Trai pe banii pietrenilor! Directorul Parking SA, leafă aproape dublă. Angajații au beneficii multiple

7
1652

Societatea Parking SA, în care Consiliul Local Piatra Neamț deține aproape două treimi din capitalul social, este firma care administrează parcările de reședință din orașul Piatra Neamț. Este societatea care încasează taxa anuală de la pietrenii posesori de autovehicule pentru acele parcări care au fost amenajate în apropierea blocurilor. Afacerea, trebuie să recunoaștem, nu poate fi decât una excepțională, cei de la Parking SA neavând altceva de făcut decât să traseze cu vopsea, în sezon, normal, locurile de parcare și să încaseze taxele.

Conform datelor oficiale, Parking  gestionează în prezent 17.299 de locuri de parcare în Piatra Neamț, iar tariful anual este de 142 lei/persoană fizică și 342 lei/persoană juridică. Fiind vorba de o firmă în care Consiliul Local deține majoritatea acțiunilor, conducerea firmei este asigurată de un director cu pedigree politic, iar membrii Consiliului de Administrație au aproape toți „miros” politic. Societatea Parking a fost condusă ani la rând de Laurențiu Dulamă, actualul vicepreședinte al Consiliului Județean Neamț, în perioada mandatului acestuia firma fiind jecmănită de gașca portocalie. S-a vorbit, la un moment dat, de anchete penale, însă acestea au rămas la nivel de zvon. Dulamă, fost membru PDL, a trecut, ca mulți alți portocalii, la PMP-ul lui Traian Băsescu. Cum actuala majoritate din Consiliul Local Piatra Neamț este formată din cei 9 consilieri PNL și 3 PMP, „popularii” și-au tras și ei partea leului, oamenii lor conducând acum două societăți ale primăriei: Parking SA și Salubritas SRL. Iar dacă tot ai majoritate în CL, de ce să nu forțezi niște măriri de salarii?

Bugetul Parking SA, votat fără probleme. Opoziția a tăcut chitic

 În cadrul ședinței Consiliului Local, care a avut loc ieri, pe ordinea de zi a fost și proiectul privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Parking SA, pentru anul 2018. Cei 12 consilieri PNL-PMP și-au făcut treaba și au votat, iar opoziția, formată din 11 consilieri (7 PSD, 3 ALDE, 1 UNPR) a votat împotrivă, însă atât. Niciun consilier de la opoziție nu a avut curiozitatea să întrebe, de exemplu, de ce directorului Alin Ionuț Moroșanu, promovat pe linia PMP, i se mărește leafa. Și nu cu doi lei, ci cu aproape100%. Vorbim de o creștere netă de 3.000 de lei față de anul trecut, când Moroșanu a câștigat 4.000 lei/lunar. Acum, după aprobarea noului buget, directorul Parking SA va încasa 7.000 lei/lunar. De alfel, cheltuielile aferente contractului de mandat al directorului Moroșanu, pentru anul 2018, sunt estimate la 143.604 lei brut/an.

În acest moment, Parking SA are 13 angajați, cu tot cu director, plus Consiliul de Administrație cu ai săi patru membri, urmând să vină și al cincilea. Membri din CA încasează 800 lei net/ ședință. Angajații, fără director, se bucură de tichete de masă, dar și de tichete de vacanță. În bugetul pe 2018, Parking SA a prins și achiziționarea unui autoturism.

„Da, îmi crește salariul de la 4.000 la 7.000 lei!”

L-am contactat pe directorul Parking, Ionuț Alin Moroșanu, pentru a dezvolta câteva aspecte din bugetul societății Parking SA, aprobat ieri de consilieri.

Redactor: În proiectul de hotărâre se precizează că cresc cheltuielile aferente contractului de mandat, estimarea fiind de 143.000 lei…

Alin Ionuț Moroșanu: Da, este vorba de suma brută, cu tot cu dările la stat.

Red:  Cât ar însemna net/lunar?

A.I.M.: 7.000 lei. Crește față de anul trecut cu 3.000 de lei, de la 4.000 la 7.000 lei.

Red: Indemnizațiile pentru membrii Consiliului de Administrație sunt în valoare de…?

A.I.M.: Sunt cinci membri, patru deocamdată, pentru că  al cincilea intră luna asta. Valoarea indemnizației este de 800 lei net.

Red.: Angajații primesc și tichete de vacanță și tichete de masă?

A.I.M.: Tichete de masă iau doar angajații, fără director. Tichetele de vacanță erau prinse în vechiul contract de muncă de acum câțiva ani, când se dădeau prime de vacanță. Nu am mai dat prima, am dat tichetul de vacanță. Directorul nu primește tichet de vacanță, doar angajații.

Red.: Cum ați încheiat anul 2017 din punct de vedere financiar?

A.I.M.: Pe plus, undeva la 10.000 de lei, însă nu știu exact pentru că așteptăm bilanțul.

Red.: Ați estimat în bugetul pe 2018 încasări de aproximativ 2 milioane de lei…

A.I.M.: Am pus încasările de anul trecut și am suplimentat în eventualitatea că vom mai primi ceva locuri de parcare. Primăria ne-a promis că mai amenajează ceva locuri de parcare anul ăsta.

Red.: Din încasări plătiți redevența de 40% primăriei, salariile și mai ce?

A.I.M.: De la noi pleacă imediat redevența, TVA-ul și cam 10 lei pentru fiecare loc de parcare – taxa pe teren. TVA-ul îl plătim lunar, iar redevența la trei luni.

Red.: Salariile, investițiile cam cât înseamnă?

A.I.M.: Investiții nu prea avem cum să facem, pentru că terenul aferent parcărilor nu-l putem modifica în niciun fel. Vorbim de serviciul blocare/deblocare, vopsitul parcărilor, consumul de carburant, chiria cu spațiu. Avem 24.000 lei/an cheltuieli cu spațiul de la mall. Chiria este mică, însă utilitățile sunt foarte mari, plus celelalte cheltuieli. Impactul salariilor în buget este undeva între 41 – 42%.

Red: Vreți să cumpărați și o mașină nouă?

A.I.M.: Da, avem o mașină care nu mai funcționează deloc și ne-au aprobat cei din AGA.  O să încercăm și noi să accesăm programul Rabla. E vorba de o mașină pentru băieții de pe teren.

Red.: Dumneavoastră aveți mașină de serviciu?

A.I.M.: Da, am o mașină! Este celebra Skoda Yeti pe care a avut-o Locato, după care primăria și apoi a ajuns la Parking, numai că anul trecut a stat 4 luni în service. Acum are o lună jumate de când e tot în service. Eu mă deplasez cu mașina colegilor mei.

Red: Câte mașini are Parking în prezent?

A.I.M.: Patru, din care două nu funcționează.

Red.: Muncitorii pe care îi folosiți vara, când trasează parcările, ce fac în restul anului?

A.I.M.: Ei au contract de muncă pe perioadă nedeterminantă. Sunt 13 angajați cu tot cu mine, 7 pe teren, șase la birouri… iar cei care sunt șoferi fac și munca de vopsit.

Red.: Când nu vopsesc, ce fac acești angajați?

A.I.M.: De obicei vopsitul începe în martie, iar anul ăsta s-a terminat în noiembrie. Vara nu se dau concedii, decât 10 zile, restul în perioada decembrie, ianuarie…

Red: Sunteti mulțumit de activitatea Parking?

A.I.M.: Redevența e ucigătoare, dar ea a fost negociată când nu eram eu aici. E o redevență la care nu se poate umbla, o să vedem după 2021 ce va fi. Anul trecut am estimat bugetul pe minus, dar l-am adus pe plus, însă anul ăsta au apărut două cheltuieli în plus: trecerea contribuțiilor de la angajator la angajat și s-au mărit taxele locale. A trebuit să mărim brutul ca fiecare angajat să rămână cu același net și avem o cheltuială în plus de 69.000 lei, iar taxele locale sunt cu 31.000 de lei în plus.

 

Daniel MURARU

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

7 comments

  1. Vladimir 28 februarie, 2018 at 12:39 Răspunde

    Bine ne-am trezit in judetul tuturor posibilitatilor! Eu muncesc 6 zile pe săptămână, 8 ore pe zi pt 1.300 de lei pe lună! Salariul mi-a scazut cu 200 de lei din ianuarie, ca n-are patronul bani, eu is multumit ca am unde lucra, nu mă mai uit că n-am ce pune copiilor pe masă! Si ma duc la munca in fiecare zi si muncesc n-am timp sa stau! Nu-i asa ca-s un mare prost in viață? Acuma aflu ca unuia ii creste salariul cu 3000 lei pe lună! Din banii pe care eu ii plătesc sa-mi țin masina la doua blocuri distanța! Cînd eu cu banii ăstia, in loc sa-i dau lui sa-i bage in buzunar, i-as putea duce pe copii la un film. O data pe an! Nu asa ar fi corect? Ce face asta tot anul de ia atitia bani? Ce face, spuneti-mi si mie? Ma apuca scîrbă si revolta! Nu mai aveti simțul realității?

  2. ion 28 februarie, 2018 at 12:58 Răspunde

    ”au apărut două cheltuieli în plus: trecerea contribuțiilor de la angajator la angajat și s-au mărit taxele locale. A trebuit să mărim brutul ca fiecare angajat să rămână cu același net și avem o cheltuială în plus de 69.000 lei”
    Este o minciuna gogonata ! Diferenta la salarii provine numai de la salariul sau ! Sa tot fii boss la Parking: 12.500 lei brut, 7000 net pe luna.

  3. silvioara humulesteanu 28 februarie, 2018 at 16:44 Răspunde

    Să ne spună cei în drept,de ce trebuie să plătim noi cetățenii Mun.Piatra-Neamț,impozit pe suprafața de teren aferentă parcării pentru care plătim o chirie anuală.Eu știam că proprietarul de drept al terenului trebuie să plătească impozit(că doar el face profit).

  4. UN PLATITOR DE TAXE SI IMPOZITE . 1 martie, 2018 at 05:02 Răspunde

    STITI CARE ESTE PRETUL UNEI PARCARI DE RESEDINTA IN BUCURESTI , CONSTANTA ……..?
    CU CATIVA ANI IN URMA ERA 50 % FATA DE PIATRA NEAMȚ !!!!!!!
    PIATRA NEAMȚ ESTE UNUL DIN CELE MAI SCUMPE ORASA DIN ROMANIA !!!!
    DE CE !!!!!!!! FIINDCA ASA VOR EDILII ACESTUI ORAS „TURISTIC SI EUROPEAN” !!!!

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.