Facem heliporturi, dar nu avem o roabă de asfalt pentru un drum turistic

Home » Atac la nesimțire » Facem heliporturi, dar nu avem o roabă de asfalt pentru un drum turistic

By admin on martie 16, 2017. 8 Comments

De 27 de ani politicienii ne-au învățat că interesul național există numai la nivel de sintagmă ce este des folosită în campanile electorale. Plecând de la principiu „Promite, că nu te doare gura”, toți cei care s-au perindat la conducerea țării și a județelor nu au făcut mai nimic pentru comunitate. De exemplu, dacă politicienii se țineau de promisiuni în ceea ce privește construcția de autostrăzi am fi avut acum cea mai complexă și moderna infrastructură din lume. Ar fi multe de spus, însă lucrurile sunt bine cunoscute de către români, așa că nu merită să reamintim ce au promis politicienii și ce au făcut. Trist este că rețeta este aplicată în continuare cu succes de către cei care ajung în funcții și se cocoață pe sacul cu bani publici. Uită prea repede de promisiunile electorale și vin rapid cu alte idei aducătoare de venituri pentru ei și grupările din care fac parte. Vorbim de acele idei cu ajutorul cărora banul public este cheltuit rapid, idei care nu reprezintă în niciun caz priorități pentru dezvoltarea unui județ. În campanile electorale din Neamț nu a fost politician, indiferent de partidul din care făcea parte, să nu promită că va sprijini turismul, o activitate văzută de mulți ca principal oportunitate de dezvoltare a județului. Pentru că, nu-i așa, un turism bine dezvoltat ar ajuta serios economia județului, ar crea locuri de muncă șamd. Toate programele electorale ale partidelor politice, fie că se numesc  PSD, PNL, PMP, ALDE etc, au dedicat un capitol subiectului turism. Numai că avem de-a face doar cu vorbe, mai puțin cu fapte. Toate formațiunile politice au simțit gustul guvernării și nu au făcut nimic concret. Iar acum, cei care se află în opoziție ar trebui să știe că luarea de poziție împotriva unor proiecte ce par neinspirate nu îi costă nimic. Nu te-a oprit nimeni, consilierule județean liberal, să te opui proiectului organizării Târgului de Crăciun de la Neamț, un eveniment binevenit de altfel, dar care s-a transformat într-o adevărată sursă de bani pentru o gașcă ce tine acum frâiele Consiliului Județean Neamț! Așa cum nu i-ar costa nimic pe consilierii din opoziție să ia atitudine împotriva ultimelor proiecte adoptate de către Consiliul Județean Neamț. Nu credem că este vorba de o lipsă de curaj, ci, așa cum am mai spus-o, de o complicitate tacită pe care, de regulă, opoziția o adoptă în România. Este vorba de așa zisa mafia transpartinică care funcționează perfect, iar „Ciocul mic, acum suntem noi la putere” funcționează mai bine ca niciodată.

Turismul, prioritate doar la nivel declarativ

Ca să dezvolți turismul în județ ai nevoie, în primul rând, de o infrastructură rutiera adecvată. Vorbim de drumuri bune care ar trebui să asigure accesul la obiectivele turistice din județ de care, din fericire, Neamțul nu duce lipsă. Unul dintre cele mai importante obiective turistice din județ îl reprezintă, fără doar și poate, Masivul Ceahlău și împrejurimile. Vorbim aici de stațiunea Durău, lacul Bicaz, zona superbă cunoscută sub denumirea de „Baicu”. Problema este că accesul spre aceste zone este unul cumplit de dificil. Vorbim de drumuri județene, aflate în grija Consiliului Județean, dar și de drumuri de care ar trebui să se îngrijească Primăria Bicaz. Iar ca lumea să înțeleagă foarte bine cum stau lucruile, o să spunem că accesul din orașul Bicaz spre Izvorul Muntelui, adică spre Muntele Ceahlău, se face pe DJ 155 F, adică un drum județean, ce se întinde pe aproximativ 9 kilometri, care pleacă din DN 15 și se termină în Durău. Este vorba de drumul județean cunoscut de nemțeni și sub denumirea de „Axial” care de altfel este drum strategic. Dar asta este o altă poveste. „Axialul” este distrus. Aici nu s-a mai asfaltat de pe vremea „Odiosului”, iar dacă cineva are curiozitatea să vadă cum arăta asfaltul folosit înainte de 1989 poate să cerceteze aici. Recent, Ion Asaftei, vicepreședintele Consiliului Județean Neamț, a făcut niște declarații privind reabilitarea acestui drum. Declarațiile au fost însă seci și le-am auzit și la alți vremelnici de pe la Consiliul Județean Neamț. Asaftei a spus că există șanse de 90% ca Axialul să fie reparat până la sfârșitul acestui an, însă nu știm câți au mai crezut în spusele sale. Să nu uităm că există și 10% șanse să nu fie reabilitat acest drum, și putem spune că, în situația dată, 10 este cu mult mai mare decât 90. Asaftei nu a indicat sursa finanțării acestui proiect, ci s-a rezumat să facă o declarație tipic electorală. Însă până când o să repare CJ-ul Axialul, recomandarea investitorilor din Izvorul Muntelui, dar și a celor din zona Baicu ar fi aceea ca factorii de decizie să repare ceea ce se poate și este absolut necesar . De exemplu, din cei 9 kilometri de drum – DJ 155F – din DN 15 și până la cabana Izvorul Muntelui, unde se și află câteva pensiuni, aproape 2 kilometri de drum, arată ca după bombardament. Iar situația nu este de ieri de azi, ci de ani de zile. Porțiunea respectivă poate fi parcursă cu mașina în mai bine de 5 minute, iar imaginea drumului, care contrastează puternic cu peisajul superb, este una de coșmar.

Cum avem de-a face cu un drum județean, putem trage concluzia, mai ales după ultimele proiecte aprobate, că CJ-ul are bani pentru heliporturi, dar nu are bani să cumpere câteva roabe de asfalt ca să peticească porțiunea de drum din DJ 155F. Și vorbim de o zonă care atrage, în fiecare an, câteva zeci de mii de turiști, iar dacă drumul ar fi unul de bun simț numărul turiștilor ar crește considerabil. Ca să nu mai punem la socoteală că drumul care pleacă din Axial și face legătura cu Izvoru Alb, de unde se poate ajunge pe malul lacului, la Baicu, arată într-o stare jalnică. Așa cum arată și drumurile din Izvorul Alb și Secu, drumuri care sunt administrate de către Primăria Bicaz. Oare nu ar fi mai bine ca decât să faci heliporturi,  să investești banii pe care îi ai sau îi poți aduce de la bugetul național, în infrastructura rutieră? În primul rând, pentru că așa ai promis în campania elctorală, că vei dezvolta zonele turistice, dar și că prioritate ar fi drumurile după care heliporturile. În situația actuală, heliporturile care urmează a fi construite în județul Neamț reprezintă adevărate tichii de mărgăritar.

Așa arată acum 1,4 kilometri din DJ 155F, cel care asigură accesul, prin Izvorul Muntelui, spre poalele Masivului Ceahlău: 

Cum vedeau liderii PSD și cei ai PNL dezvoltarea turismului

În ultima campanie electorală de la locale, atât Ionel Arsene (PSD), cât și Mugur Cozmanciuc (PNL) au declarat ferm că, dacă vor fi aleși, vor face tot ce le stă în putință pentru a sprijini turismul. În campanie, Ionel Arsene ne promitea că dacă va ajunge președinte de CJ va atrage investiții în turism prin crearea condițiilor favorabile, dar și întărirea potențialului de dezvoltare pentru cele deja existente. Acest obiectiv poate fi atins dezvoltând sistemul de utilități și serviciile de calitate pentru sectorul investițional. Ionel Arsene promitea, printre altele:

 

  • Modernizarea stațiunii Durău și promovarea acesteia.
  • Realizarea Ghidului Turistic al Județului Neamț.
  • Crearea de noi centre de promovare turistică și a unor oficii de promovare turistică, la București și Bruxelles.
  • Sprijinirea și dezvoltarea agroturismului, prin consultanță gratuită acordată investitorilor mici și medii, prin parteneriate cu instituții și organisme de profil.
  • Îmbunătățirea infrastructurii turistice a stațiunii DURĂU, prin reabilitarea căilor de acces – proiect în valoare de 3 milioane de euro.
  • Valorificarea patrimoniului NATURA 2000 – stațiunii DURĂU, prin reabilitarea drumului axial și punerea în valoare a Parcului Național Ceahlău – proiect estimat la 12,5 milioane de euro.
  • Realizarea de piste și trasee pentru biciclete pe Valea Bistriței, Lacul Cuiejdel și alte zone pitorești.
  • Amenajarea de trasee turistice și infrastructură (parcări, spații de campare, spații pentru picnic) în zone de interes turistic.
  • Sprijinirea și dezvoltarea activităților sportive de performanță, organizarea de evenimente sportive (ciclism, raliuri, sporturi de iarnă).
  • Înființarea Muzeului Satului Viu și promovarea meșteșugurilor tradiționale.
  • Înființarea Academiei de artă pentru absolvenții Liceelor de Artă din județul Neamț, dar și din cele învecinate.
  • Conservarea arhitecturii specifice zonei prin implementarea unei noi politici de urbanism.
  • Promovarea și dezvoltarea turismului ecumenic.

 

Nu știm câte dintre aceste promisiuni au fost puse în practică, așa că-i lăsăm pe cititori să se pronunțe.

 

La rândul său, Mugur Cozmanciuc, candidatul PNL pentru președinția Consiliului Județean, promitea și el marea cu sarea, iar acum nu are curajul sau interesul de a emite măcar un comunicat de presă în care să critice proiectele actualei guvernări județene. Cozmanciuc ne promitea în Programul Electoral următoarele:

 

  1. Infrastructură mai bună – calea spre belșug
  2. Locuri de muncă – reindustrializare și progres
  3. Educaţie mai bună pentru toţi copiii județului
  4. Sistemul de sănătate – eficient și rapid
  5. Agricultură de calitate, silvicultură performantă și dezvoltarea satului nemţean
  6. Cultură și patrimoniu – să știe toată România cât de bogat e sufletul Neamțului!
  7. Neamț – un județ turistic
  8. Administraţie locală în interesul cetăţeanului!

Numai că, odată cu sfârșitul campaniei electorale, Cozmanciuc, dar și colegii săi liberali, au cam uitat de județul Neamț, așa că nici nu cârâie, de exemplu, la ideile năucitoare ale actuale administrații județene. De aici putem trage concluzia că și șeful liberalilor este total de acord să fie cheltuit un million de euro pentru construirea a cinci heliporturi. Dacă liderul PNL de Neamț nu are răbdare să citească acest articol, o să-i reamintim noi că un elicopter poate să decoleze/aterizeze și pe un stadion, fără nicio problemă. Așadar, așteptăm reacții din partea opoziției, în special din partea liberalilor, care ar trebui să susțină că banii pot fi cheltuiți în alte scopuri nu pe „consum de asfalt”. Oare să fi intrat în impas stațiile de asfalt ale prietenilor de la PSD? Pentru că altfel nu ne explicăm susținerea unui proiect atât de nepotrivit pentru situația actuală. Iar pentru cine nu știe, apropos de heliporturi, elicopterele decolează pe verticală și nu au nevoie decât de o platformă cu latura de 25X25 m. Să pui la bătaie aproape un million de euro pentru construirea a cinci heliporturi în Neamț (Piatra Neamț, Roman, Târgu Neamț, Bicaz, Poiana Teiului) este ca și cum ai arunca banii pe geam. De ce? Răspunsul este simplu, și anume că elicopterele nu au nevoie de piste ca să decoleze/aterizeze ca avioanele. Un elicopter poate ateriza fără probleme, așa cum se întâmplă și acum, pe stadionul din Piatra Neamț. O poate face și pe stadioanele din Bicaz, Târgu Neamț, Roman, Piatra Șoimului sau…Zănești. Atunci, se pune firesc întrebarea, de ce să arunci un million de euro pe cinci heliporturi, când banii îi poți folosi pentru a face ceva util pentru comunitate? Concluzia: lăsați heliporturile, că elicopterele aterizează și pe Muntele Ceahlău, și faceți ceva util pentru comunitate. Drumurile care asigură accesul spre obiectivele turistice, de exemplu!

Daniel MURARU

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin

8 Comentarii la Facem heliporturi, dar nu avem o roabă de asfalt pentru un drum turistic

  1. constantin   martie 16, 2017 at 2:13 pm

    chiar nu va-ti prins ca asftei si cu alde e o mare vrajeala.instructorul cc al utc crede ca este ca la tineret unde lunar prezenta relizari dar mai ales proiecte marete.numai ca nimeni nu il mai credea.era ceva de amuzament sau o sceneta a lui cornel palade de la clubul tineretului.nu ca nu ar vrea dar nu se pricepe si nu este realist.te cuprinde jalea cand ii vezi pe cei trei(un presedinte si doi vicii) cum se ambaleaza in proiecte.presedintele a devenit credibil odata cu realizarea pietei centrale din p.neamt.vicii raman pe mai departe visatori si povestitori.il rog pe asaftei sa se ambitioneze si sa ma contrazica cu fapte.

    Răspunde
  2. Maastara Firma   martie 16, 2017 at 4:28 pm

    Puneti-va in locul lor si veti sti ce au in gand.

    Răspunde
  3. Vasile   martie 16, 2017 at 6:23 pm

    M-am prins, da-l naibii de drum, mergem cu telefericul….

    Răspunde
  4. valisor   martie 16, 2017 at 7:17 pm

    Mai bine las`așa!
    Dacă dezvoltăm turismul, mai văd străinii ce frumuseți avem și ne pomenim iar cu vreun secol și ceva de oaspeți pofticioși nepoftiți. De ce să ne fure alții cu jaf prin cotropire? Mai bine le dăm noi degeaba fără să ne ceară și tot ne mai rămâne și nouă ceva să ne furăm de sub cur căciula.
    Când vine turistul, organizăm o întâmpinare cu un grup folcloric de cerșetori, care să le fie ghizi prin gropile din ce-or fi alea de le zicem noi drumuri spre obiective turistice de orice formă de relief, așa încât să mai vină oridecâteori (asta chiar nu știu cum se scrie) au chef de sporturi extreme, dar strict limitat la asta. Numai așa aurul strămoșilor, strămoșilor, strămoșilor, strămoșilor, va rămâne urmașilor, urmașilor, urmașilor, urmașilor.
    Nu te râdea! că în asta e un raționament atât de adânc că nu e de dorit să-ți cadă mintea până acolo.

    Răspunde
  5. mihnea   martie 16, 2017 at 10:28 pm

    Ati observat ca toate proiectele sunt doar din bani publici de la Ministerul Dezvoltarii si niciunul din fonduri europene? Pentru ca atat calitatea lucrarilor cat si a receptiilor acestora lasa de dorit! Astia au ochii cat cepele la gandul ca vor face milioane din spagi! Am vazut si cioclul ala de-si zice jurnalist cum a descoperit cat de mult lucreaza Arsene si subordonatii! Mai, astia nu mai au limite, nu-si dau seama ca frizeaza penibilul. Dar astia-s idivizii! Aia au stat sa termine hartiile ca-s disperati sa le intre bani in buzunare, chiar ne credeti prosti?! E o fierbere fara precedent in primarii pentru a trimite tot mai multe proiecte la finantare, spunandu-li-se ca drumul e „netezit” la ministerul dezvoltarii! Ce nu stiu inca primarii e ca toate lucrarile vor fi facute doar de firmele agreate de Arsene iar lor li se va inchide gura spunandu-li-se sa fie multumiti ca au realizari in mandat. E un jaf fara precedent! O sa va iasa pe gat hotiile, indivizi de joasa speta si nesatui! Nimeni nu-si va aminti de voi cu placere! Distrugeti tara cu inechitatile criminale in privinta salariilor, numiti in functii doar indivizi analfabeti, suferiti de o aroganta fara seaman, credeti ca veti fi eterni pe functii. Din toate aceste considerente, nu peste mult timp, cand veti cadea va veti rupe direct gaturile de la inaltimea nesimtirii, ipocriziei si sfidarii la care va aflati! Asa sa va ajute Dumnezeu!

    Răspunde
  6. DD   martie 18, 2017 at 5:13 pm

    Axialul este de ani buni in mainile mafiei lemnului. Ca a foat la carma judetului PDL-PNL -PSD sau alte combinatii cum avea cineva intentia sa modernizeze calea de acces spre Durau cum incepeau presiuni de la odioasa Romsilva si mafia din exploatare fiindca axialul este in primul rand un drum de explotare gratis ( fara taxe de peiaj ) si chiar o scurtatura care evita controalele de la Poiana Teiului. Pruteanu Vasile a avut ceva mai mult curaj si a reparat bineinteles pe bani multi -marca PDL- drumul . Ba mai mult a intalat si limitatoare de acces. Dupa ce Culita Tarate si-a inscaunat lacheul la Parcul National Ceahlau limitatoarele au fost data jos si marea exploatare a inceput din nou.
    In ultimii doi ani utilizarea si diatrugerea a tot ce a mai ramas din drum a devenit afacere de familia a primarasului de Ceahlau ,cumatru si cumnat cu directorul Parcului National Catalin Gavrilescu. Firma de exploatare a primarului -Expo Dan SRL condusa de sotia acestuia si de sora acestuia -angajata deasemeni la Primaria Ceahlau a scos peste 10.000 mc din padurile Ceahlaului folosind infrastructura judeteana in speta DJ 155 F .

    Răspunde
  7. Vasile   martie 19, 2017 at 8:37 pm

    Sunteti tari in lozinci d-lor ,alesi,, fara fotograful preferat, nu va deplasati nici pana la…, parca ati face vpluntariat. Sunteti retribuiti sa performati, criteriile performantei ar trebui sa va mentina pe functii, nu lozincile. Cati dintre voi va deplasati , in afara campaniei electorale, pe strada Izvoare, de la U.M.-Langeloti si in continuare Izvoare-Margineni, daca se poate cu masinile personale, sa manance o paine si cei din sevice, din banii vostri ? In Afganistan, soselele arata mai bine…

    Răspunde
  8. Alexandru   august 9, 2017 at 2:02 pm

    Am facut si eu acum doua saptamani drumul acela nestiind cum este,am mai vazut lumea care mergea cu masina dar nu stiam ca ei merg 100-200de metri si opresc si am zis sa merg si eu,gps-ul ducandu-ma tot pe drumul ala am zis ca e ok,vreau sa spun ca nu am crezut ca imi rezista masina pana la capat am zgariat baia de ulei de cel putin 6 ori mai ca imi venea sa ma opresc si sa plang acolo,drumul acela ar ajuta foarte mult daca ar fi reparatplus ca la cel mai inalt nivel este si o priveliste frumoasa,pacat ca nu e nimeni care vrea sa il repare si ca cei care sunt sus pusi se gabdesc numai cum sa mai spele niste bani!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

!-- advertising -->