Variante „criminale” pentru eliminarea restricției de tonaj de pe podul de la Pângărați

3
3189

Ședința desfășurată, săptămâna trecută, la Prefectura Neamț, ce a avut ca temă anularea restricției de tonaj (30 de tone), pe podul (FOTO) de peste Bistrița, din comuna Pângărați, nu a fost deloc una liniștită, reprezentanții agenților economici solicitând autorităților să ia măsuri pentru a se reveni la limita de 40 de tone. Situația nu este deloc una simplă, urmând ca la mijlocul acestei săptămâni să fie luată o decizie care ar trebui să mulțumească ambele tabere. Vorbim, pe de o parte, de autorități, care pun mai presus decât orice siguranța rutieră, iar de altă parte, de agenții economici care, de câțiva ani, tot pierd bani din pricina limitării de tonaj de pe podul amintit. Soluțiile identificate la ședința de la Prefectură nu par a fi dintre cele mai mulțumitoare, mai ales că ne aflăm în plin sezon estival, iar traficul este extrem de aglomerat. Administratorul drumului a declarat că este de acord cu varianta ca autovehiculele de 40 de tone să poată circula doar pe axul drumului, pe mijlocul podului, ceea ce ar însemna că, în acel moment, pe pod nu ar mai putea trece nicio mașină. Pentru această soluție, s-a pus în discuție montarea de semafoare care să asigure, alternativ, traversarea podului. Numai că această variantă ar duce la blocaje în trafic, probabil mai mari decât cele din urmă cu 2 ani, când s-a circulat mult timp pe un singur fir pe podul de la Preluca. Cum nimeni nu-și dorește să contabilizeze înjurăturile electoratului aflat în concediu, varianta semaforizării încă se află în studiu. O altă variantă a fost aceea ca autovehiculele de 40 de tone să traverseze podul doar în anumite intervale orare ale zilei, când traficul înregistrează valori mai mici sau pe timp de noapte. Doar că va fi nevoie ca cineva să urmărească dacă aceste intervale orare vor fi respectate. Întâlnirea a două autovehicule  de 40 de tone pe podul cu probleme ar putea duce la prăbușirea acestuia, iar urmările ar putea fi catastrofale.

Cea mai bună soluție ar fi reparația podului, care are peste 50 de ani de când a fost construit, însă nu există fonduri pentru această lucrare. Administratorul drumului, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, a contractat doar servicii de proiectare, cele de execuție urmând să mai aștepte câțiva ani.

În concluzie, variantele luate în calcul pentru ridicarea restricției de tonaj nu vor face decât să afecteze, mai mult sau mai puțin, traficul în zonă. Cu toate acestea, agenții economici cer soluții, iar unii dintre ei chiar au amenințat că vor renunța la activitățile economice pe care le desfășoară. Reprezentanții fabricii de ciment de la Tașca s-au plâns că au pierdut, în ultimii ani, mulți clienți din cauza restricției de tonaj de pe podul de la Pângărați.

Din cauza limitei impuse, agenții economici sunt nevoiți să renunțe 25% din cantitatea pe care ar putea să o transporte. Iar asta înseamnă pierderi de ordinul milioanelor de euro, pentru că variantele ocolitoare sunt  foarte costisitoare.

În plus, situația a dus și la pierderea unor sume importante la bugetul de stat și există pericolul ca acestea să crească, dacă nu va fi găsită o soluție bună pentru rezolvarea problemei.

Transportul feroviar, care ar fi o alternativă pentru o serie de agenți economici ce depind mult de transportul mărfurilor, nu este agreat din cauza investițiilor ce ar trebui făcute în infrastructură.

Rămâne de văzut ce soluție vor adopta autoritățile și pe cine va afecta aceasta: pe transportatori sau pe turiști și pe cei aflați în tranzit prin Pângărați, spre Bicaz sau din Bicaz spre Piatra-Neamț.

Chestionat pe marginea acestui subiect, prefectul George Lazăr a declarat că încă nu a fost luată o decizie privind ridicarea restricției de tonaj de pe DN15, pe podul de la Pângărați.

D.M.

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

3 comments

  1. Andrei Varga 12 iulie, 2021 at 18:29 Răspunde

    Deci agenții economici din zona mint cu obrăznicie .
    Fără nici un fel de teama, zilnic zeci de cimentruckuri trec la deal și la vale de la Heidelberg Cement Tașca pe podul cu pricina și le vedeți pe axa Nepi Gara Brădet 1 mai de unde drumul se divide .
    Unele spre Bacău altele fac stânga spre Lidl Gen Nicolae Dăscălescu spre Fermelor de unde merg fie spre Roman fie spre Târgu Neamț .
    Zilnic .Suntem copii???
    Heidelberg Cement Tașca aparține de un imperiu financiar care cumpără toată Europa și da și rest .
    Mai știți ceva de amoniacul ăla ? Cred că și acum stau in genunchi aia cu controlul apelor că au deranjat .

  2. Andrei Varga 12 iulie, 2021 at 20:27 Răspunde

    A, că îmi mai amintesc de ceva .Oare trailerul care la Tarcău a dărâmat grinda CFR și a ucis oameni în acel microbuz nu pe podul respectiv urma să treacă în continuare!?
    Iar un camion cu trailer periodic care transporta un excavator pe el are cel puțin 40 de tone, in jur de 16 are gol ansamblul de vehicule camion tractor cu semiremorca trailer cu periodic .
    O sea cu obloane ușoare de aluminiu cântărește goala cu ambele rezervoare de motorina pline cu tot cu șofer 16 tone și 120 kg !
    Pe verificate, pe Franța la carat paleți cu saci de ciment atât avea un Mercedes cu semiremorca tip sea ușoară cu obloane din aluminiu .
    Dar sunt semiremorci și mai grele .

  3. Gaby 12 iulie, 2021 at 21:26 Răspunde

    Trec zilnic prin zonă. Și zilnic trec camioane cu lemn, și ciment, și balastru, și mărfuri. Un camion incarcat cu bușteni verzi de fag, spre exemplu, și cu dublă remorcă este cumva sub limita impusă? Ăștia mai pun ceva la cale și mai dau cu niște fumigene.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.