împiedică pe turiști să ajungă până la ei. 

„Autoritatile au promis, însă nimeni nu a făcut nimic. Zona este splendidă, iar cei care ne-au trecut pragul s-au declarat entuziasmați, însă toți s-au plâns că și-au rupt mașinile în gropi. Păi cum să mai revină oamenii ăia la noi, când ei, la ultima vizita, și-au făcut mașinile praf pe drum?”, ne-a declarat proprietarul unei pensiuni scoase la vânzare.

Într-adevăr, porțiunea de drum (4 km) dintre Furcituri și Cabana Izvorul Muntelui arată îngrozitor; gropi de toate mărimile, plus dâmburi și alunecări de teren care au afectat calea de rulare.

Cum zona este căutată de turiști în toate anotimpurile, mai ales vara, este de neînțeles dezinteresul pe care administratorul drumului, Consiliul Județean Neamț, îl manifestă față de cei 9 kilometri de drum, cât înseamnă distanța de la intersecția drumului județean DJ 155F cu DN 15 și până la Cabana Izvorul Muntelui. Este puțin probabil că Axialul va fi reparat prea curând, deși s-au băgat sume importante de bani în tot felul de studii, însă 9 kilometri de drum de importanță turistică ar putea fi reabilitați fără eforturi foarte mari. În campania de la alegerile locale din 2012, PSD Neamț și actualul președinte al Consiliului Județean, Ionel Arsene, promiteau că vor sprijini dezvoltarea turismului, că vor moderniza/repara drumurile de acces către obiectivele turistice. 

Ion Asaftei (ALDE), vicepreședintele Consiliului Județean Neamț, promitea că, până la finele anului 2017, Axialul va fi reparat. Suntem în martie 2019, semn că Asaftei, ca și Arsene, colegul său de CJ, a mințit.  

Masivul Ceahlău reprezintă una dintre destinațiile de top ale turismului national, nu doar județean. Au trecut aproape trei ani de când actuala echipă se află la conducerea Consiliului Județean Neamț și DJ 155F arată mai rău.  Nici turiștii, dar nici cei care au pus bazele unei afaceri în domeniu, nu se mulțumesc cu promisiuni. DJ 155F are o lungime de aproximativ 40 de kilometri, de la Bistricioara, comuna Ceahlău, până la „Gura Izvorului”, la intersecția cu DN15. În toate campaniile electorale din ultimele decenii nu a fost candidat care să nu promită că-l va reabilita, accentul fiind pus pe Axial, adică cei 20 de kilometri de drum ce traversează Masivul Ceahlău. Niciun conducător de CJ nu și-a onorat promisiunea.

Daniel MURARU

Citeste si:

Minciunile anului. Asaftei: Axialul va fi refăcut până la finele lui 2017! Arsene: Podul de la Preluca va fi reparat!

Proiectul Axialului – executat de o firmă de comerț. „Este o adevărată afacere cu aceste proiecte, iar la Consiliul Județean sunt persoane care știu acest lucru!”

Halal drum județean! Așa arată DJ 207D Ion Creangă – Icușești

 

 

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

4 comments

  1. Simina 18 martie, 2019 at 14:12 Răspunde

    Dragi tovarăși,
    Acest drum (construit în anii 70) a devenit drumul de furat codrii.
    Nu s-a vrut niciun moment reabilitarea lui. A fost lăsat în paragină pentru că pe aici s-au extras miile de metri cubi de pădure.
    Ce să mai reabilitezi când el a luat-o deja la vale pe unele porțiuni.
    Și dacă, să admitem prin absurd, că reabilitarea s-ar realiza, credeți că asaltul de mașini asupra zonei ar fi benefic? NU. Categoric NU!
    Drumul trebuie să fie funcțional și deschis turismului ecologic. Nu să ne trezim cu tone de gunoaie aruncate de toți cocalarii posesori de mașini de fițe care vor merge la munte ca să se dea mari. priviți ce se întâmplă la pe litoral, sau pe Valea Prahovei. Bară la bară. Poluare, accidente, nesimțire.
    Dacă ni-l dorim OLIMP, așa ar trebui să fie. Eu am fost în urmă cu vreo zece ani pe Olimp. Am avut voie să urcăm cu mașina doar până într-un punct (unde era parcare amenajată). Dincolo de barieră nu a trecut nimeni. Poliția montană (cred că așa era insripționată mașina celor în uniformă) patrula din jumătate în jumătate de oră. În locurile de popas, pubele, curățenie și panouri care invitau la protejarea naturii.
    Noi suntem prea departe. Axialul – e asul din mâneca celor care candidează la diferite funcții în acest județ. PUNCT.

  2. Johny be good 18 martie, 2019 at 21:31 Răspunde

    Hai, domle, cine sa mai faca si drumurile? conducatorii au alte probleme de rezolvat, alte dosare de masluit!
    Apropo, Arsene sta bine cu schinarea? Sau… si el… ???

  3. valisor 19 martie, 2019 at 08:53 Răspunde

    E rezervație naturală, dar nu numai pentru morcovele de Ceahlău, ursuleț, vulpe și vezur, ci și pentru om. Asta e natura omului românesc care l-a năpădit pe omul moldovan, fie că ne place, fie că nu. E vremea să ne scuturăm cojocul de purec, păduc, ploșniț ș derbedeu! HAI LA VOT!

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.