Până repară Arsene și Cuc DN 15, Bicaz-Poiana Teiului, atenție la „cratere”!

10
1662

Porțiunea din drumul național DN 15, între orașul Bicaz și Poiana Largului, care se întinde pe o distanță de 44 de kilometri, devine de la an la an tot mai periculoasă, în ciuda promisiunilor autorităților cum că șoseaua va intra în reparații capitale. Probabil că tocmai din această cauză, a  promisiunilor, administratorul nu a mai alocat fonduri nici măcar pentru a plomba gropile apărute în asfalt. Așa se face că drumul arată îngrozitor, mai rău ca anul trecut și mult, mult mai rău față de acum 2-3 ani, când cei de la Drumuri Naționale au mai aruncat câte o roabă de asfalt în gropile apărute și s-au îngrijit de zonele afectate de alunecări de teren. Acum, înainte de promisa reparație capitală, pentru orice conducător auto este o adevărată aventură să circule pe acest drum, pentru că atenția îi va fi solicitată la maximum. Groapă după groapă, zone cu drum denivelat, porțiuni afectate de alunecările de teren, drum surpat. Toate sunt la ordinea zilei pe tronsonul Bicaz-Poiana Largului. Sunt zone, ca cele din poze, în apropierea localității Poiana Largului, unde se circulă pe un singur fir de mai bine de un an, fără ca administratorul drumului să intervină. Poduri cu balustradele distruse și parcări infecte. Cam așa arată acum DN 15, Bicaz – Poiana Largului, un drum pe care este indicat să-l eviți dacă ai alternativă sau pe care este bine să conduci cu maximă atenție, dacă nu ai încotro și trebuie să-l parcurgi.

Promisiuni 

Dată fiind importanța acestui drum, care, odată reparat, ar putea să crească serios numărul turiștilor, pentru că vorbim de unele dintre cele mai frumoase locuri din județul Neamț (Lacul Izvorul Muntelui, Stațiunea Durău etc), de-a lungul vremii, politicienii s-au întrecut în a promite că vor depune eforturi pentru a-l repara. Au făcut-o și candidații de la PNL, dar și cei de la PDL sau PSD, ori de câte ori s-au aflat în campanie electorală.

(Sursa: www.google.com/maps)

Acum, promisiunile au venit din partea ministrului Transporturilor, Răzvan Cucu, dar și a lui Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț, cei doi fiind colegi de partid, dar și de organizație, Cuc fiind membru PSD Neamț. La prima sa vizită în Neamț, în septembrie 2017, ministrul Cuc dădea asigurări că tronsonul de drum Bicaz – Poiana Largului va intra într-un proces de reabilitare si modernizare. Cu Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iași, lângă el, ministrul Cuc afirma că valoarea lucrărilor ar fi de 284 de milioane de lei și că până la sfârșitul anului 2017 va fi lansată procedura de proiectare și execuție a drumului. Nimic nu s-a întâmplat din ce a promis, iar la recenta vizită în Neamț, din 1 martie anul acesta, ministrul Cuc, proaspăt revenit pe funcție, a făcut cu o altă promisiune pentru Bicaz – Poiana Largului, afirmând că tronsonul de drum va intra în reparații capitale în regim de urgență, pentru că au fost identificate 38 de puncte de calamități. Termenul de execuție și de remediere a acestor calamități, lucrări evaluate la 330 de milioane de lei, ar fi de 6 luni. Urmează să se stabilească și de când va curge termenul, pentru că pe DN 15 nu au început încă lucrările.

1 martie 2019: Arsene are „o veste bună pentru toți nemțenii”:

„Am o veste bună pentru toți nemțenii.
Aflat intr-o vizită de lucru în județul Neamț, ministrul transporturilor Răzvan Cuc, a dat asigurări că drumurile naționale și județene vor fi modernizate cu celeritate in proporție de peste 90%. La întâlnire au participat și Narcis Neaga- directorul CNAIR și Ovidiu Laicu- director DRDP Iași, ceea ce îmi întărește convingerea că ceea ce am stabilit astăzi se va realiza. Pentru prima dată în ultimii 30 de ani se va construi un drum expres nou, pornit de la zero, între Piatra Neamț și Bacău, fapt ce va oferi municipiului Piatra Neamț o nouă perspectivă din punct de vedere economic și turistic. Acest drum va fi construit cu fonduri europene nerambursabile. A doua arteră de circulație importantă pentru nemțeni este drumul național Bicaz-Poiana Largului. Acest drum va intra in reparații capitale în regim de urgență. Anul acesta se va turna covor asfaltic pe drumurile ce fac legătura între Piatra Neamț și Bicaz, precum și DN2 de la Castelul de apă până la Moțca.Tot în 2019 va începe reabilitarea podului de la Girov și se va finaliza lucrarea podului de la Preluca. Deși în ultimii 50 de ani, în județul Neamț nu s-a mai intervenit asupra majorității drumurilor nationale, vă asigur că până la finalul mandatului voi rezolva problema infrastructurii din județ„

Așa cum nu au început nici la podul de la Preluca, pe sensul Piatra Neamț – Bicaz, și nici podul de la Girov. Se lucrează pe anumite zone pe E85 între Hanu Ancuței și Castelul cu Apă. S-a promis, de asemenea, că în acest an se va turna covor asfaltic pe tronsonul Piatra Neamț – Bicaz, însă lucrările nu au început. Drumul expres Piatra Neamț – Bacău, o altă promisiune a tandemului Cuc-Arsene, se află în fază incipientă, contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate fiind scos la licitație pe SICAP. Însă, până la începerea efectivă a lucrărilor va mai trece, cu siguranță, multă apă pe Bistrița. Este suficient doar să amintim că pentru Autostrada A8 s-au făcut studii de pre și fezabilitate pentru care Compania de Autostrăzi a plătit milioane de euro. Lucrările la autostradă nu au început, iar studiile trebuie reactualizate, ceea ce înseamnă alte câteva milioane de euro.

Daniel MURARU

 

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

10 comments

  1. Alis 15 mai, 2019 at 17:55 Răspunde

    „Am o veste buna pentru toti nemtenii”. Noi, „sacul si peticul” v-am servit inca o minciuna pe linga puzderia de gogosi reincalzite de pina acum. Aceste doua personaje de poveste, prin tot ce emana, nu faca altceva decit sa confirme nivelul degradat al „comunitatii” in care-si fac veacul. Cei care s-au deplasat in ultimii 17 ani pe traseul Bicaz-Vatra Dornei, indiferent de scopul calatoriei, sa nu-si faca sperante ca se va schimba situatia cit timp vrednicii nostrii Cuc si Arsene & Comp, vor gestiona interesele si nevoile nemtenilor in materie de drumuri si nu numai. Daca vrem si altceva, pe 26 mai sa le
    aplicam o prima corectie. Bafta dragi nemteni care vreti si sperati sa calatoriti pe drumuri europene la noi in Romania, nu doar cind trecem granita spre Ungaria sau Serbia, pentru concedii civilizate.

  2. constantin 16 mai, 2019 at 08:55 Răspunde

    Ne batem joc de zonele frumoase ale judetului/.Pacat ca statiunea Durau depinde de niste neica nimeni.In loc sa dezvoltam zona turistica, sa creem locuri de munca condamnam aceasta zona frumoasa si data de Dumnezeu la izolare.Am mers si eu la Durau in aceasta primavara.Parcarile erau pline si majoritatea conducatorilor auto se plangeau de starea drumului Bicaz-Poiana Largului.Degeaba se afiseaza Arsenie pe langa Dragnea ca nu obtine mare lucru.La pitit pe Cuc la Neamt fiindca cei de la Giurgiu nu vor sa il mai vada pe acolo.Este al -II-lea ministru fugar preluat de Arsenie care nu il ajuta cu nimic.

  3. Ana 16 mai, 2019 at 09:07 Răspunde

    Drumul acesta nu are niciun viitor.
    Va mai apărea doar în cărțile de istorie.
    Nici barajul de la Bicaz nu se simte prea bine. Mergeți și faceți poze la balustradă! O să vă dea fiori și dumneavoastră și celor care vă citesc. Timpul și intemperiile lucrează. Încet și sigur.
    Bine că cei care sunt obligați să folosească acest drum plătesc rovignetă!

  4. Ana Ungureanu 16 mai, 2019 at 10:52 Răspunde

    Pe DN 15 le-a trebuit aproximativ 4 ani sa repere un pod,cel de la Preluca,mai avem mult de asteptat pana o sa vedem drum bun pe acest tronson.DN 15 nici din Piatra Neamt spre Bicaz nu este mai bun,se deterioreaza pe zi ce trece tot mai mult,dar nimeni nu spune nimic si nici nu vor face nimic.

  5. Alina 16 mai, 2019 at 11:22 Răspunde

    Judetul Neamt a devenit un fel de rezervatie naturala, in care se refugiaza tot felul de creaturi care nu reusesc sa se aclimatizeze prin alte zone ale tarii(fie din cauza incompetentei, fie din pricini de lacomie). Nu stiu cum se face, dar gasesc in Soseta un sprijin neconditionat si dispus sa preia(cu anumite conditionari „materiale”) toate „refuzurile” la export. Asa sintem noi moldovenii din Neamt si nu numai, excesiv de iertatori, ingaduitori si dispusi sa acceptam sacrificiul, fara sa indraznim macar sa punem retorica intrebare „pina cind?” Cit despre zona Bicaz, o bucata buna de timp transpira pentru ea un alt emanat al politicii romanesti, in persoana lui Vlad Marcoci. Inafara de a-si umple buzunarul cu bani publici, fara a avea nici cea mica si justificata contributie proprie, nu regasim nimic in zonele Bicaz, Valea Muntelui care sa-i poarte amprenta in calitatile publice publice pe care le-a avut. Acum inteleg ca se ocupa de Apele Romane, alt locusor de nebunii pentru multe personaje. Daca politicienii nostri ar lua la pas zona Bicaz, cu rabdare si interes real, cu siguranta vor putea remarca pe chipurile localnicilor, tristetea, neputinta in fata acestor hoarde de profitori si in final deznadejdea acceptata ca pe o stare contiunua de normalitate.

  6. mihnea1 16 mai, 2019 at 18:18 Răspunde

    Orice constructor i-ar explica duetului mincinos Cuc – Arsenie ca nici daca lucreaza 24 din 24 nu reusesc sa reabiliteze traseul Bicaz – Poiana Teiului in 6 luni. Poate daca vor sa umple alunecarile de teren cu pietris si sa toarne un strat de asfalt. Este un drum extrem de greu si costisitor de reabilitat. Si il vor reabilita asa cum reabiliteaza de ani de zile axialul. O gasca de mincinosi.
    MERGETI LA VOT!

  7. Emi 16 mai, 2019 at 22:17 Răspunde

    La intrare in Cartierul Marceni Bicaz, este un pod de dimensiuni reduse, vai mama lui. Acum vreo trei ani, ditamai gaurile din el erau umplute cu talas rezultat din prelucrarea lemnului. Nu am mai vazut asa ceva nicaieri. Cind ploua, umplutura de talas devenea istorie imediat. Anul trecut au umplut gropile cu pietris peste care s-a aplicat cite o lopata de ciment. Tehnologie PSD, nu gluma! Cind vezi asa ceva, ai impresia ca nici cucul nu mai cinta. Trebuie sa merg pina la Bicaz cu niste treburi si promit sa fac poze la gropile despre care v-am povestit si sa le postez spre deliciul cititorilor. Este o adevarata incercare sa traversezi podul cu pricina, pentru ca intr-un moment de neatentie, ajungi imediat la Ortopedie si nu de alta, medicii spagari sint ascunsi la beci. Ramai olog pina se ocupa cineva sa te impaieze cu ghips. Dl Primar al orasului Bicaz, membru de vaza al PSD, traverseaza podul catre Biblioteca, atunci cind sint evenimente, doar cu masina de servici. De, este drum lung de la Primarie pina la Biblioteca. Nu stiu sigur daca sint mai mult de 200m si este pacat sa-si murdareasca pantofii sau sa-i strice prin gropi. Sau mai grav, isi fractureaza vreun picior sau mina pe care o foloseste cind scoate leafa de pe card.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.