(FOTO) Cât de sigur este podul de la Preluca? Dezastrul lăsat de muncitori

2
1174

Deși, în prezent, se circulă pe ambele sensuri de mers, lucrările de reparații la podul de la Preluca, de pe DN 15, din comuna Pângarați, nu au fost încă finalizate. Constructorul, o firmă din Bacău, a reușit să termine, în toamna anului trecut, doar reparațiile pe sensul de mers dinspre Bicaz spre Piatra Neamț, insa, cu toate acestea, circulația se desfășoară pe ambele fire. Lucrările de consolidare a podului ar fi trebuit să reînceapă în primăvara acestui an, însă muncitorii încă nu au revenit pe șantier. Sub pod, pe sensul Piatra Neamț-Bicaz, adică pe sensul care nu a fost reparat, au apărut câteva crăpături care ar trebui să le dea de gândit celor de la Direcția Regională Drumuri și Poduri Iași în administrarea căruia se află drumurile naționale, cu tot cu poduri, din Neamț.

Fotografiile au fost realizate în urmă cu câteva zile:

În plus, muncitorii firmei băcăuane au lăsat deșeurile rezultate în urma lucrărilor la pod în zonă. Tone de bucăți din beton, asfaltul decopertat, dar și alte deșeuri rezultate în urma lucrărilor au fost abandonate în apropierea pârâului Secu și pe marginea drumului comunal care trece pe sub pod. În autorizația de construire este stipulat clar că beneficiarul are obligatia de a respecta condițiile impuse de protecția mediului.

In plus, trebuie să transporte la gropi de gunoi autorizate materialele care nu se pot recupera sau valorifica, rămase în urma executării lucrărilor de construcții. Zona de sub podul de la Preluca a fost transformată într-o adevărată groapă de gunoi. Pe lângă deșeurile din beton și două movile de asfalt aruncate aiurea, nu lipsesc resturile de la muncitori (ambalaje din plastic etc), care întregesc tabloul de coșmar.

Pe podul de la Preluca s-a circulat pe un singur fir din octombrie 2015 și până la sfârșitul lunii decembrie. Decizia de limitare a traficului a fost luată după ce o expertiză a indicat că armătura de rezistență la grinda principal din amonte a fost serios afectată în urma lovirilor repetate ale autocamioanele care circulă pe sub pod. Reparația podului a început în iulie 2019, iar lucrările ar fi trebuit să fie finalizate în septembrie. Nu s-a întâmplat așa, pentru că s-a schimbat soluția tehnică, după ce au fost identificate noi probleme. Costurile au crescut cu încă 80.000 de lei, ajungând la aproximativ 200.000 de euro. Constructorul a reușit să finalizeze doar un singur fir, cel dinspre Bicaz spre Piatra Neamț. În această lună s-a împlinit un an de la eliberarea autorizației de construire, iar lucrările nu sunt gata. Sunt 3 ani și 7 luni de când specialiștii au identificat probleme la podul de la Preluca, iar acestea nu au fost remediate în totalitate nici astăzi.

Daniel MURARU

Citeste si:

Peste 200.000 de euro costă reparațiile podului de la Preluca. Sunt șanse mari ca lucrarea să nu fie finalizată la termen

Bani în plus pentru podul de la Preluca. Motivul: schimbarea soluției tehnice

Încă 2 luni de așteptare. Patronul firmei care repară podul de la Preluca: „Lucrările au fost sistate din cauza unei schimbări de soluții tehnice”

(VIDEO) Bătaie de joc! Blocaje în trafic de zeci de minute la podul de la Preluca. Reparațiile se fac la ralanti

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

2 comments

  1. valisor 10 mai, 2019 at 20:05 Răspunde

    Să-mi dau una, gata, m-am săturat! Să-mi iau elicopter? Cu toții ar trebui să renunțăm la tărăboanțe și să ne luăm elicoptere. Calea spre heliport trece prin SECȚIA DE VOTARE. Încerc și eu, da sper să nu rămân doar cu reclamă la pastă de dat la dinți, că emigresc în Teleorman!

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.