Afaceri în familia PSD: Firma cumătrului lui Arsene și firma fiului ministrului Bădălău, contract cu o valoare amețitoare

6
1962

Vlasie Gheorghe, zis și Ginel, cumătrul lui Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț, și patronul firmei Aqua Parc SRL Roznov care, de câțiva ani, câștigă pe bandă rulantă contracte finanțate cu bani publici, a dat din nou lovitura. De această dată în județul Bacău, acolo unde, alături de alte trei societăți comerciale, a ]ncheiat un contract de 153 de milioane de lei, fără TVA. Banii vor fi alocați de la bugetul Consiliului Județean Bacău, prin Serviciul Public Județean de Drumuri Bacău, care administrează drumurile județene. De altfel, licitația a fost organizată de Serviciul Public Județean de Drumuri din subordinea CJ Bacau, contractul fiind încheiat la începutul lunii iulie 2019. Licitația pentru contractul „Lucrări de servicii de întreținere curentă și periodică multianuală iarnă-vară 2018-2022 a drumurilor județene din administrarea SPJD Bacău” a fost lansată pe Serviciul electronic de achiziții publice în mai 2018, iar anunțul de atribuire s-a făcut în data de 4 iulie 2019.

Descrierea contractului: Lucrari si servicii de întretinere curenta si periodica multianuala iarna-vara 2018 – 2022 a drumurilor judetene din administrarea SPJD Bacau, conform caietelor de sarcini, listelor de cantitati. Principalele lucrari: lucrari de întretinere a partii carosabile, a drumurilor pietruite, a platformei drumului, a santurilor si a rigolelor, covoare bituminoase, tratamente bituminoase, siguranta rutiera, întretinerea periodica a podurilor si podetelor, prevenirea si combaterea lunecusului si a inzapezirii drumurilor judetene pe timp de iarna, plombari cu mixturi asfaltice stocabile. Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificari sau informatii suplimentare in legatura cu documentatia de atribuire in termen de: 16 zile (înainte de data limită de depunere a ofertelor/candidaturilor) Termenul limita in care Autoritatea Contractanta va raspunde in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificari:10 zile inainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor in anuntul de participare.

Valoarea totală estimată a contractului a fost de 170.799.204 lei, fără TVA.

Termenul limită pentru primirea ofertelor a fost stabilit pentru 29 iunie 2018, iar procesul verbal de deschidere a ofertelor s-a încheiat în 2 iulie. S-au înscris pentru a participa la procedură 5 operatori economici (Aqua Parc SRL, Conextrust SA, Construcții Generale Moldova, Eldacos Con și Fair Play SRL), însă doar un singur operator a depus efectiv o ofertă. Este vorba de asocierea Conextrust SA & Aqua Parc SRL, cu terți susținători NBG SRL și Drupo SA. Oferta câștigătoare: 153.805.410 lei, fără TVA. Conextrust SA este o firmă din Bacău controlată de omul de afaceri Vasile Rusu. Acesta controlează și firma Rustrans SA, care recent a câștigat, alături de Aqua Parc și alte societăți comerciale, un contract dolofan (care prevede reabilitarea drumurilor județene și a podurilor) cu CJ Neamț, în valoare de zeci de milioane de lei. Drupo SA este firma din subordinea Consiliului Județean Neamț care administrează drumurile județene, iar prezența sa în acest „ghiveci” pare, cel puțin la prima vedere, inexplicabilă. În ceea ce privește firma NBG SRL, aceasta își are sediul în comuna Bolintin Vale, județul Giurgiu, locul de baștină al senatorului Niculae Bădălău, actualul ministru al Economiei. Bădălău a preluat scaunul de ministru de la nemțeanul Dănuț Andrușcă. Firma NBG SRL, care apare în ecuația contractului de peste 150 de milioane de lei cu CJ Bacău, aparține lui Radu Gabriel Bădălău, nimeni altul decât fiul ministrului Economiei. NBG-ul lui Bădălău Jr. a prins, în general, contracte în județul Giurgiu, fiind o abonată la lucrările cu bani publici.

Niculae Bădălău este un politician controversat, oscilând între a fi alături de condamnatul Liviu Dragnea si tabăra adversă acestuia. Cert este că Bădălău a prins portofoliul de la Economie în perioada în care Dragnea încă mai era jupân în PSD. Asocierea firmei fiului lui Bădălău cu cea a cumătrului lui Arsene este greu de explicat în condițiile în care actualul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, a primit protecție de la Arsene. Deputat de Giurgiu Cuc nu a fost susținut de Bădălău pentru a prelua Ministerul Transporturilor, moment în care, cu acceptul lui Dragnea, Arsene l-a înscris pe Cuc în PSD Neamț. Așadar, este evident că dragoste între Bădălău și Arsene nu există. Și totuși, ce caută NBG-ul lui Bădălău lângă firma cumătrului lui Arsene?

Daniel MURARU

Citeste si:

„Mișculații” la o licitație organizată de CJ Neamț? Miza: un sfert de miliard de lei, bani pentru drumuri și poduri

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

6 comments

  1. mihnea1 1 august, 2019 at 18:26 Răspunde

    Singurul limbaj intre infractori de acest gen este cel al banilor. Aici, cel mai probabil, liantul (care a luat prte din comisioane) a fost europarlamentarul Benea. Adica vataful de Bacau, initiat de Hrebenciuc, care a devalizat Bacaul pret de cateva mandate in fruntea CJ. Si nu trebuie sa se iubeasca soseta cu Badalau, si-au impartit drumurile pe care intervin fiecare si in rest…sa vina banii.

  2. greudeinteles 2 august, 2019 at 13:14 Răspunde

    Duamna Gina, daca ati fi citit cu atentie, in articol nu se vorbeste nici despre spectaculos si nici despre ilegal. Se vorbeste despre abonatii la contracte publice, se vorbeste despre cumetrii, despre inculpatul arsene. Si, da, se vorbeste despre contracte cu valori ametitoare, dupa cum spune autorul. S-ar parea ca nici asa nu-i bun, ai?
    Traisca PSD!!!!

  3. Eu 3 august, 2019 at 13:36 Răspunde

    Ginel baiat destept , cu multe usi deschise, inca din anii 2000, cand ne trecea granitele farà viza, lasand punga cu euroi la vama

  4. Stefan 15 august, 2019 at 12:23 Răspunde

    Va spun eu unde e golania, d-na Gina!Acest contract prevede plata a cca 9 milioane de euro anual pentru „intretinerea” drumurilor judetene!Nu vi se pare cam mult pentru ce se face , de fapt?!Mult mai corect ar fi fost un contract cadru in care sa se stabileasca costul pe metru patrat (de ex) al reparatiilor, iar pata sa se faca in functie de lucrarile efectuate…

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.