Bani în plus pentru podul de la Preluca. Motivul: schimbarea soluției tehnice

1
379

Reparația podului de la Preluca, situat pe DN 15, între Bicaz și Piatra Neamț, pe care se circulă pe un singur sens de mai bine de trei ani, trebuia să fie finalizată pe 9 septembrie, conform contractului inițial încheiat intre Direcția Regională Drumuri și Poduri (DRDP) Iași și firma C-ON Trust Engineering SRL Bacău. Numai că, la sfârșitul lunii august, lucrările au fost sistate în vederea găsirii unei soluții tehnice pentru betonul sfărâmicios descoperit sub stratul de asfalt de pe pod.

„La consola podului din partea dreaptă, cum se vine spre Piatra Neamț dinspre Bicaz, după ce a fost demolată calea de pod existentă, s-a constatat că acea consolă este dintr-un beton foarte sfărâmicios și atunci a trebuit făcută o expertiză tehnică și schimbată soluția, adica reproiectarea modului în care se va face acea parte de pod. În momentul de față, lucrarea este sistată de DRDP Iași, beneficiarul ei, pentru că se așteaptă aprobarea comitetului tehnic. Nici noi, nici cei de la DRDP nu aveam de unde să știm că există această problemă, care a fost constatată în momentul demolării. Practic, partea aia de beton de sub asfalt e foarte sfărâmicioasă. Podul este făcut în anii 50, când nu existau stasurile la beton ca în zilele noastre. S-au făcut diverse prelevări științifice, expertize. Ele durează puțin, pentru că se schimbă soluția proiectului”, declara pentru atacul.ro, pe 7 septembrie, Sebastian Leonard Mărcuță, administratorul și acționarul firmei C-ON Trust Engineering SRL Bacău.

Specialiștii de la DRDP au avut nevoie de câteva săptămâni să găsească cea mai bună soluție, respectiv cea mai potrivită rețetă de beton care să-l înlocuiască pe „sfărâmiciosul de acum 70 de ani”, iar acest lucru a dus și la creșterea valorii contractului cu 11,54% din valoarea inițială. Valoarea suplimentară a lurărilor este de 86.455 lei, fără TVA. Contractul inițial a fost de 891.952 lei, TVA inclus, iar acum, adunând și această sumă suplimentară, valoarea totală a reparațiilor de la podul de la Preluca a ajuns la 994.833 lei, TVA inclus, adică la 213.167 euro la cursul de astăzi al BNR.

Firma din Bacău a reușit, până în acest moment, să betoneze numai un sens de mers, urmând să aplice hidroizolația și asfaltul după 28 de zile de la betonare. Acest lucru înseamnă că bucata pe care se lucrează, respectiv cea de pe sensul Bicaz – Piatra Neamț, va fi finalizata în câteva săptămâni, urmând ca procedura să fie reluată și pe celălalt fir, ceea ce va însemna încă 30 de zile. Un termen realist de finalizare a lucrărilor va fi 1 decembrie, de Ziua Națională a Romaniei.

Daniel MURARU

Citeste si:

Încă 2 luni de așteptare. Patronul firmei care repară podul de la Preluca: „Lucrările au fost sistate din cauza unei schimbări de soluții tehnice”

(FOTO) Când va fi gata podul de la Preluca? Termenul limită e duminică

Peste 200.000 de euro costă reparațiile podului de la Preluca. Sunt șanse mari ca lucrarea să nu fie finalizată la termen

Umiliți de CNAIR. Cozi de mașini de peste 6 kilometri, la podul de la Preluca

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

1 comment

  1. FLORIN 22 octombrie, 2018 at 15:25 Răspunde

    Da,sigur,bineinteles…betonul este sfaramicios,fierul rugineste iar apa curge la vale..

    Nu era suficient 200.000 euro pentru o lucrare care costa 50.000 cu tot betonul schimbat de pe acel podet.

    Dupa cum vedeti nu este nimeni arestat de la ISC si CNAIR desi lucrarea trebuia terminata in septembrie.

    In lipsa acestor arestari pe fondul disolutiei institutiilor praf de coruptie gen Parchet/IPJ/DNA/DIICOT/SRI baietii lui Arsene au mai umflat 20.000 euro la furaciunea de la Preluca.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.