Numele specialiștilor care supraveghează lucrările pe trei tronsoane ale A7, ținute la secret de CNAIR. Directorul Laicu respinge acuzațiile că experții ar fi fost numiți pe criterii politice
Mari frământări, în ultima perioadă, în interiorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și mai ales la structura subordonată – Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași. Motivul? Modul în care au fost aleși inginerii rezidenți și o parte a echipelor acestora, care supraveghează lucrările pe cele trei loturi (dintre Focșani și Pașcani) ale autostrăzii A 7, ce urmează să lege Capitala de Moldova. Informațiile în posesia cărora am intrat arată că, în rândurile angajaților DRDP Iași, există un grad mare de nemulțumire din cauza modului în care au fost numiți inginerii. Există discuții și în ceea ce privește alegerea unor persoane care fac parte din echipele acestora. Marea problemă ar fi că doi dintre cei trei ingineri rezidenți nu ar avea experiența necesară pentru a ocupa astfel de poziții și că CV-ul nu le-ar permite să gestioneze lucrările din postura de specialiști.
Mai mult decât atât, cei care nu corespund din punct de vedere al experienței ar fi fost aleși pe cu totul alte criterii, relația cu șeful și apartenența politică, adică la PSD, partid din care provine și directorul Laicu.
Era puțin probabil ca alegerea inginerilor rezidenți să nu provoace nemulțumiri în rândul anumitor angajați, ținând cont de câștigurile salariale mari. De exemplu, un inginer rezident primește un spor de 75% din salariu pentru munca pe care o efectuează la A7. Și cei din echipele acestora încasează bani mai mulți pentru serviciile prestate. Așa s-ar explica interesul pentru aceste poziții, care aduc pentru cei implicați plusuri semnificative la salarii.
Contactat de atacul.ro, Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iași, a respins categoric acuzațiile, afirmând că alegerea inginerilor rezidenți nu a fost influențată politic sau altfel. Laicu spune că toți cei care supraveghează, din partea DRDP, lucrările pe cele 3 loturi ale autostrăzii sunt oameni cu experiență și cu CV-uri solide: „Având în vedere că CNAIR este în procedură de licitație pentru selectarea firmelor de consultanță pentru toate loturile și faptul că nu se putea să nu fie emis ordinul de începere a lucrărilor, pentru că am fi pus în pericol PNRR-ul, adică atragerea banilor, noi am pus specialiști din DRDP. Aceștia au fost aleși în baza unor criterii: să fie ingineri de drumuri, să fie diriginți de șantier, să aibă tot felul de studii, diplome, atestate, să aibă experiemnță similară, să mai fi făcut consultanță similară. Toți au experiență! De exemplu, la Focșani, avem un inginer care a făcut (n.red. supraveghere) varianta Tecuci, plus mai multe drumuri naționale. Toți sunt oameni cu vastă experiență în drumuri, sunt drumari. Firmele de consultanță își au specialiștii aleși tot după aceste criterii. Atâta timp cât sunt specialiști, că or fi de la PSD sau PNL nu mă interesează. Au fost aleși pe criterii de competență și acte. Nu i-am fi putut numi altfel, că i-ar fi respins cei de la CNAIR”.
S-au ascuns în spatele GDPR-ului
Pentru a vedea dacă inginerii rezidenți au fost numiți pe alte criterii decât cele menționate de directorul Laicu, am solicitat Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să ne comunice lista, pentru fiecare lot din Autostrada A7, a persoanelor care au responsabilități de consultanță, lotul, activitatea și atestatul deținut.
Reprezentanții CNAIR au refuzat să ne furnizeze aceste informații, motivând că ar încălca GDPR (protecția datelor cu caracter personal): „În ceea ce privește Autostrada Moldovei (A7) precizăm că pe tronsoanele 1 și 2 ale autostrăzii Ploiești – Buzău sunt semnate contracte de supervizare cu antreprenorul TECNIC CONSULTING ENGINEERING ROM NIA SRL, începând cu data de 02.12.2022. În ceea ce privește lotul 3 urmează a fi contractate serviciile de supervizare ale aceluiași antreprenor. Pe celelalte loturi ale A7 ofertele depuse se află în proces de evaluare. În ceea ce privește solicitarea dumneavoastră (numele și prenumele persoanelor din echipele de consultanță, atestate obținute), (…) considerăm că informațiile solicitate nu fac obiectul unei cereri în baza prevederilor legii nr. 544/ 2001, acestea nefiind informații de interes public”.
Fiind vorba despre un proiect atât de important, cum este autostrada A7, iar persoanele în cauză sunt angajate ale unei companii de stat, invocarea GDPR de către CNAIR este o găselniță pentru a nu ne oferi informațiile solicitate. Chiar și invocând acest motiv – protecția datelor cu caracter personal – cei de la CNAIR ar fi putut să ne furnizeze informații referitoare la atestatele și activitatea (CV-urile) inginerilor rezidenți numiți pentru a supraveghea lucrările pe A7, între Focșani și Pașcani.
D.MURARU
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.