Firma familiei prefectului „Piti” a câștigat încă două contracte cu statul. La Primăria Pângărați

9
1354

La Primăria Pângărați, unde domnește legea bunului plac a găștii primarului Lungu Bordea Petru, se lucrează de zor la fațada sediului primăriei. Contractul a fost câștigat de firma familiei prefectului de Neamț, Vasile Panaite, respectiv Izopoint SRL, unde unic acționar și administrator este Brândușa Panaite. Izopoint este o societate abonată la lucrările cu bani publici încă de pe vremea în care Gheorghe Ștefan, zis și Pinalti, fostul primar al orașului Piatra Neamț și lider al PDL la nivel județean, tăia și spânzura în Neamț. În acest sens, sunt de notorietate zecile de lucrări „prinse” de firma familiei prefectului Panaite, alintat de prieteni „Piti”. Zeci de contracte cu lucrări de construcții la Spitalul Județean de Urgență Neamț, dar și la alte instituții cu infuzie de bani publici, au rotunjit, an de an, cifra de afaceri a firmei familiei actualului prefect. După decăderea PDL-ului, Panaite s-a reorientat și a ajuns la PSD, susținut puternic de liderul județean al PSD, Ionel Arsene.

Astfel se  explică contractele cu bani publici, deloc puține, pe care firma Izopoint SRL le încheie și acum. În ultimul an, Izopoint a vândut ciururi la prețuri de lux firmei Publiserv, subordonată Consiliului Local Piatra Neamț; a încasat zeci de mii de lei pentru diverse igienizări făcute pe la Spitalul Județean Neamț, Centrul pentru Cultură „Carmen Saeculare” etc, iar succesul în afaceri continuă. Ultimele două contracte prinse de Izopoint SRL sunt cu Primăria Pângărați, valoarea totală a acestora fiind de peste 75.000 de euro fără TVA. Este vorba de construcția unui pod și reabilitarea sediului primăriei, ultima investiție fiind puternic contestată de câțiva consilieri locali. Motivul: primăria ar fi avut cu totul alte priorităție decât reparații la sediul primăriei.

Dar să luăm pe rând contractele prinse de Izopoint SRL cu Primăria Pângărați, locul unde, așa cum spuneam, multe lucruri se petrec la limita legii sau chiar cu încălcarea ei. De altfel, prefectul, prin atribuțiile conferite de lege, avizează toate hotărârile consiliului local, dar și dispozițiile primarului, așa că ar putea, dat fiind numărul mare de reclamații, să trimită Corpul de Control mai des în vizită la primăria condusă de Bordea.

Contract adjudecat în 21 de minute

În data de 20 octombrie, Primăria Pângărați a inițiat pe Serviciul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) anunțul conform căruia este în căutarea unui constructor care să efectueze reparații la fațada sediului primăriei. Este vorba de lucrări la fațadă, placaje cu gresie și faianță în jurul clădirii și placaje cu piatră. Valoarea lucrărilor: 83.868 lei fără TVA. Anunțul a fost inițiat la ora 09.28, iar 21 de minute mai târziu, adică la 09.49 era atribuit firmei Izopoint SRL. În 26 octombrie, tot prin SEAP și tot prin procedura „cumpărări directe”, Izopoint adjudeca al doilea contract cu Primăria Pângărați: lucrări de construcție pod peste pârâul Oanțu, valoarea fiind de 263.040 lei fără TVA.

 

„Reparațiile la primărie puteau să mai aștepte”

Dacă despre banii alocați pentru construirea podului despre pârâul Oanțu, consilierii locali aveau cunoștință, despre valoarea lucrărilor de reparații la sediul primăriei au aflat de la atacul.ro. Cel puțin doi consilieri locali sunt de părere că aceste lucrări de reparații puteau să mai aștepte, pentru că altele erau prioritățile. Problema a fost ridicată în ședința Consiliului Local din data de 30 octombrie, iar răspunsul pe care l-au primit a fost unul evaziv. Mai mult decât atât, executivul primăriei nu s-au mai obosit să le spună aleșilor locali, implicit cetățenilor, că reparațiile costă peste 20.000 de euro cu TVA inclus. La auzul acestei sume, unul dintre consilierii locali a izbucnit: „Mult, foarte mult. Nu știm exact ce vor să facă acolo, însă suma este mare. Pe de altă parte, altele erau prioritățile, nu repararea fațadei acum în prag de iarnă”. 

De altfel, consilierul Mihai Muraru, la ședința din 30 octombrie, i-a reamintit primarului Bordea că una s-a discutat și altceva s-a făcut: „Domnule primar, anul trecut, la o rectificare de buget, când erau bani în primărie, am stabilit să se facă stații de autobuz și nu s-au făcut. Pe bugetul din anul 2017 s-a revenit și a fost prins din nou stații… Am înțeles că nu ar fi bani pentru construirea lor. Problema stiți care este? V-ați apucat de reparat primăria acum, iarna. Mie mi se pare o sfidare la adresa locuitorilor, pentru că ei stau în stații de autobuz în condiții vitrege, iar dumnevoastră reabilitați clădirea primăriei… Scoateți gresia și faceți alte lucrări. Și le faceți acum, la timpul ăsta, când poate să înghețe, iar la anul să cheltuiți alți bani, să faceți alte investiții…”.

Reparațiile de la primărie, folosite să acopere un abuz?

Interesant este că anunțul pe SEAP pentru lucrările de reparații ale sediului primăriei au venit după ce un alt consilier local, Laurențiu Bogdan Radu, a înaintat primarului Bordea o adresă în care solicită să i se ofere mai multe informații cu privire la o anexă (foto) ce apăruse din senin, lipită de sediul primăriei.

În data de 11 octombrie, consilierul îi cerea primarului să-i pună la dispoziție autorizația de construire pentru investiția ”Extindere construcție sediu Primărie Pângărați”; devizul de lucrări; valoarea investiției; contractul în baza căruia constructorul a executat lucrările etc. Suntem în data de 6 noiembrie, iar consilierul nu a primit niciun răspuns, deși executivul primăriei ar fi trebuit să facă aceste precizări în ședința de consiliu local din 30 octombrie.

O sesizare privind anexa a fost făcută și la Inspectoratul de Stat în Construcții, pentru că există suspiciunea că aceasta a fost construită fără autorizație. Nici această instituție nu i-a răspuns clar.

Probabil, verificările sunt de durată. A cere anumite documente privind extinderea unei construcții o fi un adevărat calvar pentru angajații Inspectoratului de Stat în Construcții. Noi credem că la mijloc este cu totul altceva și nu este exclus ca acel contract privind reabilitarea fațadei primăriei să fi apărut tocmai ca urmare a problemelor cu anexa despre care responsabilii de la Pângărați refuză să ofere informații.

Așadar, avem plângeri făcute la ISC privind apariția unei anexe lipite de sediul primăriei, iar reprezentanții acesteia refuză să ofere informații; un contract apărut peste noapte despre care consilierii habar nu au, în valoare de 20.000 de euro, bani ce vor fi folosiți pentru repararea fațadei, trotuare, gresie etc și contractul încheiat pentru aceste lucrări cu firma familiei prefectului. Clasic românesc, am putea spune! 

Daniel MURARU

Citeste si:

Prefectul „Piti” și rabla lui vândută ca bună la Publiserv. Firma primăriei a cheltuit 20.000 de euro cu acest „ciur”

Cum și-a vândut prefectul Piti „ciurul” cu 15.000 de euro unei firme a primăriei

Afacerea  „Ciurul prefectului”, investigată de polițiști

Prefectul Panaite și soția, abonați la contractele cu statul. Primăria Voluntari, printre clienți

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

9 comments

  1. Maria 6 noiembrie, 2017 at 15:58 Răspunde

    Exista vreo deosebire intre „administratia” Pinalti si cea Arsene? Toate ciurucurile, ibovnicele si nepotii si prietenii celor amintiti taie in carne vie pe spinarea prostilor care-I voteaza.

  2. mihnea 6 noiembrie, 2017 at 17:44 Răspunde

    Citesc si ma minunez. In ce tara traim? De asta l-a pus prefect Arsene, sa ia lucrari si sa imparta cu el si cu OB? Mi-e greu sa cred ca ei nu stiu. Dar psd-istii ce zic? Sunt multumiti de promovarile pdl-istilor in fruntea bucatelor? Asa va trebuie sclavilor. Dar politistii, anticoruptii sau alte structuri ce fac? Cand e vreun calic de vrea sa dea mita 100 de lei ca sa nu i se ia carnetul (painea) mai aveti putin si trageti focuri de arma. Dar astia de se tin de inima in poza, de zici ca se jura ca nu fura, sunt protejatii vostri? Baaaa, dormiti linistiti? Va puteti privi copiii in ochi si sa le spuneti ca principala voastra treaba e sa aparati tara de hoti? Inseamna ca asta s-a vrut prefect ca sa poata face trafic de influenta pe la toate primariile, ca administratie nu cred ca stie. Probabil nu exista primarie in care sa nu aiba lucrari. Primaria Pangarati are suficienti bani pentru salarii marite la angajati, daca isi permite lucrari inutile, dupa cum ne spune unul dintre consilieri? Ce mai e de spus? Multumim, Arsene!

  3. Avocat 6 noiembrie, 2017 at 19:20 Răspunde

    Potent, Panaite asta. Mare crai si in privinta contractelor pe bani publici. Nimeni nu se autosesizeaza? E o practica obtinerea contractelor prin astfel de interventii? Unde mai pui ca e primul om din judet care trebuie sa ne garanteze legalitatea activitatii primariilor. Nu e un conflict de interese in privinta actelor care stau la baza executarii acestor lucrari si trebuie sa ajunga pe masa prefectului?

  4. VIOLINA PADURARU 6 noiembrie, 2017 at 19:27 Răspunde

    orice a ti spune primaria avea nevoie de modernizare deoarece nu trebuie sa ne laudam cu alte primarii ci sa ne laudam cu a noastra care chiar avea nevoie de modernizare cand a fost vb sa se faca sediu primariei in alta parte consilierii s au opus asa ca eu chiar ma bucur sa vad cladirea primariei modernizata care este a comunei si nu a primarului si daca cel putin 2 conslieri se opun matematic vb e cam putin din cei 15 eu ma bucur sa vad unitate respect si seriozitate toate casele se fac frumoase toti facem curatenie la case primaria e casa comunei noastre sa fie frumoasa sa nu mai rada altii de noi vb de alte comune eu imi iubesc comuna si cetateniidin care fac parte astept cu bucurie sa vad ceva frumos facut mult succes celor ce muncesc!!!!!!!!!!!!

  5. Diana 6 noiembrie, 2017 at 19:28 Răspunde

    Ce ne mai mira daca nici macar consilierilor nu li se ofera date despre cheltuirea banilor primariei. Consilieri care ar trebui sa fie cei care hotarasc modul in care se cheltuie banii publici. Ma intreb ce spun oamenii de afaceri care se chinuie sa-si mentina afacerile si sa-si plateasca oamenii, daca orice lucrare este obtinuta in aceasta maniera. Pentru lucrari mari sunt cei doi abonati, Nita si Ginel, iar pentru golanii mici Panaite. Vorba lui Mihnea, multumim, Arsene.

  6. Ion G 6 noiembrie, 2017 at 22:48 Răspunde

    Asta este taxa de protectie a primarului si a contabilei! Ce vorbim noi aici… Primarul acesta are facute foarte multe boacane si este sustinut foarte bine!

  7. V.Vasile 7 noiembrie, 2017 at 07:50 Răspunde

    Mai, mai, cum tin ei si in poze, mainile pe portofele.Tot am propus,
    publicati CV-urile acestor personaje dar cu precizarile de rigoare,
    ce au absolvit, cand si unde, ce au practicat, unde, performante sau…
    Poate la viitoarele alegeri le infundam vuvuzelele !

  8. constantin 7 noiembrie, 2017 at 08:52 Răspunde

    intre bordea si panaite este o „COLABORARE”mai veche, de pe vremea cand amandoi erau primari pdl si colectau pentru stefan.au obiective marete realizate:termopane scoala pangarati,lucrari la pensiunea ontanca etc.curios este faptul ca podul peste oantu este construit mai demult si dat in folosinta de un an.nu inteleg pana unde merge prosteala.tot la oantu sunt asfaltate capetele de drum iar in mijloc nu.de fapt bordea recidiveaza cu podul fiindca a mai facut unul nelegal peste paraul oantu „in spatele fostului magazin.daca nici echipa asta de consilieri locali formata din mai multi tineri nu reusesc sa-l aduca pe bordea in „legalitate”inseamna ca au cheltuit banii degeaba in campania electorala.totusi panaite nu are nici o remuscare ca acum este mare demnitar si se comporta ca un gainar.chiar banii le-a luat mintile la toti.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.