Primarul de Târgu-Neamț, plătit cam cât cel de la Sagna. Cu cât au crescut salariile, în ultimii 3 ani, în primării

1
1395

Atacul.ro prezintă evoluția salariilor angajaților din primăriile județului Neamț, în intervalul 2017 – 2019. În unele administrații locale, cheltuielile cu retribuțiile s-au dublat sau chiar mai mult decât atât, în condițiile în care numărul angajaților a rămas constant, iar în unele cazuri a scăzut.  Și pentru că nu au personal suficient pentru a lucra în slujba comunităților, unele dintre primării au ușile larg deschise viitorilor funcționari.

Datele au fost furnizate de către instituțiile ai căror reprezentanți au acceptat să răspundă întrebărilor noastre și de pe site-urile unităților administrativ teritoriale. Situațiile vor fi prezentate pentru fiecare primărie în parte, așa cum au fost trimise, în ordine alfabetică.

Potrivit Legii – cadru 153/2017: „Salariul de bază reprezintă suma de bani la care are dreptul lunar personalul plătit din fonduri publice, corespunzător funcției,  gradului/treptei profesionale, gradației, vechimii în specialitate” (…) „Sporul reprezintă un element al salariului lunar/soldei lunare, acordat ca procent la salariul de bază, solda de funcție/salariul de funcție, indemnizația de încadrare, în condițiile legii, pentru fiecare categorie de personal”.

Indemnizațiile edililor și salariile angajaților, prezentate mai jos, sunt cele BRUTE, SALARIILE NETE FIIND DIFERITE ÎN FUNCȚIE DE SPORURI, DEDUCERI etc.

Angajaților din sistemul public li se acordă lunar indemnizație de hrană, în valoare de 347 de lei/persoană, iar anual beneficiază de vouchere de vacanță, de 1.450 de lei/persoană. Cei care lucrează la implementarea proiectelor finanțate din fondurile europene primesc un spor de până la 50% la salariul de bază, iar angajații care efectuează controale financiare preventive beneficiază de un spor de 10 %. În unele cazuri, cum sunt cele ale bibliotecarilor, este acordat și sporul pentru condiții vătămătoare în cuantum de 15%.

Leafă cu cinci cifre și pentru administratorul public al orașului

Primăria Târgu-Neamț a angajat, în trei ani, numai 4 salariați (2 polițiști comunitari și 2 inspectori), iar la finele anului trecut avea un efectiv de 142 de angajați. În același timp, instituția și-a majorat cheltuielile salariale cu peste 1,42 milioane de lei, cea mai mare creștere fiind înregistrată în anul 2018, cu peste 1,28 milioane de lei. La sfârșitul anului trecut, Primăria Târgu-Neamț cheltuise peste 8,93 de milioane de lei ca să-și plătească angajații. (Vezi aici evoluția numărului salariaților și a cheltuielilor salariale în trei ani)

În ceea ce privește banii pe care îi încasează lunar angajații acestei unități administrativ teritoriale pentru munca depusă, potrivit listei funcțiilor și salariilor aferente, publicată la 31 martie, care poate fi consultată aici, primarul și viceprimarul aveau indemnizații un pic mai mari decât cele ale primilor gospodari de la Sagna. La Târgu-Neamț, primarul Daniel Harpa încasa o indemnizație de 13.520 de lei, viceprimarul, una de 11.440 de lei, în timp ce administratorul public al orașului era plătit de stat cu 11.400 de lei. Secretarul orașului avea o leafă de 10.280 de lei, directorul executiv – 9.330 de lei, directorul adjunct – 8.153 de lei, un șef de serviciu – 7.590 de lei, arhitectul șef – 7.590 de lei, iar un șef de birou – 6.230 de lei. Auditorul Primăriei Târgu-Neamț era plătit cu 5.665 de lei, un consilier/inspector/consilier juridic/polițist local – cu între 2.273 de lei și 5.150 de lei, iar un referent, cu între 2.248 de lei și 4.030 de lei. Polițiștii locali primeau și o normă de hrană în valoare de 32 de lei pe zi de persoană. Primăria Târgu-Neamț avea șoferi plătiți cu lefuri cuprinse între 3.188 de lei și 3.350 de lei, muncitori calificați, cu între 2.665 – 2.850 de lei și bibliotecari remunerați cu sume cuprinse între 3.612 lei și 4.949 de lei.

32 de lei pe zi, norma de hrană pentru polițiștii locali

Nici la Primăria Timișești nu s-a dat frâu liber angajărilor, deși salariile au fost foarte atractive. Cel puțin asta spun reprezentanții instituției. În trei ani, aici au fost angajați doar 3 oameni. În schimb, cheltuielile cu retribuțiile angajaților au crescut, în perioada 2017 – 2019, cu peste 1,15 milioane de lei.  (Vezi aici evoluția numărului salariaților și a cheltuielilor salariale în trei ani)

Potrivit listei funcțiilor și salariile aferente acestora, publicată la 31 martie (vezi lista aici), primarul de Timișești era remunerat lunar cu 9.360 de lei, vicele, cu 7.280 de lei, iar secretarul, cu 6.460 de lei. Un șef de serviciu din primărie avea o leafă de 6.250 de lei, un auditor era plătit cu între 4.202 lei și 5.583 de lei, un consilier primea un salariu de bază între 3.109 și 5.683 de lei, un referent – 2.678 – 4.746 de lei, un polițist local – 2.678 – 5.415 de lei. Și la Timișești, polițiștii locali sunt mai bine hrăniți decât ceilalți salariați ai primăriei, suma fiind de 32 de lei pe zi de persoană. Administratorul Primăriei Timișești încasa lunar, pentru serviciile aduse comunității, 6.460 de lei, bibliotecarul – 4.867 de lei, iar muncitorul necalificat – 3.062 de lei.

Primăria Tupilați nu și-a publicat salariile, contrar legii

Administrația locală a comunei Tupilați era asigurată, la finele anului trecut, de 19 persoane. Acestora li s-au adăugat 11 asistenți personali ai persoanelor cu handicap grav, remunerați de primăria din localitate. În trei ani, la Primăria Tupilați au fost angajate trei persoane, perioadă în care cheltuielile salariale au crescut cu 375.000 de lei, cifrându-se, la sfârșitul anului trecut, la 1,3 milioane de lei. (Vezi aici evoluția numărului salariaților și a cheltuielilor salariale în trei ani)

Primăria Tupilați nu a publicat pe propriul site, pe data de 31 martie, lista funcțiilor și salariile aferente acestora, context în care riscă o pedeapsă de până la 10.000 de lei, dacă inspectorii de muncă vor verifica această unitate administrativ teritorială în ceea ce privește asigurarea transparenței veniturilor salariale.

A rămas lista funcțiilor și salariile aferente acestora, publicată pe 30 septembrie 2019 (vezi aici), care arată că primarul avea o indemnziație de 8.320 de lei, vicele, una de 6.240 de lei, secretarul fiind plătit cu aceeași sumă. Un șef de birou era remunerat cu 6.240 de lei, iar un consilier cu între 2.912 și 4.160 de lei.

Trei ani fără nicio angajare la Primăria Zănești

Primăria Zănești nu a angajat niciun om în trei ani, efectivul salariaților rămânând la 27 de persoane. În schimb, cheltuielile salariale au crescut, în aceeași perioadă, cu 442.000 de lei, și au ajuns, la sfârșitul anului trecut, la 1,75 milioane de lei.  

(Vezi aici evoluția numărului salariaților și a cheltuielilor salariale în trei ani)

În privința salariilor valabile în acest an, primarul era plătit cu o indemnizație de 10.400 de lei, viceprimarul, cu 8.320 de lei, iar secretarul, cu 8.112 lei. Un auditor din Primăria Zănești avea o leafă între 4.992 de lei și 7.134 de lei, un consilier/inspector/consilier juridic – 4.160 – 7.134 de lei, un referent – până la 4.077 de lei, iar un șofer – până la 3.822 de lei. (Vezi aici lista funcțiilor și salariile aferente acestora, publicată la 31 martie 2020).

Sursa foto: www.dreamstime.com

N.R.

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

1 comment

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.