Escrocherie calculată la virgulă, la Primăria Pângărați. Camion înmatriculat în Franța, cumpărat din Italia

4
2776

Completăm, astăzi, dezvăluirile publicației atacul.ro privind afacerea desfășurată la Primăria Pângărați, unde a fost cumpărat un camion cu macara în schimbul sumei de 50.000 de euro, cu noi informații care demonstrează, dacă mai era nevoie, ilegalitățile la care se dedau cei lucrează în instituție. Chiar fără nicio teamă că Poliția, Curtea de Conturi sau Fiscul ar putea să îi prindă la un moment dat. Dacă cineva mai avea dubii că achiziția, realizată la începutul anului 2017, nu a fost una cu dedicație, informațiile pe care le prezentăm astăzi vor întregi, cu siguranță, tabloul acestei escrocherii.

Așa cum arătam anterior, caietul de sarcini pentru această achiziție, semnat de primarul în funcție – Lungu Petru Bordea, conținea absolut toate caracteristicile camionului Iveco ce avea să fie cumpărat. Acest lucru demonstrează că, în momentul întocmirii caietului de sarcini, afacerea era deja pecetluită.  

Printre alte obligații, în caietul de sarcini a fost introdusă și condiția ca mașina să aibă maximum 310.000 de kilometri. Documentele în posesia cărora am intrat indică faptul că camionul Iveco avea 309.000 kilometri, adică suficient cât să se încadreze în cerințele autorității contractante (n.r. Primăria Pângărați). Și este fabricată în 2004, fix cât să se încadreze cerințelor din caietul de sarcini.

La capitolul „Denumirea investiției”, în caietul de sarcini era făcută mențiunea că este vorba de „Achiziție camion cu macara pentru serviciul de gospodărie comunală, COMUNA DĂMUC (sic!), județul Neamț”. Comuna Dămuc nu avea nicio treabă cu această achiziție.

La descrierea funcțională și tehnologică, cerințele Primăriei Pângărați  aveau, după cum spuneam, corespondent perfect în caracteristicile tehnice ale camionului pe care instituția avea să-l achiziționeze de la o firmă din Italia. În document se spune clar că autocamionul trebuie să fie cu braț, să aibă maximum 310.000 kilometri și an de fabricație minimum 2004; număr de osii – 3; 6X4 configurare;  greutate proprie maximum 15.000 kg; greutate maximă minimum 26.000 kg etc. Toate aceste condiții tehnice, plus altele, au fost îndeplinite la fix de camionul Iveco pe care primăria urma să-l cumpere. De exemplu, brațul macaralei trebuia să aibă capacitatea de întindere de fix 8,4 metri (1.735 kg capacitate de ridicare), adică exact cât avea camionul Iveco cumpărat.

Camionul, cu certificat din Franța, cumpărat din Italia

Anunțul Primăriei Pângărați a fost postat pe SEAP pe data de 6 ianuarie 2017, fiind depusă o singură ofertă, cea a firmei italiene Edilizia Industriale SRL, cu sediul în Roma. Italienii au oferit un Iveco cu macara, an de fabricație 2004, pentru suma de 217.800 de lei, fără TVA, adică 48.218 euro. Contractul a fost încheiat pe 24 februarie, camionul ar fi intrat în țară în martie, iar în iunie a fost înmatriculat. Numai că sunt câteva aspecte care ar trebui elucidate de către polițiști. Dacă vor, bineînțeles! În primul rând, când a ajuns în România, camionul avea documente de înmatriculare emise de autoritățile franceze. Acest lucru înseamnă că firma italiană a jucat rolul de intermediar. Verificările noastre au arătat că autocamionul a fost în proprietatea unei firme din Nisa, Franța.

Comisia de evaluare a ofertelor în cadrul acestei achiziții a fost numită prin dispoziția primarului Bordea, pe 17 ianuarie 2017, și a fost formată din viceprimarul Ioan Petronel Mancaș, în calitate de președinte, contabilul Valeria Brocea și Victor Jitaru – membru.

Interesant este că auditorii Camerei de Conturi nu au verificat această achiziție, o atitudine similară având-o și Corpul de Control al Prefectului care, în aprilie 2019, când prefect era Daniela Soroceanu, a făcut o anchetă la Primăria Pângărați. Ultima verificare a celor din prefectură, cu noul prefect George Lazăr, a scos la iveală doar faptul că achiziția camionului s-a făcut fără să existe o hotărâre a consiliului local. Investiția ar fi fost prinsă în HCL nr. 12/2017, în anexa nr.5. Însă, aleșii cu care am discutat ne-au declarat că nu-și amintesc să fi votat pentru achiziția camionului.

Lipsa de reacție a autorităților în această afacere ar putea să aibă o explicație, respectiv implicarea unui personaj care, prin firma sa, a făcut și face multe afaceri cu primăriile din județ. Datele noastre arată că, același personaj a vândut, în ultimii ani, unor primării din județ mai multe camioane și utilaje, metoda folosită fiind aceeași: camioane și utilaje vechi și nefuncționale, cumpărate la prețuri de nimic din   străinătate, au fost vândute, după ce beneficiau de reparații minime, pentru sume colosale administrațiilor publice locale. Unii afirmă chiar că acest tip de afacere l-a propulsat pe personajul respectiv în lumea bună a afacerilor cu bani de la bugetul de stat. Aceasta poate fi explicația pentru jocul de glezne practicat atât de Poliție, cât și de alte instituții ale statului cu atribuții de control. Curtea de Conturi, de exemplu.

Daniel MURARU

 

 

 

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

4 comments

  1. Virgil 17 aprilie, 2020 at 18:59 Răspunde

    As putea banui cine este in spatele acestor afaceri….
    In fata vedem cine sunt actorii. Speram ca mismasurile ii mai destupa pe oameni si vor vota corect de data asta.

    • Nica Daniela 17 aprilie, 2020 at 22:50 Răspunde

      Nu este suficient faptul ca oamenii sa voteze „cum trebuie”. Trebuie identificati si pedepsiti exemplar adevaratii artizani ai acestor jafuri atit de la Pangarati cit si de la Dobreni. Este putin spus mismasuri, asa cum caracterizezi acest „eveniment”. Nu cred ca, persoana care conduce compartimentul financiar contabil intr-o primarie, nu putea bloca plata facturii in cauza, daca i se parea ceva suspect. Explicatia este una simpla, si-a tras partea leului. Cu riscul de a nenoroci alti oameni si aceia nevinovati. Este valabil in ambele cazuri, Pangarati si Dobreni. In cazul Dobreni, s-a pornit caruselul.

  2. FLORIN 18 aprilie, 2020 at 08:28 Răspunde

    Sigur,trebuie sa fie pedepsiti….vorbe goale…te apuca rasul…
    Alooo,cine sa-i pedepseasca?Dumnezeu?Maica Domnului?Poate ei…. Pe bune?Cum dracu sa mai batii campii cu”autoritatile”sa vina sa faca,sa aresteze,sa ancheteze…
    Aloo?Ce autoritati?Alea platite cu ”pensii colosale speciale”de 200 milioane/luna si salarii colosale la fel?Alea?
    Pai de ce crezi ca au primit de la politicieni acele aberatii de privilegii?Ca sa-si faca treaba si sa-i aresteze?
    Pai tocmai aceste autoritati corupte care slugarnicesc si sunt complice cu sistemul mafioto politic sunt cauza devalizarii acestei tari.
    Impotriva lor trebuie sa ne revoltam.

    • Daniela 18 aprilie, 2020 at 10:54 Răspunde

      Iti inteleg sentimentul de revolta mai mult decit crezi, mai cu seama ca sint implicata direct intr-un astfel de razboi. Daca leprele nu mai ajung la butoanele banilor publici, atunci nu mai are cine alimenta sistemul mafiot de care vorbesti. Pana una alta, sa ne tihneasca Sarbatorile. Cu bine.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.