Nu vom vedea vreun metru din Autostrada „Unirii” nici în acest an. Nu au bani să o construiască, dar nici nu recunosc

7
740

Nu au turnat un metru de asfalt, dar continuă să joace alba-neagra cu mult-așteptata Autostrada ”Unirii” care, dacă ar fi construită, ar lega Moldova de Transilvania și ar conduce la dezvoltarea zonei de Nord-Est a țării, una dintre cele mai sărace din Uniunea Europeană. Discuțiile de la nivel înalt care au avut și au ca subiect această șosea de mare viteză nu au dus la materializarea proiectului. Nici în acest an nu se va întâmpla nimic în acest sens.

Deputatul USR Cătălin Drulă a declarat, recent, că autostrada, care ar trebui să pornească de la Iași și să ajungă la Târgu-Mureș, nu va beneficia de  finanțare din fonduri europene prin Programul Operațional 2021 – 2027 și că premierul Orban a evitat să recunoască public acest lucru. Deputatul a mai declarat că situația este foarte gravă și că Guvernul Orban ar trebui să o prezinte cetățenilor.

”Premierul Orban tocmai a evitat abil într-o conferință de presă să recunoască că nu vom avea fonduri europene pentru construcția autostrăzii Tg. Mureș-Iași. Un reporter a întrebat corect (citez aproximativ) <<având în vedere scăderea fondurilor europene pentru infrastructură rutieră în noul buget al UE, precum și alocarea unei mari părți către finalizarea proiectelor deja în curs, care sunt proiectele noi pentru care mai rămân bani?>>.Ludovic Orban a evitat să răspundă și a recitat un punctaj despre Masterplan-în-sus, Masterplan-în-jus. Răspund eu, bazat pe datele oficiale și pe documentele guvernului la care am avut acces acum câteva zile: autostrada Ploiești-Bacău și modernizarea căii ferate Arad-Timișoara. ATÂT. Alte proiecte, cum ar fi autostrada Tg. Mureș-Iași nu au finanțare și nu sunt prevăzute în proiectul de Program Operațional. Situația este foarte gravă și ar trebui, în primul rând, ca guvernul să o prezinte cu onestitate cetățenilor și, în al doilea rând, să se lupte cu cerul și pământul la Bruxelles ca să obținem un buget mai mare pentru dezvoltarea de infrastructură rutieră.Cred că ne-am săturat cu toții de guverne care pun ruj pe porc și ne promit că se va face și va fi bine. Hai să discutăm onest despre infrastructură și hai sa ne luptăm, nu în conferințe și pe la declarații, ci acolo unde pe bune contează:

1) În obținerea de finanțare pentru autostrăzi și aici fondurile europene sunt absolut esențiale. Dacă alocările și limitările rămân ca în propunerea de astăzi de pe masa UE pentru România e o nenorocire.

2) În reformarea instituțiilor care se ocupă de dezvoltarea autostrăzilor. Deja au trecut luni de zile de când avem acest guvern și nu se clintește nimic la CNAIR, CFR, CNAB. Dacă tot așa ca în ultimii 10 ani sperăm să facem infrastructură, ne mințim singuri”, a spus deputatul Drulă.  

Autostrada ”Unirii”, bună pentru adunat voturi

În timp ce decidenții, indiferent de partid, emit tot felul de declarații doar pentru a câștiga capital electoral, în special când se apropie alegerile, afaceriştii din Moldova suportă cu greu cheltuielile uriaşe cu exporturile din cauza lipsei unei intrastructuri rutiere care să le permită accesul facil către pieţele externe. Unii dintre ei au și trecut în rândurile falimentarilor din această cauză.

Autostrada ”Unirii” Iași – Târgu-Mureș  ar trebui să străbată un traseu dificil (deal şi munte), ceea ce presupune un volum mare al lucrărilor de artă (poduri, podeţe, viaducte) şi numeroase arii protejate, situri de importanţă comunitară, fiind considerată și cea mai scumpă din țară. Valoarea estimată de Compania Națională de Autostrăzi pentru acest proiect este de 6,14 miliarde de euro.

Proiectul a fost împărțit în trei mari secţiuni: Târgu Mureş – Ditrău (92 km), Ditrău – Târgu-Neamţ (119 km) şi Târgu-Neamţ – Iaşi (78 km).

În prezent, legătura dintre Moldova şi Transilvania se face pe drumurile naţionale, anevoioase pentru traficul greu în special. În acest context, autostrada ar deveni o alternativă mult mai puțin costisitoare pentru traficul internaţional de tranzit.

N.R.

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

7 comments

  1. Alina 23 ianuarie, 2020 at 13:50 Răspunde

    Reprezentantii Romaniei la Bruxelles „se lupta cu cerul si pamantul” nicidecum pentru binele fraierilor (asa cum considera ei) care i-au trimis in forurile internationale. Se lupta pentru a-si ingrosa conturile personale si pentru a-si spori averile personale. Romania este buna doar pentru a consuma alimente si bunuri de larg consum, import UE. Si acelea sub standarde diminuate de calitate, fata de produsele originale. Cind vine vorba sa primim si noi o paine alba, sa facem un pas inainte, ti-ai gasit. Se cauta si se gaseste lesne nod in papura si pentru cele mai mici deficiente si ajungem sa fim pedepsiti. Toate aceste lucruri se petrec prin implicarea si contributia exclusiva, a noastra a celor ce votam orice pentru ca, se pare ca nu avem de unde alege. In noiembrie anul trecut ni se promitea marea cu sarea. Dupa cum vedem s-a ales praful. Bani de salarii nu, bani de pensii nu, bani de medicamente nu. Numai rafuieli peste tot. Tot ce s-a promis in toamna s-a transformat intr-o apa chioara urat mirositoare. Majoritatea dintre noi am ajuns la vorba aceea ” rau cu rau, dar mai rau fara el”. Acum a mai dat peste noi si gandacul croitor. Avem de ales intre a salva aceasta insecta si a nu avea parte de vestita autostrada. Ce alegem?

  2. Stefan 23 ianuarie, 2020 at 14:59 Răspunde

    Am mai spus si cu alte ocazii, aceasta autostrada NU se va face cu fonduri UE , deoarece nu este cuprinsa in reteaua de transport de baza (CORE) TEN-T!Desi figureaza in TEN-T varianta „comperehensive” (extinsa) , precum si in masterplanul de transport al Romaniei, este greu de crezut ca UE va finanta aceasta lucrare.Singura solutie este una de decizie politica, cu bani de la bugetul national.

    • Alina 23 ianuarie, 2020 at 20:23 Răspunde

      Stefan, care buget , care bani? Sintem in 23 ian 2020 si Romania nu are inca un buget clar. Tot auzim ca sint prevazuti bani pentru toate cele promise, dar in fiecare zi primim cite o lovitura. Ne spune cineva catre sint beneficiarii reali ai majorarii salariului minim pe economie, inafara de parlamentari? Bugetul prevede doar avantaje pentru politicieni si gastile lor. O seara buna!

  3. FLORIN 24 ianuarie, 2020 at 06:39 Răspunde

    Stati linistiti ca nu se va face niciodata.
    Motivul:
    Pe cei de la PSD/PNL nu ii intereseaza sa faca ceva pe termen lung adica 5 ani,7 ani.10 ani..
    Firmele lor de”casa”nu pot face autostrazi deci nu pot fura cu acest gen de proiecte.
    Pentru asta au inventat programul de furat national PNDL(bani de la buget).
    Cu aceasta aberatie de program PNDL se fac lucrari de proasta calitate cu asfaltari in bataie de joc neverificate de nimeni in sate si comune pustii unde in 20 de ani nu va mai ramane nimeni decat tigani.
    Credeti ca-i intereseaza?
    Cu PNDL s-au FURAT miliarde de euro,cu care se putea face LEJER aceasta autostrada.
    Nu s-a vrut.
    Atat timp cat nu pot fura, PNL/PSD nu vor face autostrazi cu bani de la buget ci vor fura in continuare cu aberatii gen PNDL.

  4. Stefan 24 ianuarie, 2020 at 12:39 Răspunde

    Alina, bugetul pe 2020 este aprobat- bun , rau, exista.Nu parlamentarii sunt beneficiarii maririi salariului minim, ci lucratorii din sectorul privat si unii bugetari.Problema e ca , din cauza acestor masuri luate pe picior , vor disparea locuri de munca in unele sectoare.Responsabilii pentru finantarea/nefinantarea unor obiective din bani europeni nu sunt euro-parlamentarii (ei nu au atributii in acest sens), ci guvernul, presedintele si comisarul european din partea Romaniei.Toate negocierile au fost duse de functionari numiti de diferite ministere si de reprezentanta Romaniei la UE si supervizate de presedintie.Fosta comisara Corina Cretu (Dezvoltare regionala) si actuala comisara Adina Valean (Transporturi) au lucrat si lucreaza pentru orice altceva in afara de interesul national al Romaniei…De acord si cu Florin:in loc sa se dea bani pe toate prostiile din PNDL, mai bine s-ar finanta autostrada Est-Vest!

  5. Alina 24 ianuarie, 2020 at 20:59 Răspunde

    Stefan, indemnizatiile parlamentarilor se actualizeaza in functie de salariul minim pe economie, deci si-au luat partea leului. Acesta este si motivul pentru care a fost asa de repede promulgata majorarea salariului minim.

  6. constantin 27 ianuarie, 2020 at 13:14 Răspunde

    Imi pare rau ca m-am nascut in Moldova.Era deajuns oriunde dar nu in Moldova.Urasc oamenii de nimic care au facut naveta la parlamentul Romaniei fara sa faca ceva pentru Moldova.Unii au imbatranit in parlament fara sa faca nimic decat pentru propriile buzunare.Priviti acum ce exemplare are judetul Neamt in parlament:necalificati, cauciucari ,vanzator de ciuperci si exemplelele pot continua.Ce productie industriala avea judetul Neamt in 1989 si cat mai este acum.Trebuie sa le spunem celor care au ocupt functii de conducere ca nu au facut nimic si sa ceara iertare de la popor.Nu conteaza zoaia politica toti sunt o apa si un pamant.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.