Cazul autobasculantei de la Primăria Dobreni. Fostul consilier de achiziții: „Nu am văzut niciodată cartea de identitate a mașinii și nici factura”

1
661

 

Povestea achiziției unei autobasculante de către Primăria Dobreni, în anul 2017, în schimbul sumei de aproximativ 20.000 de euro, continuă cu un nou episod. Atacul.ro a solicitat, în data de 23 ianuarie, primăriței Vasilica Crețu să răspundă la o serie și să prezinte cartea de identitate a autobasculantei MAN, pe care primăria a cumpărat-o, în august 2017, de la Valer Popa Întreprindere Individuală, întrucât există zvonuri că cel din urmă a cumpărat camionul, înainte de a-l vinde primăriei, de la primăriță, soțul acesteia sau una dintre firmele familiei Crețu. Ieri, sub semnătura Vasilicăi Crețu, Primăria Dobreni ne-a comunicat că nu a putut să ne pună la dispoziție informațiile pe care le-am solicitat, în termen de 10 zile”, și nicio copie după cartea de identitate a autobasculantei, deoarece fostul consilier responsabil cu achizițiile din primărie s-ar fi transferat și a plecat fără să predea documentele ce le avea în lista de atribuții. Vasilica Crețu ar fi putut să ne răspundă la aproape toate întrebările, însă a preferat să dea vina pe fostul consilier responsabil cu achizițiile din Primăria Dobreni.

După publicarea articolului, Constantin Nica (foto), consilierul acuzat că a plecat fără să predea documentele, a luat atitudine, respingând afirmațiile celor din Primăria Dobreni. Nica afirmă că a predat toate documentele și că nu a văzut niciodată cartea de identitate, dar nici factura. Ce-i drept, aceste documente ar trebui să se regăsească la contabilitate și la Taxe și impozite. La ultima ședință de Consiliu Local, la solicitarea consilierului Dănuț Chelmu, angajații primăriei au căutat documentul, însă nu l-au găsit.

Iată punctul de vedere al lui Constantin Nica:

Jignit și amenințat cu alungarea din primărie

„Pe zi ce trece constat că se fac afirmații gratuite, netemeinice și defăimătoare la adresa mea. Faptul că nu am devenit sluga minciunii și a fărădelegilor a determinat o serie de represalii și abuzuri asupra persoanei mele. Pentru că am dreptul la un punct de vedere, rog să-mi fie permis exercitarea acest drept în condiții civilizate și vă aduc la cunoștiință șirul cronologic al desfășurării evenimentelor, așa cum s-au desfășurat pe parcursul celor 2 ani și 4 luni pe care i-am petrecut la Primăria Dobreni în mandatul doamnei primar Crețu. Din prima zi, când am revenit din concediu medical (menționez că nu am fost prezent la instalarea în funcția de primar) și m-am prezentat la locul de muncă, artileria grea a fost orientată spre mine. Întrebările au fost de genul „De unde ai venit, cum ai ajuns la Dobreni, de ce ai plecat după 29 ani vechime în același loc de muncă?”. I-am dat explicațiile cerute, mi-a verificat dosarul de personal și din clipa aceea s-a declanșat potopul. Nu pentru că aveam vreun „defect de fabricație”, ci pentru că nu făceam parte din aceeași ”Familie”. Pe tot parcursul perioadei, începând de atunci și până la data de 10 octombrie 2018, când am luat hotărârea să plec din primărie, nu am avut parte decât de jigniri, amenințări cu alungarea din primărie de către doamna primar, dacă nu ascult orbește comenzile. Deși nu mi-am încălcat atribuțiile de serviciu niciodată, mi-am făcut datoria cinstit și nu m-am implicat în afaceri și fărădelegi, m-am „bucurat” de un „tratament” crunt. Fiecare achiziție (unele cu bugete consistente), care trebuia încheiată conform planificărilor, era presărată de controverse, nemulțumiri în ceea ce privea furnizorul, deși acesta se dovedea a fi de bună credință. Au existat achiziții în cazul cărora s-au exercitat presiuni și amenințări asupra mea, pentru ca rezultatul să fie cel „dorit”. În fiecare zi, de la primele ore ale dimineții, începeau reproșurile și amenințările. Așa a fost până la final, pe data de 10 octombrie 2018, când, după ce mi-a fost semnat transferul, nu au întârziat să apară manifestările de bucurie și satisfacție că a reușit să scape de mine, incomodul. Am calificat acest comportament drept jenant pentru persoana care l-a manifestat, cu atât mai mult, deoarece l-a împărtășit și cu un alt angajat al instituției”

”Nu știu să existe la Primăria Dobreni vreo instanță supremă”

”În legătură cu cele afirmate în răspunsul la adresa dumneavoastră cu privire la date legate de achiziția mașinii de către UAT Comuna Dobreni, vă transmit următoarele informații și vă pot pune la dispoziție și documentele în sprijinul celor afirmate de mine. În data de 08.10.2018 mi-a fost semnat transferul și în data de 09.10.2018 doamna primar a convocat în biroul dumneaei tot colectivul de funcționari prezent în acel moment în instituție și i-a adus la cunoștință faptul că, începând cu data de 11.10.2018, eu nu voi mai fi angajatul Primăriei Dobreni, deoarece am „decis de bună voie”, peste noapte, să-mi solicit transferul, fapt total neadevărat. În dimineața zilei de 10.10.2018, deși doamna primar știa că este ultima zi acolo pentru mine, mi-a dat în grabă dispoziție verbală cui să predau documentele și a informat, în același timp, și persoana care trebuia să primească documentele și să întocmească procesele verbale de primire. Apoi a plecat din instituție, fără să mai revină până la ora 16.00. Am avut de predat tichetele de grădiniță, bonurile BCF de motorină, dosarele achizițiilor în curs (2018) și dosarele achizițiilor finalizate pe anul 2017, îndosariate și pregătite pentru a fi transferate în arhivă (care deja făcuseră obiectul controlului de la Curtea de Conturi). Registrul de corespondență l-am predat colegei de birou, din dispoziția doamnei primar Crețu. Dețin în copie toate documentele de predare-primire cu semnăturile predator/primitor cu ștampila și semnătura doamnei primar Crețu. Înainte de a se transmite un răspuns oficial la o solicitare, cel care întocmește documentul ar fi bine să strângă informații pertinente legate de subiectul în cauză. Constituie o atitudine total neprofesionistă menționarea, într-un astfel de document, deja făcut public, a unor informații neadevărate, mai cu seamă că există documente cu semnături. Ar fi fost corect din partea celui care a certificate, din punct de vedere juridic, conținutul datelor consemnate în răspunsul oficial, să mă contacteze, deoarece se puteau clarifica decent eventualele neînțelegeri, dacă îmi este permis să le numesc așa. Acesta trebuia să verifice cu temeinicie toate datele care i-au fost puse la dispoziție și să nu le preia ca atare. Nu am văzut niciodată cartea de identitate a acelui mijloc de transport, nu mi s-a dat nicio copie atât de pe factură, cât și de pe cartea de identitate a mașinii. Mi s-a transmis doar o notificare pe adresa de e-mail, din care rezultă că nu știu cine a stabilit în cadrul Primăriei Dobreni, CULPA mea și faptul că sunt obligat sub amenințarea cu proces să achit TVA-ul la o factură al cărui conținut nu-l cunosc, deoarece era firesc să primesc o copie. Nu știu să existe la Primăria Dobreni vreo instanță supremă. Am luat legătura cu cei de la Curtea de Conturi care au întocmit procesul verbal la finalizarea controlului și am primit un răspuns ce mi-a clarificat situația de fapt. De asemenea, în data de 10.10.2018, după finalizarea procedurilor de predare/primire, am considerat de bun simț să-mi iau rămas bun de la cei prezenți, inclusiv de la conducerea instituției prezentă în acel moment. Nu este adevărat că am plecat din instituție fără să informez conducerea și fără să predau ceea ce am avut în grijă, deși nu a existat o decizie/dispoziție scrisă de predare a celor avute în posesie, în perioada cât am fost angajatul instituției. Nu a fost deloc o decizie inspirată din partea celui care a afirmat ulterior acest fapt, deși atunci când eu am plecat, în data de 10.10.2018, dumnealui nu era prezent în instituție”

(Sursa foto: facebook/Constantin Nica)

Daniel MURARU

Citeste si:

Râsu’-plânsu’ la Primăria Dobreni. Primărița Crețu nu găsește actele autobasculantei

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

1 comment

  1. mihnea1 2 februarie, 2019 at 13:58 Răspunde

    „Famiglia” care conduce acum comuna a crezut ca functionarului ii va fi frica sa spuna adevarul. Surpriza. Si cred ca functionarul ii va da in judecata pentru a nu fi facut responsabil in aceasta speta si pentru a nu plati banii cheltuiti ilegal conform controlului Curtii de conturi. Bravo, domnule functionar. Merita sa ii trimiteti unde le este locul pentru jignirile si amenintarile pe care le-ati suportat.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.