Pensiile nesimțite din Poliție, opera găștilor din IGPR și inspectorate

Home » Investigații » Pensiile nesimțite din Poliție, opera găștilor din IGPR și inspectorate

By admin on august 10, 2017. 3 Comments

 

Pensiile polițiștilor, militarilor, magistraților, parlamentarilor, diplomaților, aviatorilor au ținut capul de afiș al ultimelor zile, presa centrala și locală acordând spații ample acestui subiect. Și nici nu avea cum atâta vreme cât guvernul, cu un buget din ce în ce mai sărac, s-a arătat interesat de aceste pensii speciale. Se știe că în țară există beneficiari de pensii speciale de zeci de mii de lei, printre aceștia fiind și oameni care au lucrat în subordinea Ministerului Afacerilor Interne. Așadar, interesul public asupra acestui subiect este justificat, însă, din păcate, informațiile importante nu ajung la cetățeni așa cum ar fi normal, iar solicitările unor ziariști sau sindicate din Poliție se lovesc de refuzul deloc justificat al celor care controlează acest minister, mână-n mână cu șefii inspectoratelor din țară. De exemplu, conducerea Inspectoratului Județean de Poliție Neamț refuză să facă publice numele polițiștilor care, înainte de pensionare, au beneficiat de salariu de excelență. Oficial, acesta se numește spor pentru lucrări de excepţie şi misiuni speciale, iar valoarea sa este cuprinsă între 30-50% din salariu. Acest spor, de care poate beneficia 5% din efectiv, este luat în calcul la stabilirea pensiei, așa că bătălia pentru obținerea lui este mare. Și este explicabil, pentru că un spor de 50% la salariul de bază înseamnă de la câteva sute de lei, în cazul subofițerilor, și poate ajunge la câteva mii în situatia ofițerilor. Așadar, cei care beneficiază de acest spor înainte de pensionare se trezesc cu pensii substanțial mai mari decât cei care nu se bucură de el. Sporul de excelență a făcut mulți politiști fericiți in Neamț și, cu siguranță, în toată țara, pentru că mai toți au constatat că au pensii mai mari decât salariile. Așa s-a ajuns, de exemplu, ca ofițeri de poliție nemțeni să aibă pensii de peste 10.000 de lei. Din informațiile pe care le deținem, recordul îl deține un ofițer care a avut mulți ani funcții de conducere și care încasează acum o pensie cu puțin sub 12.000 de lei. Bineînțeles că acest lucru nu ar fi fost posibil dacă omul legii nu se bucura de salariul de excelență ce a contribuit substanțial la creșterea pensiei. Nu a fost singurul beneficiar al sporului luat în calcul la stabilirea pensiei, în situația lui fiind aproape toți cei care au ieșit la pensie în ultimul an. Și vorbim atât de ofițeri cât și de subofițeri.

Sporul de excelență, secret de serviciu. Așa spune IGPR-ul!

În ultimii ani au fost nenumărate scandaluri cu privire la modul în care aceste salarii de excelență au fost acordate, mulți polițiști afirmând că ele se acordă discreționar. La un moment dat, reprezentanții unui sindicat din Poliție au cerut lămuriri, dar și informații de la Inspectoratul General al Poliției Române. Demersul sindicaliștilor a fost sortit eșecului, cei de la IGPR spunând că informațiile despre oamenii care au beneficiat de acest spor sunt clasificate „secret de serviciu”. O găselniță, spunem noi, pentru a ascunde acele date care ar fi arătat cum se acordă aceste sporuri pe ochi frumoși. La rândul lor, inspectoratele de poliție din țară, luând exemplul IGPR-ului, refuză să pună la dispoziția presei și a sindicatelor aceste informații. Bănuim și de ce! Nu ar da bine imaginii instituției ca omul de rând să afle ce polițiști și-au umflat pensiile cu ajutorul acestui salariu de excelență, un spor despre care suntem convinși că se acordă pe anumite criterii. Nu vorbim aici despre cei care au luat acest spor pe merit, ci despre cei care au avut „intrare” la șefii inspectoratelor de poliție și au obținut aceste beneficii. Dacă s-ar dori să se facă într-adevăr dreptate, Corpul de Control al MAI ar trebui să verifice toate inspectoratele județene de poliție din țară și să vada dacă aceste salarii au fost acordate pe merit. Suntem siguri că nu toți au meritat aceste sporuri, tocmai de aici și secretomania care a îmbrăcat subiectul. Acest lucru ar putea fi clarificat numai dacă se face o anchetă serioasă, însă ne îndoim că ministrul Carmen Dan are curaj. Numai o anchetă seriosă ar scoate la lumină numărul celor care au beneficiat fără să merite de sporul care le-a umflat pensiile. Și, bineînțeles, am afla și cuantumul prejudiciului creat bugetului de stat, pentru că dacă vorbim de niște drepturi obținute ilegal este clar că avem de-a face și cu un prejudiciu care, la nivel național, este substanțial.

Anul trecut, în luna octombrie, publicația atacul.ro a solicitat IJP Neamț să comunice numărul polițistilor care au beneficiat de salarii de excelență înainte de pensionare. În răspunsul primit nu se preciza decât numărul celor ieșiți la pensie, respectiv 14 ofițeri și 29 de agenți. Nicio vorbuliță despre salariile de merit, deși solicitasem acest lucru. Azi, reprezentanții Sindicatului Europol Neamț, care au cerut date despre polițiștii beneficiari ai acestor sporuri, au primit răspuns de la IJP Neamț: „Informațiile solicitate se încadrează în categoria celor de la al 1, art 12 a Legii 544/2001”. Răspunsul primit de Europol îl puteți citi aici:

 

 

În ceea ce privește articolul de lege la care Poliția Neamț face referire în răspunsul oferit sindicaliștilor, ar fi multe de discutat.

Art. 12.

(1) Se excepteaza de la accesul liber al cetatenilor, prevazut la art. 1, urmatoarele informatii: 
a) informatiile din domeniul apararii nationale, sigurantei si ordinii publice, daca fac parte din categoriile informatiilor clasificate, potrivit legii; 
b) informatiile privind deliberarile autoritatilor, precum si cele care privesc interesele economice si politice ale Romaniei, daca fac parte din categoria informatiilor clasificate, potrivit legii; 
c) informatiile privind activitatile comerciale sau financiare, daca publicitatea acestora aduce atingere principiului concurentei loiale, potrivit legii; 
d) informatiile cu privire la datele personale, potrivit legii; 
e) informatiile privind procedura in timpul anchetei penale sau disciplinare, daca se pericliteaza rezultatul anchetei, se dezvaluie surse confidentiale ori se pun in pericol viata, integritatea corporala, sanatatea unei persoane in urma anchetei efectuate sau in curs de desfasurare; 
f) informatiile privind procedurile judiciare, daca publicitatea acestora aduce atingere asigurarii unui proces echitabil ori interesului legitim al oricareia dintre partile implicate in proces; 
g) informatiile a caror publicare prejudiciaza masurile de protectie a tinerilor. 

 

Cel mai probabil, șefii Poliției se prevalează de punctul d) care spune că sunt exceptate din categoria informațiilor de interes public cele cu privire la datele personale. În primul rând, discutăm despre numele unor polițiști care au beneficiat de niște sporuri pentru munca depusă și nu credem că s-ar supăra foarte tare dacă cetățeanul ar afla că a fost recompensat pentru activitatea sa. În al doilea rând, atunci când soliciți NUMĂRUL POLIȚIȘTILOR CELOR CARE AU BENEFICIAT DE ACEST SPOR DE EXCELENȚĂ ÎNAINTE DE PENSIONARE, REFUZUL NU ESTE JUSTIFICAT DE NICIUN ARTICOL DIN LEGEA 544/2001. Asta apropo de respectarea legii la Poliția Neamț.

Că și sindicaliștilor li s-a dat cu tifla nu mai miră pe nimeni, mai ales că, așa cum spuneam, IGPR-ul și șefii de inspectorate din țară țin cu dinții ca aceste date să nu fie făcute publice. Reacția lui Ioan Cănărău, liderul Sindicatului Europol Neamț, este mai mult decât grăitoare.

„Modalitatea de cheltuire a banului public pentru majorările salariale de până la 50 % din salariul functiei de baza, pentru lucrari de exceptie, este secret de serviciu, aceste date privesc ordinea publica si securitatea nationala si de aceea nu pot fi aduse la cunostinta publicului platitor de taxe si impozite, in opinia reprezentantilor IPJ Neamt. Vrem sa stim daca aceste drepturi s-au dat pe merit sau singurul criteriu de acordare a fost cel al pensionarii, pentru umflarea salariului brut majorat, care este baza de calcul a pensiei militare. IPJ Neamt nu doreste sa raspunda la astfel de intrebari si ne spune noua ca nu trebuie sa stim cine sunt politistii care au beneficiat si beneficiaza de acest spor salarial, in anul 2017. Pe politistii meritosi, exceptionali, colegii, societatea trebuie sa-i cunoasca, sa-i laude, sa-i aprecieze si sa-i recompenseze cu multumiri, asa cum este si normal. Banuim ca multi dintre sefii care s-au pensionat in ultima perioada au avut si salarii de excelenta, fara nici un merit profesional. La fel si alti politisti obedienti sefilor, secretari secretare,etc, chiar si fosti lideri de sindicat, slugi tradatoare. Prin cateva randuri, IPJ Neamt putea sa lamureasca toti politistii si societatea civila ca nu s-au facut ilegalitati in acest sens. Tacerea e un raspuns clar pentru noi. Ca-n bancul ala : Hotul prins la furat . Ce-ai in buzunar ? Parale. Aaaaa, am crezut ca sunt bani, poti sa pleci !!!”

Daniel MURARU

Citeste si:

SCANDALOS!!! POLIȚIȘTI CU PENSII NESIMȚITE

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin

3 Comentarii la Pensiile nesimțite din Poliție, opera găștilor din IGPR și inspectorate

  1. Ionelcelmititel   august 11, 2017 at 1:14 pm

    Pensii nesimtite, salariile nesimtite, societate nesimtita, oameni fara caracter, muritori de foame. Aceasta este tara mea!

    Răspunde
  2. Irimia Georgica   august 11, 2017 at 1:28 pm

    Vad ca cei din M.Ap.N. si Guvern prin Proiectul de modificare a Legii pensiilor militare 223/2015 au uitat iar de fostii militari angajati trecuti in rezerva la varsta de 40 de ani (conf.leg.384/2006.art.45), din motive neimputabile lor, care nu pot beneficia de scaderea grupei de munca din varsta standard de pensionare (conf.Lg.223/2015.art.21), cu toate ca au realizat vechimea minima in specialitate de 15 ani care se cere in legea pensiilor militare (Leg.223/2015.art16) si de ce oare sunt bagati la art.19 la fel cu cei cu o vechime in specealitate de doar 10 ani care, normal, neavand vechimea in specealitate de 15 ani nu pot beneficia altfel. O sa spuneti ca nu am realizat vechimea efectiva de 25 de ani la data trecerii in rezerva asa cum prevede legea, de aceea stau si ma intreb: ce rost mai are vechimea in specealitate si de ce noua nu ni se adauga la vechimea efectiva cumulata (conf.art.25.din Leg223/2015) vechimea realizata anterior armatei (tinand cont ca am venit in armata prin transfer) la fel ca la cei in activitate, si vechimea realizata ulterior armatei cum ar fi somajul (de la trecerea in rezerva), vechimea realizata ulterior armatei asa cum li s-a adaugat cadrelor militare care dupa trecerea in rezerva au putut cumula la vechimea efectiva vechimea realizata in viata civila pana la intrarea in vigoare a Lg.223/2015. De ce lor se poate si noua nu, tinand cont ca am fost dati afara din sistem dupa 19 ani de armata (fiind participanti in teatre de operatii externe ca Afganistan si Irak), avand la trecerea in rezerva, majoritatea dintre noi, o vechime efectiva de 23 ani (actualmente 31 ani vechime cumulata )? si nici nu am beneficiat de ordonante asa cum au beneficiat cadrele militare inclusiv pana in 2010 si nici de salarii compensatorii, pensie anticipata, pensie anticipata partial asa cum beneficiaza cei in activitate conform Lg.223/2015. Eu cred ca am fost discriminati din toate punctele de vedere, tinand cont de CONSTITUTIA ROMANIEI.art.16.alin.1 si 2: (1) Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari. (2) Nimeni nu este mai presus de lege. Cu toate acestea cei din MApN sunt indiferenti la aceasta situatie, fara sa tina cont macar de art 2.lit.a,b si f din legea 223/2015. „Principiile de baza ale sistemului pensiilor militare de stat sunt urmatoarele: a) principiul unicitatii, potrivit caruia statul organizeaza si garanteaza sistemul de pensii militare de stat bazat pe aceleasi norme de drept, pentru toti participantii la acesta; b) principiul egalitatii, prin care se asigura tuturor participantilor la sistemul de pensii militare de stat un tratament nediscriminatoriu intre persoane aflate in aceeasi situatie juridica, in ceea ce priveste drepturile si obligatiile prevazute de lege; f) principiul recunostintei fata de loialitatea, sacrificiile si privatiunile suferite de militari, politisti si functionari publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare si familiile acestora pe timpul carierei”.
    Se acorda in continuare un tratament discriminatoriu fostilor militari angajati, trecuti in rezerva la varsta de 40 de ani din motive neimputabile lor conf.Leg.384/2006.art.45, fata de cei in activitate. cu privire la pensiile militare (Leg.223/2015.art.21), in care la vechimi egale in armata si in viata civila cei in activitate beneficiaza de scaderea grupei de munca, iar cei in rezerva NU. Ar trebui sa se respecte macar art.2.lit.b din Leg.223/2015, la care cei din MApN vad ca nici acum prin proiectul de modificare a legii pensiilor militare nu au venit si cu reglementari in acest sens. De aceea va rog respectuos sa faceti public aceasta situatie de discriminare
    Va multumesc anticipat!

    Răspunde
  3. Pavels   august 11, 2017 at 1:51 pm

    De ce să fie secret de serviciu ?! Actele de curaj și de sacrificiu trebuie cunoscute de o țară întreagă și să ne mândrim cu ei ! Sunt eroiii noștrii iar noi ca populație habar nu avem ce au făcut pt. țară și mai ales să fim mândrii că o parte din banii ce ar trebui să ne revină în salarii și pensii merg la ei la ”excelență”… Oare de ce nu ne întreabă pe noi , oamenii obișnuiți nimeni dacă suntem sau nu de acord cu astea ..măcar prin referendum !?

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

!-- advertising -->