CECCAR Neamț și-a închis ghișeele din cauza coronavirusului. Fiscul trimite contribuabilii pe Internet
Profesioniștii contabili au luat primele măsuri cu privire la răspândirea infecției cu coronavirus (COVID-19). În acest context, începând de astăzi, casieriile CECCAR, filiala Neamț, nu vor mai lucre cu publicul până la o data ce va fi anunțată ulterior. Plățile se vor face doar online sau prin transfer bancar. Mai mult, anunță CECCAR, filiala Neamț, orice comunicare cu membrii Corpului se va realiza prin email sau telefonic.
„Programul cu publicul se va limita doar la excepții, pentru realizarea dreptului de vot a membrilor filialei”, au mai transmis reprezentanții CECCAR Neamț.
De cealaltă parte, Administrația Județeană a Finanțelor Publice recomandă contribuabililor să folosească metodele de comunicare la distanță, fără, însă, a lua măsura închiderii ghișeelor.
Așadar, cei de la Fisc sfătuiesc contribuabilii să depunsă declarațiile fiscale prin intermediul serviciului Spațiul Privat Virtual (SPV), disponibil pe site-ul ANAF, www.anaf.ro. Pentru înrolarea în SPV poate fi accesat tutorialul video de înregistrare prin accesarea următorului link:
https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/Inregistrare_persoane_fizice
Contribuabilii pot depune declarațiile fiscale online și prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, dacă dețin certificate digitale calificate.
Formularele/declarațiile fiscale care nu pot fi transmise, pentru moment, electronic, pot fi transmise și prin fax sau servicii de curierat.
Datele de contact ale unităților fiscale sunt disponibile la următorul link:
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/telefoane_judete/Regiuni.htm
Contribuabilii care doresc să-și achite dările către stat pot utiliza serviciile de internet banking ale băncilor ori platforma www.ghiseul.ro.
Contribuabilii pot solicita informații generale în domeniul fiscal și IT prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60.
Informații pot fi obținute și prin intermediul Spațiului Privat Virtual, prin transmiterea Formularului de contact disponibil în acest, dar și prin Formularul de contact de pe site-ul ANAF.
„Contribuabilii pot obține noutăți legislative în domeniul fiscal prin accesarea serviciului <<Buletin informativ fiscal>> ce este disponibil în Spațiul Privat Virtual și pe site-ul Agenției. De asemenea, contribuabilii pot solicita Agenției comunicarea de materiale informative în domeniul fiscal pe adresa de e-mail proprie, prin transmiterea unei solicitări în acest sens prin intermediul Formularului de contact, serviciu disponibil atât în Spațiul Privat Virtual, cât și pe site. Agenția Națională de Administrare Fiscală informează contribuabilii că lucrul cu publicul se desfășoară în unitățile fiscale exclusiv în incinta spațiilor destinate primirii contribuabililor”, a transmis Fiscul.
(Sursa foto: www.dailynews.lk)
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.