VIDEO. Iată cum sunt reparate drumurile județene în Neamț. Camionetă folosită pe post de cilindru compactor

6
2488

În fiecare an, Consiliul Județean Neamț alocă sume de ordinul zecilor de milioane de lei pentru întreținerea drumurilor județene. Sunt bani foarte mulți pentru cei aproximativ 800 de kilometri de drumuri , multe dintre ele neasfaltate nici în ziua de astăzi.

De multe ori, cetățenii se întrebă de ce o porțiune de drum plombată anul trecut se deteriorează foarte repede și, de cele mai multe ori, nu rezistă niciun an. Una dintre variantele de răspuns poate fi identificată în imaginile surprinse zilele trecute pe drumul județean DJ 157 H, care leagă comuna Girov de Dochia. În imagini se vede cum șoferul unei camionete folosește roțile mașinii pe post de cilindru compactor. Oprește, după care dă cu spatele, având grijă să treacă cu roțile peste asfaltul proaspăt turnat. La plecare, ca să fie sigur că a tasat bine asfaltul, șoferul trece din nou peste mixtura turnată. Procedura ar fi trebuit să fie executată cu un utilaj special, cu cilindrul compactor pe care, așa cum se vede, firma care execută lucrările nu-l deține ori muncitorul nu vrea sau nu știe să-l folosească.  În locul utilajului este folosită o camionetă care în niciun caz nu are cum să suplinească treaba utilajului.  

De întreținerea drumurilor județene se ocupă o asociere de firme, lider fiind  Drupo, societatea Consiliului Județean Neamț. Contractul, în valoare de zeci de milioane de lei, este valabil pe o perioadă de trei ani, 2019 – 2022, și a fost câștigat de asocierea Drupo Neamț, Aqua Parc SRL (firma lui Gheorghe Vlasie, zis și Ginel, cumătrul lui Ionel Arsene), Trust CCDP SRL (firma lui Daniel Niță, fostul om de încredere al lui Vlad Marcoci), Darcons SRL firma lui Romică Rotaru, fost vice al CJ Neamț și tatăl deputatului PSD Alexandru Rotaru, Mavgo Holding SRL (firmă controlată, prin interpuși, de Ginel). A fost singura ofertă depusă,  declarată câștigătoare. Valoarea contractului („Lucrări de întreținere curentă și periodică multianuală iarnă-vară 2019 – 2022 a drumurilor județene din administrarea Consiliului Județean Neamț”) este cuprinsă între 39,2 milioane de lei și 92,8 milioane de lei. La acordul cadru de lucrări se încheie periodic contracte subsecvente. În funcție de lucrările ce vor fi prestate de către asocierea de firme, valoarea contractului, valabil pentru o perioadă de 3 ani, poate atinge suma maximă de 92.897.372 lei. Probabil, suma ce va fi cheltuită se va apropia de 20 de milioane de euro.

Conform clauzelor contractuale, firmele câștigătoare trebuie să asigure întreținerea curentă a drumurilor județene pe timp de vară constând în: – Întreținerea părții carosabile specifică tipului de îmbrăcăminte;

 – Întreținerea platformei drumului;- Asigurarea scurgerii apelor din zona drumului;- Întreținerea mijloacelor pentru siguranța circulației rutiere și de informare;- Asigurarea esteticii rutiere din zona drumului;- Întreținerea curentă a podurilor și a podețelor;- Covoare bituminoase; – Siguranță rutieră;- Protejarea corpului și a platformei drumului; – Întreținerea periodică a podurilor și podețelor.

 – Lucrări accidentale: refaceri după inundații, alunecări de teren, cutremure, accidente rutiere, pentru aducerea drumurilor și a podurilor la starea tehnică inițiala; Reparații și înlocuire elemente podețe tubulare

– Întreținerea curentă a drumurilor județene pe timp de iarnă, constând în plombarea gropilor cu mixturi stocabile inclusiv aprovizionare, aprovizionarea cu materiale pentru combaterea lunecușului, asigurarea cu panouri de parazăpezi,  deszăpezirea manuală și mecanică. 

Daniel MURARU

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

6 comments

  1. Un cetatean 14 iunie, 2020 at 17:10 Răspunde

    Bravo!!!
    Mare lucru ca a fost suprins momentul.
    Incredibil, dar tipic pentru Romania.
    Acea autoutilitara nu are niciuna din caracteristicile cilindrului compactor!
    Oricum, n-o sa se intample nimic. La pariu ca nu se va lua nicio masura!

  2. gigi. 14 iunie, 2020 at 20:59 Răspunde

    Poate da sfaturi Marcoci Vlad cel vremelnic la ANAR, care NU VINE LA SERVICIU la SGA Neamt!!! Cine oare il ponteaza pe (***)! ITM Neamt nu va sesizati!!! de chiulangiu!!!

  3. V.Vasile 16 iunie, 2020 at 08:53 Răspunde

    Tot spun, pauza si iar spun despre catastrofa de strada Izvoare care ce sa vezi, nu mai apartine municipiului asta pt. a fi modernizata mai repede si dai promisiuni de vreo 3 x 4 mandate(12 ani)
    Mai intreb odata locuitorii din zona si oamenii de afaceri a caror salariati nu au un trotuar si fac slalom prin baltoace, va convine ? Voi conducatori auto, va rupeti masinile pe acest DJ 157 ,,modernizat,, unde balariile de-a dreapta si de-a stanga du devenit capcane veritabile nu aveti nimic de spus sau sunteti in pauza ?!

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.