Cătălin Botezatu și prietenele sale, bani buni de la bugetul județului Neamț

Home » Dezvăluiri » Cătălin Botezatu și prietenele sale, bani buni de la bugetul județului Neamț

By admin on aprilie 19, 2017. 12 Comments


 

-22.600 lei: atât a plătit „Carmen Saeculare” pe un filmuleț de 57 de secunde pentru promovarea Târgului de Crăciun

-tot „Carmen Saeculare” a plătit 37.900 lei pentru publicitate în presa națională

-banii au ajuns în conturile societății unei bune prietene de-a lui Cătălin Botezatu

 

Prima ediție a Târgului de Crăciun de la Piatra Neamț a reprezentat pentru mulți oameni apropiați puterii o bună oportunitate de a câștiga foarte ușor un ban. Munca puțină și profitul maxim au funcționat perfect, atârnătorii de serviciu reușind să-și umple buzunarele din bani publici în schimbul unor prestații de toată jena. Este suficent doar să reamintim ceea ce a prezentat publicația atacul.ro, respectiv serviciile de promovare plătite regește, afacerea căsuțelor, colantarea autobuzelor etc. Numai că, iată, la mai bine de patru luni de la organizarea acestui eveniment, apar în continuare elemente care denotă bătaia de joc în ceea ce privește cheltuirea banului public. Consiliul Județean Neamț a alocat 900.000 de lei pentru organizarea primei ediții a Târgului de Crăciun, aspecte pe care le-am prezentat lunile trecute. O parte din sumă a fost cheltuită de Centrul pentru Cultură “Carmen Saeculare” și Complexul Muzeal Neamț. Separat, din calculele noastre, a reieșit că Centrul pentru Cultură “Carmen Saeculare” a primit bani în plus pentru acest eveniment, iar în acest sens reamintim demontarea și transportul căsuțelor din lemn, promovarea, plata artiștilor, colantarea mijloace de transport și altele. Toate aceste lucruri au fost semnalate de atacul.ro, mai puțin partea de promovare la nivel național a evenimentului. Pentru că da, au fost bani alocați și pentru promovare în presa centrală a Târgului de Crăciun, dar și bani pentru realizarea unui clip promoțional. 37.900 de lei a costat promovarea în presa televizată și scrisă, la nivel național, și 22.600 de lei spotul publicitar. Aceste sume au fost alocate separat, pentru că tot ce a însemnat publicitate on-line, pagina de internet, de Facebook s-a contabilizat separat.

„Mălaiul”, încasat de prietena lui Botezatu

Cele două contracte, promovarea în presa centrală a evenimentului și realizarea spotului, au fost câștigate, prin achiziții directe, de firma Delphi Design Concept SRL București. Societatea este controlată de Monica Andreea Barbu, acționar majoritar și administrator. Monica Barbu, fost jurnalist de presă mondenă, este cunoscută ca și Monica Vlad, nimeni alta decât prietena bună a lui Cătălin Botezatu. Pe cel din urmă l-am văzut la deschiderea Târgului de Crăciun de la Piatra Neamț, intervievat fiind de Mihaela Moise, alintată și „Meme”, fostă angajată a lui „Dan Diaconescu în direct”. Aceeași „Meme” a făcut o știre la Prima TV, având-o invitată pe actrița Diana Dumitrescu, direct de pe platoul Curții Domnești.  Diana Dumitrescu a promovat pe o pagină de socializare Târgul de Crăciun de la Neamț. Același lucru l-a făcut și Monica Vlad pe blogul personal, dar și Mihaela Moise. Despre Târgul de Crăciun de la Neamț s-a mai vorbit la Europa FM într-o știre. Nu am găsit referințe în cotidienele centrale despre acest eveniment, iar singurele televiziuni care au acordat atenție târgului au fost Prima TV și Antena 1. Vorbim aici de știri care au fost prezentate în buletinele celor două televiziuni.

Despre “Meme” să mai spunem că a condus o perioadă, scurtă ce-i drept, postul de televiziune TeleM Neamț, controlat prin interpuși de Ionel Arsene, nimeni altul decât actualul președinte al Consiliului Județean. Monica Vlad este prietenă cu Mihaela Moisă, iar ambele sunt amice cu Botezatu. Cel din urmă este bun prieten cu Diana Dumitrescu, actrița care a scris pe Facebook despre Târgul de Crăciun de la Neamț. Și nu numai că a scris, dar chiar a fost prezentă la deschidere unde, alături de Ionel Arsene, a împodobit bradul amplasat la Curtea Domnească. Cum spuneam, actrița a mai apărut într-o știre despre Târgul de Crăciun la Prima TV, având-o ca și partener de discuții pe Mihaela Moisă. Așadar, concluzia este clară: cele două contracte, în valoare totală de peste 60.000 de lei, au ajuns la Monica Vlad, prietena lui Cătălin Botezatu. Așadar, se poate spune că la mijloc a fost vorba de o afacere între prieteni cu bani de la Consiliul Județean. Lăsând la o parte acest lucru, se pune firesc întrebarea: a avut sau nu efect clipul publicitar cu Târgu de Crăciun? Dar campania din presa națională?

Ne abținem să comentăm clipul, însă putem spune, fără a greși, că și o persoană mai puțin pricepută într-ale IT-ului ar fi reușit să-l facă mult mai bine. Vorbim de un clip pentru care s-au cheltuit 22.600 de lei. Are în total 57 de secunde, iar noi l-am identificat pe pagina de Youtube a actriței Diana Dumitrescu. Nu am reușit încă să găsim o persoană care să ne confirme dacă respectivul spot a fost difuzat pe vreun post național de televiziune. Putem doar să spunem că respectivul clip a fost încărcat pe 29 decembrie, adică undeva spre finalul Târgului de Crăciun, și că a adunat, până în prezent, 320 de vizualizări. Cât despre conținut, în spot apar fragmente din două știri ce au apărut la televiziuni centrale, Cătălin Botezatu intervievat de Meme, Botezatu dansând pe scenă alături de Lidia Buble, Ionel Arsene prezentându-l pe Smiley, cârnați și mici pe grătare, un kurtos kolacs pus la copt, vată de zahăr și flash-uri din timpul târgului. 

Clipul de 22.600 lei, care a adunat 320 de vizualizări până în prezent, îl puteți urmări mai jos: 

La finalul clipului este menționat Consiliul Județean Neamț, în calitate de organizator și partenerii acestuia: Consiliul Local Piatra Neamț, Centrul pentru Cultură „Carmen Saeculare”, Complexul Muzeal Județean Neamț, Camera de Comerț și Industrie Neamț și Direcția Silvică Neamț. Cu mențiunea că CCI Neamț s-a retras și nu a mai fost partenerul CJ-ului în acest eveniment, iar Direcția Silvică Neamț nu a avut nicio contribuție, în afară de faptul că a închiriat un chioșc unde a vândut brazi și miere de albine.

În concluzie, Consiliul Județean Neamț a plătit, prin intermediul Centrului pentru Cultură „Carmen Saeculare”, 22.600 de lei pentru un spot de prezentare a Târgului de Crăciun. Clipul de promovare ar fi trebuit să ajungă la televiziunile naționale, serviciu pentru care s-au mai achitat 37.900 de lei. Nu știm dacă cele două știri despre Târgul de Crăciun de la Neamț, apărute la Prima TV și Antena 1, au fost facturate, deși aceste evenimente, așa cum au fost ele prezentate, intră la categoria știri care, din câte știm noi, nu se plătesc.  Nu am văzut niciun “P” pe acele imagini care să ne indice faptul că respectivele materiale au fost în regim de publicitate. Știm numai că evenimentul a fost prezentat pe bloguri și pagini de Facebook ce aparțin prietenelor lui Cătălin Botezatu. 60.000 de lei pentru un clip și promovare în presa centrală pare o suma exagerată. Dar ce mai contează atâta vreme cât discutăm de bani care au intrat în buzunarele unor persoane apropiate președintelui Consiliului Județean? Suntem convinși că Botezatu a fost plătit pentru că s-a deplasat la Piatra Neamț, însă nu știm ce sumă a încasat. Același lucru este valabil și în cazul actriței Diana Dumitrescu. Răspunsurile la aceste întrebări pot fi găsite doar în curtea firmei Delphi Design Concept SRL, unde acționar unic este Monica Vlad.

Delphi Design Concept SRL, afaceri bune și cu Teatrul Excelsior

Societatea care a făcut o bună afacere la Neamț a prins mai multe contracte și cu Teatrul Excelsior din București. Vorbim de contracte ce însumează aproape 100.000 de lei, firma bucureșteană asigurând instituției de cultură îmbrăcăminte, încălțăminte, decoruri, recuzită și costume. Ultimul contract datează din data de 16 martie, când firma din București a furnizat teatrului încălțăminte și pălării pentru actorii din piesa „O noapte furtunoasă”, unde Diana Dumitrescu o interpretează pe „Zița”. Să mai spunem că în presa centrală au apărut știri conform cărora Botezatu a realizat costumele actorilor care joacă în această piesă. Asta înseamnă că ceea ce a realizat Botezatu pentru Teatrul Excelsior a fost facturat de firma Monicăi Vlad, prietena designerului. Înființată în iulie 2013, Delphi Desing Concept SRL, care are ca obiect de activitate servicii de reprezentare media, a avut în anul 2015 o cifră de afaceri de 101.868 lei, profitul obținut fiind de 100.605 lei.

 

Daniel MURARU

 

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin

12 Comentarii la Cătălin Botezatu și prietenele sale, bani buni de la bugetul județului Neamț

  1. Vasi   aprilie 19, 2017 at 1:29 pm

    Cel mai sarac judet din tara isi permite sa faca spectacol pe banii comunitatii!!! Cu trei matracuci si unul care fabrica chiloti, din cate stiu, au mai papat niste bani din judetul, repet, cel mai sarac din tara! Rusine!!!

    Răspunde
  2. valisor   aprilie 19, 2017 at 1:39 pm

    Lucrurile astea și de-alde astea n-or să rămână așa, mă gândesc cu groază, dar și cu milă împotriva unora, la ziua marelui reflux gastric.
    Am o obiecție la prezentare, dar e de asemenea valabilă pentru orice articol în care apare poză cu ucigă-l toaca. Poza trebuie puternic blurată, pe ea trecute indicația click pentru a vizualiza în clar imaginea și atenționarea imagine cu conținut traumatizant, privitul dăunează grav sănătății, … poate să ucidă … sau altele pentru oamenii normali la cap care când văd simt dulceață de suc gastric. Sau, poate să rămână așa. că am văzut cu ce festivaluri se excită ignoranta mitocănime – neoșoimii, neopionierii, neoUTCiștii, viitorii ăștia care azi iau cu împrumut, de la ei și de al noi, buget.
    Hei, 1907! Mai e careva în viață?

    Răspunde
  3. Conan   aprilie 19, 2017 at 2:00 pm

    astea-s doar mizilicurile

    Răspunde
  4. mihnea   aprilie 19, 2017 at 3:11 pm

    Domnul Muraru, nu lasati omul sa se recreeze in insule? Gurile rele spun ca ar fi in concediu cu prietenul lui Liviu. Evident, nu Liviu Harbuz, ci Dragnea. Cat despre bani, cred ca nu exista plata facuta (pentru orice) care sa nu fie dijmuita. E jale! Nici o institutie platita din banii nostri nu face nimic sa verifice ceea ce ajunge in spatiul public, daramite sa verifice tunurile despre care se prezuma ca stiu. Speram sa rezistati si sa scrieti mereu despre hotiile care se petrec sub nasul si din banii nostri!

    Răspunde
  5. alina   aprilie 19, 2017 at 3:43 pm

    Poate ne spune Carmen Nastasa doamna director de ce are facturi asa de mari si cu Consiliul Judetean si cu unele primarii cu care colaboreaza are slabiciuni pentru unii primari.

    Răspunde
  6. Slabatura   aprilie 19, 2017 at 4:04 pm

    Na, fiecare cu slabiciunile lui, nu? Doar din slabiciuni si.a cumparat opelul ala nou. Ca doar nu din munca necinstita, feri Doamne! Ca doamna carmen stie a dansa si populara si usoara, pe placul si.ntelesul omului! Hop si.am zis!

    Răspunde
  7. Ivan Turbinică   aprilie 19, 2017 at 5:34 pm

    Dacă vă uitați cu atenție pe organigrama și statul de funcții ale CJ Neamț, descoperiți Compartimentul audit public intern aflat în directa subordine a președintelui.
    Interesant nu este să-i întrebați neapărat dumneavoastră când au făcut ultimul raport de audit la „Carmen Saeculare” și când mai trec pe la „spălătoria” de bani. Spectaculos cu totul ar fi să vedem un consilier județean, poate un liberal din decor, solicitând aceste informații.
    Nu e spațiu aici să insist pe consistența atribuțiilor și răspunderilor legale ce revin celor de la audit, dar sugerez să fie verificat încă un aspect esențial raportat la gestiunea județului nostru. Cozonac Ana, Ciobanu Monica, Enache Petru-Bogdan, Apetroaei Eduard-Constantin, Ichimoae Ana (salariații compartimentului cu pricina) se bucură de vreo recunoaștere profesioanală serioasă în domeniu?

    Răspunde
  8. stupid socks   aprilie 19, 2017 at 5:46 pm

    Si uite-asa s-a mai invartit agramatul de Arsene de niste chiloti pentru el si pentru fi-su… Pacat ca Botezatu nu face si sosete! Lui Arsene, in maretia educatiei pe care o are, ii plac foarte mult sosetele… A, da, probabil ca vreo cateva perechi de chiloti i-au revenit si Oanei Bulai! Dupa ce si-a siliconat ce considera ea ca are prea putin, era normal sa-si mai schimbe si din lenjerie, ca doar e mana dreapta a lui Arsene! In sens administrativ/politic/economic, nu va ganditi la altceva!

    Răspunde
  9. Mos Teaca   aprilie 19, 2017 at 6:17 pm

    Apoi , targul asta o avut si partile lui bune dar si astea mai ascunse, cu mucegaiuri transformate in paralute pentru cardurile unor chilotari si siliconate de adusi la trai pe vatrai de la Bucuresti la deal.
    Iar facaturile au fost mai multe. Mai amu imi aminteam si de gogomania aia data de unul de prin presa locala cu un asa-zis clip al lui Smyle. Nu era clip al artistului ci al unui fan care a mixat o melodie pe cateva secunde de la Piatra Neamt dar trebuiau prostiti nemtenii cu minciunele din astea date de al prieten al lui Arsene, adica de Ghici-Computerici-Iosubici. Oare Iosuban cu cat o fi fost platit si el ca sa publice gogonata aia? O fi fost platit in bani sau tot in chiloti de la Botezatu?
    Oricum am ajuns rau tare daca un eveniment de la Neamt e promovat de chilotarul de Botezatu si de tunata de MUMU (Meme).

    Despre Meme-MUMU:
    -http://www.cancan.ro/luis-lazarus-a-facut-o-praf-pe-meme-la-cancan-tv-ea-tragea-la-satra-e-needucata-am-luat-o-sa-imi-aranjeze-vreo-2-000-de-dosare-si-intr-o-deplasare-am-facut-amor-vezi-ce-spune-despre-ea-si-salam-206542.html
    -http://www.cancan.ro/luis-lazarus-a-facut-o-praf-pe-meme-la-cancan-tv-ea-tragea-la-satra-e-needucata-am-luat-o-sa-imi-aranjeze-vreo-2-000-de-dosare-si-intr-o-deplasare-am-facut-amor-vezi-ce-spune-despre-ea-si-salam-206542.html
    -http://femina.rol.ro/luis-lazarus-i-a-pus-lui-meme-silicoane-de-2-000-de-euro-a-devenit-din-taranca-pitipoanca-55321.html

    Răspunde
  10. Radu   aprilie 19, 2017 at 8:50 pm

    De ce dracu’ nu-i ridica politia pe astia?

    Răspunde
  11. Vasile   aprilie 19, 2017 at 9:00 pm

    D-l Muraru, bine documentat, scrie si publica si scrie… si?
    Eroii lui Nicolae Filimon isi fac mendrele in judet mai ,,dragi nemteni,,.

    Răspunde
  12. X-man   aprilie 24, 2017 at 3:17 pm

    Clipul este realizat in proportie de 85% de Ovidiu Slatineanu, drept dovada sta stilul ce il caracterizeaza in montaj si modul de surprindere a imaginilor, drona cu fish eye ( a murit de mult moda ) timelapse cu acelasi nikon + samyang 8 mm …. cam multi bani pentru calitatea filmarii :))) dar na asta e treaba cand faci parte din comisia pentru turism a CJ NEAMT :))

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *